קבוצת התקשורת פרטנר יוצאת במיזם ייחודי עם בית הספר לאמנויות הקול והמסך, במסגרתו ישודרו בפרטנר TV סרטים נבחרים של סטודנטים במסלולי קולנוע, אנימציה וטלוויזיה. במסגרת שיתוף הפעולה ישודרו 13 סרטים אשר יעלו לשידור החל מיום רביעי (10/1), כאשר מדי ערב יוקרנו שני סרטים בערוץ הסרטים, שיעלו גם ב-VOD.
 
בין הסרטים שיוקרנו - הסרט "מקלטים" של רחל אלברט ומצ'יק יאנקובסקי, העוסק בחברה הישראלית החיה תחת שגרת חירום, באמצעות מעקב אחר מקלטים שונים בארץ ובדרום בפרט. חיים פרי, אחד מגיבורי הסרט, הוא תושב ניר עוז בן 79 שנחטף לרצועת עזה. סרטים נוספים שיוקרנו הם: "בין המגרשים" של רומי מנחם המוקדש לזכרו של ליאור וייצמן, בוגר מכללת ספיר ומעצב הפסקול של הסרטים. בשבת השחורה יצא ליאור לאימון הבוקר שלו ברכיבה על כביש 34 ונורה ונרצח למוות; “סאשקה”  של יאנה לרנר, העוסק בהתבגרותו של נער בן 13 משדרות בצל גיוס אחיו ומבצע צוק איתן; "אנשים ישנים והמים גם כן"- זוכה הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר בפסטיבל היהודי בסן פרנסיסקו. הסרט מספר על לחסן, קברן מוסלמי בבית קברות יהודי בלב מרקש.

בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר הוא מהמובילים והמוערכים בישראל, הודות לחופש הביטוי והיצירה, המקצועיות והמצוינות. בית הספר מביא לידי ביטוי נקודות מבט ייחודית ורגישות לחיים בנגב ובדרום בכלל, על נופיו הגיאוגרפיים והאנושיים המגוונים. ביוזמת בית הספר, הוקם בשנת 2002 פסטיבל קולנוע דרום בו מוצגים סרטי הסטודנטים וברבות השנים הפך לפסטיבל קולנוע בינלאומי. המכללה האקדמית ספיר ממוקמת בשדרות, פחות מ-4 קילומטרים מהגבול עם עזה. זהו המוסד האקדמי היחיד באזור העוטף, בו לומדים כ-8,000 סטודנטים. לפני מספר ימים נפתחה שנת הלימודים בצל המלחמה באופן מקוון. בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר ספגה המכללה מכה קשה לאחר ש סטודנטים, אנשי סגל, בוגרים ובני משפחות נחטפו או נרצחו ומאות פונו מבתיהם. 

פרטנר TV מעניקה בשנים האחרונות במה טלוויזיונית לפרויקטים ייחודיים. במרץ הקרוב, במסגרת יום האישה הבינלאומי, יוקרנו בפרטנר TV זו השנה השנייה סרטים קצרים מסרטי הפסטיבל הבינ״ל לסרטי נשים בירושלים, המתקיים בימים אלו בסינמטק ירושלים וברחבי ירושלים. הפסטיבל השנה שם פוקוס על סרטים של יוצרות מהדרום והעוטף, מארח מפונים מהדרום והצפון בפסטיבל ומקיים תחרויות נושאות פרסים ליוצרות.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

האם מקדונלד'ס עלולה לסגור את סניפיה בארץ בגלל המלחמה? "ההחלטה של מקדונלד'ס העולמית לרכוש את המסעדות שלה מהזכיין הישראלי עמרי פדן אינה תמרון אסטרטגי בודד. על סמך החלטותיה בעבר, יש סיכוי סביר שהשלב הבא יהיה סגירת סניפי החברה בארץ." מאמר חדש לד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ולנועה ברנע לוי, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. למאמר המלא במעריב עסקים
המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.