המרכז לקידום ההוראה והלמידה - ימי עיון מרוכזים לסגל לקראת פתיחת שנת הלימודים
לאחר שנה מאתגרת במיוחד הן בהיבט הפרקטי והן בהיבט הרגשי, ולקראת שנת לימודים בה אנו צפויים לפגוש את השלכות ותוצאות השנה הזאת, נעסוק בחשיבות ובצורך בהנגשת ההוראה.
במהלך המפגש נציג כלים מעשיים בהם יוכלו חברי הסגל להסתייע לצורך הנגשת ההוראה.
לרישום למפגש - קישור לזום יישלח לנרשמות ולנרשמים.
מהלך המפגש
10:00 - 11:00
"הנורמטיבי לכאורה" - רוני גבריאל שדה
הרצאה ממוקדת בחיים לצד התמודדות עם מגבלה / אתגר או איך שנבחר להתבונן עליה, ובמקרה הפרטי של המרצה - מחלת המאניה דפרסיה (סוג 2). אספר על הגשמה והצגת מטרות ויעדים בחיים מלווים בשינויים, על נורמות ודרישות החברה מול הצורך הפרטי ועל גיוון והנגשה מול "הסכמה" להיות שחקן נשמה ב"מגרש הקונצנזוס". ההרצאה תשלב עיסוק במודעות למגבלות, כלים מעשיים ליצירת מוטיבציה בקרב אנשים עם מוגבלות, חוסן אישי ויצירתיות בניהול משברים תוך כדי תנועה.
רוני גבריאל שדה מרצה במחלקה לתקשורת, המכללה האקדמית ספיר - מסלול תקשורת שיווקית. בעלים של משרד לאסטרטגיה "בכמה מילים". יזם חברתי ובזמן שנשאר גם מתמודד נפש עם מחלת המאניה דפרסיה (סוג 2), בעל ידע מניסיון, בוחר לעסוק באתגר האישי ולפתח חוסן לעצמי ולחברה בהשראתו.
11:00 - 11:50
כל הדרכים להנגשת מצגות ומסמכים - חברת A-Z
בסדנה נכיר עקרונות פשוטים ובסיסיים להנגשת מצגות ומסמכים, מטלות, הנחיות וסיכומים, כך שגם סטודנטים עם מוגבלות והנעזרים בהקראה יכולו להפיק את המיטב מהלמידה.
12:00 - 13:00
נגישות בחסות הטכנולוגיה: הכרות עם כלי AI ותוכנות הקראה לצורך הנגשת ההוראה - אדן מצויינים ושירה גורן, יועצות מרכז נגישות
בסדנה נכיר יישומים וכלים טכנולוגיים, החיוניים לחיזוק הקשר בין למידה והוראה עבור סטודנטים בכלל וסטודנטים עם מגבלה בפרט. נתנסה בשימוש בכלי בינה מלאכותית לצורך הנגשת חומרי ההוראה בקורסים.
לרישום למפגש - קישור לזום יישלח לנרשמות ולנרשמים.
לפרטים - יפעת אבו, yifatb@sapir.ac.il