"בית", סרטה של סמדר אפשטיין פלגי, בוגרת תואר שני בבית הספר לאמנויות הקול והמסך, זכה במקום הראשון  בקטגוריית סרט סטודנטים דוקומנטרי בפסטיבל סולידריות 2020 לקולנוע וזכויות אדם

סרטה של אפשטיין פלגי גם זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל דוקאביב ה-22 בספטמבר האחרון.

"בית" בן 27 דקות, עוסק בשתי נשים המנקות בית מוזנח של אחת מהן שגרה שם עם 12 החתולים שלה. מצב הבית הוא תוצאה של שנים של הזנחה. הרצון של האחת לעזור לשנייה מתנגש בחוסר היכולת של הדיירת להתמודד עם ההזנחה שלה. הדבר יוצר תהליך סיזיפי שבמהלכו הלכלוך מתבהר והתודעה החדשה מתחילה לחלחל.

את הסרט הפיקה, כתבה וצילמה סמדר אפשטיין פלגי, אפשטיין פלגי כתבה את התסריט עם ניר דבורצ'ין שגם ערך את הסרט; על הצילום בנוסף לאפשטיין פלגי אחראית ורדית גולדנר; את הפסקול עיצב אילן אדמון ועל המוזיקה אחראית רותם אסולין. הסרט הופק בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

More News

חדש על המדף
צדיקות למהדרין: נשים מהאמיש ונשים חרדיות מתדיינות עם המדיה Strictly Observant: Amish and Ultra-Orthodox Jewish Women Negotiating Media "מקובל לחשוב שנשים מהאמיש ונשים חרדיות הן שמרניות, צייתניות וכנועות. המחקר המשווה שערכתי מלמד שהמציאות מורכבת הרבה יותר." הספר שיצא השנה, מציג מחקר אתנוגרפי, שנערך במקביל בלנקסטר, פנסילבניה, ובמרחבים חרדיים בישראל. הוא מתאר דינמיקה עשירה של עבודת גבול במערכת היחסים בין נשים אלו למדיה ולחברה החילונית שסובבת אותן. הנשים יוצרות ערך חברתי, תרבותי ודתי, באמצעות אינספור החלטות יומיומיות, גדולות וקטנות, שמשמרות ומאתגרות את הגבולות הקהילתיים שלהן.
ליאת שטייר לבני
עבור התלמידים ביפן, הצעירים היהודים בעולם, ואפילו המפגינים באוניברסיטת קולומביה - אנה פרנק היא הרבה מעבר לנערה יהודייה שכתבה יומן במהלך השואה. מה הסוד של היומן של אנה פרנק? למה הפכה לסמל של החיים שנגדעו באחת בעקבות השואה? עד כמה הסיפור שלה רלוונטי לדור ה-Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות פרו-פלסטיניות?. איך היומן האישי הפך לרב מכר? עד כמה הוא רלוונטי לדור Z? ואיך אנה פרנק הגיעה להפגנות של פרו-פלסטינים באוניברסיטאות נגד ישראל? האזינו לפרופ' ליאת שטייר-לבני, חוקרת שואה, קולנוע ותרבות במכללה האקדמית ספיר והאוניברסיטה הפתוחה בפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.