משהו להאמין בו: תיאולוגיה חילונית

"משהו להאמין בו" הוא ספר עיון מקורי, העוסק במושג סתירתי לכאורה: "תיאולוגיה חילונית". הוא מבקש לפתוח פתח לתיאולוגיה בתוך העמדה החילונית ומתעקש על נחיצותה של חילוניות לתיאולוגיה יהודית בת זמננו.

מהי חילוניות? האם היא עמדה אמונית? באיזה אלוהים יכול ואף צריך, היהודי החילוני להאמין? שאלות כאלו מערערות על הבחנות מקובלות בחברה הישראלית בין חילוניות, דתיות, אתאיזם ואמונה. הספר משיב עליהן בעזרת עיון מדרשי במקורות יהודים קדומים, ובעזרת הגותם של פילוסופים מודרניים גדולים: עמנואל לוינס, מרטין בובר, הנס יונס ואחרים. תיאולוגיה חילונית מתארת את האדם כ"היות בעולמו של אלוהים". היא מזהה את האלוהות כהכרח פילוסופי בתחום האתי, אך דוחה מכל וכול את הרעיון של אל רב-עוצמה האחראי לכל פרטי המציאות. חילונים, מסורתיים, רפורמים ואף אורתודוקסים מוזמנים למצוא באבחנה זו "משהו להאמין בו", לחשוב מחדש את אמונתם-שלהם ולבחון את ההשלכות הפילוסופיות והפוליטיות שלה.

ד"ר אבנר דינור

ד"ר אבנר דינור, מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים, הוא תיאולוג חילוני ומרצה להגות יהודית במכללה האקדמית ספיר ובמספר מכינות קדם-צבאיות. גר בשדרות וחבר בקיבוץ העירוני מגוון. "משהו להאמין בו" הוא ספרו הראשון.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

למחזר ישי
לרגל יום הזיכרון עלה לסלקום TV VOD הסרט "למחזר ישי" של הסטודנט עילי שיין. עילי חוזר אל חומרי ארכיון של דודו, סגן ישי שכטר ז"ל, אשר נפל בקרב בלבנון ביום כ"ג בסיוון תשנ"ו (10.6.1996). כל המשפחות המאושרות דומות, אבל לכל משפחה שכולה יש את הדרך שלה להתמודד עם האבל. משפחת שכטר בחרה להתמודד איתו בדרך הומוריסטית שבוחנת את התהליך שעוברת כל משפחה שאיבדה את היקר לה מכל.
במסגרת הקורס "חשיפה לעולם היזמות" של ח"י בספיר, התארחו השבוע בגוגל תל אביב כ-50 סטודנטיות וסטודנטים מהחברה הערבית ליום שכולו השראה, יזמות, חדשנות והייטק. בסיור פגשו הסטודנטים והסטודנטיות יזמים מהחברה הערבית  ושמעו על סיפור השתלבותם בעולם הייטק בישראל. בנוסף, התנסו בסדנה לייצוג עצמי וקידום קריירה. הסיור הוא חלק מהקמת מעבדת חדשנות בתחום הרפואה שתוקם בשנה הבאה במרכז החדשנות של המכללה ותנוהל ע"י ד"ר האמה אבו קישק. במעבדה ישולבו דמויות מעולם הרפואה, מב"יח ברזילי ומשירותי בריאות "כללית" יחד עם סטודנטים וסטודנטיות, ובה יפתחו מיזמים בתחום.