אתמול נפתחה תכנית פרקטיקה (PRACTICA) בספיר, במעמד נשיא המכללה פרופ' שי פלדמן וועדת ההיגוי של התכנית.

התכנית הייחודית, בשיתוף פעולה של מרכז החדשנות והיזמות ח"י ספיר ועמותת 'יוזמות עתיד', מעודדת יזמות בקהילת הנגב המערבי: התכנית מקנה כלים מעשיים, במעטפת אקדמית, להקמת עסק או להרחבתו.

התכנית מורכבת משלושה ממדים משולבים: יזמות כמקצוע, הפסיכולוגיה של היזמות, ועידוד בניית נטוורקינג וחיבור לקהילה יזמית. במסגרת 26 מפגשים שבועיים בני ארבע שעות, ירכשו המשתתפים כלים עיוניים ומעשיים הדרושים לשם הקמת עסק, פיתוחו וניהולו ובהם: איתור צרכים; ניתוח שוק, חקר מתחרים, עבודת צוות, היבטים משפטיים, מימונים ופסיכולוגיים של יזמות וניהול עסקי.  

התכנית תשלב התנסות מעשית, במהלכה יגבש כל משתתף החלטה לגבי סוג העסק שברצונו להקים ויבצע  את הצעדים הראשונים להקמתו. המשתתפים יחולקו לקבוצות לפי תחומי העסק. כדי להבטיח את התמיכה המקצועית והמשוב הקבוע, כל קבוצה תלווה גם על ידי מנהל קבוצה – סטודנט מצטיין בתחומי הכלכלה והשיווק וכן על ידי מנחים מהתעשייה.

התכנית מונחית על ידי מרצים מובילים מהאקדמיה, בהם ד"ר אוהד שקד, ראש ההתמחות לשיווק טכנולוגיות, מידע ותקשורת במחלקה לשיווק טכנולוגי במכללת ספיר והמנהל האקדמי של התכנית וד"ר דן קאופמן – ראש תכנית האקדמית ליזמות בספיר. אליהם מצטרפים מנחים מהעולם העסקי במרחב הגיאוגרפי של המכללה האקדמית ספיר וכן מרצים מובילים מהעולם העסקי. 

בנוסף, מרכז ח"י בספיר ועמותת 'יוזמות עתיד' משתפים פעולה עם רשויות המקומיות בנגב המערבי בחיבור הקהילה לעולם היזמי. 

פרופ' שי פלדמן, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "החזון של המכללה האקדמית ספיר מתממש בתכנית זו: מצוינות, חדשנות ויזמות בהוראה ובמחקר לצד מחויבות עמוקה לקהילה בה המכללה נמצאת. 'פרקטיקה (PRACTICA) בספיר' שואפת להרחיב את הידע והגישה לחדשנות ויזמות לתושבי הנגב המערבי ועוטף עזה. זאת, כמנוף לצמיחה כלכלית ולצמצום פערים חברתיים".

ניסים בר-אל, יו"ר ומייסד עמותת 'יוזמות עתיד': "החזון שלנו ביוזמות עתיד הוא צמצום פערים בחברה הישראלית ויצירת חוסן כלכלי באמצעות פתוח יזמות מקומית. כחלק מיישום החזון, אנו גאים להשיק יחד עם מכללת ספיר בנגב המערבי, לראשונה, את תכנית 'פרקטיקה (PRACTICA) המיזם הלאומי ללימודי יזמות מעשית. אנו נעמיד לרשות המשתתפים את המתודולוגיה והניסיון שצברנו בהקמת עסקים מצליחים ובמימוש שאיפתם של יזמים להגשמה עצמית ולעצמאות כלכלית."

More News

המדינה תעביר 200 מיליון ש״ח למכללה האקדמית ספיר, המוסד האקדמי החשוב בנגב המערבי והמעסיק הגדול ביותר בעוטף ישראל. בהמשך להחלטת הממשלה, יועברו למכללה האקדמית ספיר 200 מיליון ש״ח. הכספים נועדו לשיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי בעקבות השבת הרצחנית ואת החזרה הבטוחה ללימודים בספיר. נשיא המכללה, פרופ' קידר: "אנו מברכים על החלטת הממשלה. התכנית האסטרטגית שאושרה על ידי הממשלה היא שאפתנית וחשובה.
תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש עם 100 אחוזי מעבר. מועצת רואי החשבון פרסמה השבוע (יום ב') את ציוני בחינת ההסמכה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנערכה ב-13 בפברואר בבנייני האומה בירושלים, אליה ניגשו 681 נבחנים ונבחנות. 11 סטודנטים ממכללת ספיר ניגשו לבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת (מועד סתיו 2023) - וכולם עברו. מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה. שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%. לידיעה המלאה באתר גלובס