שני מינויים מעוררי גאווה הוכרזו לאחרונה במכללה האקדמית ספיר.

אורית נוטמן שורץ, פרופ' חבר במחלקה לעבודה סוציאלית במכללת ספיר מונתה על ידי המועצה להשכלה גבוהה לפרופ' מן המניין ועינת לחובר מרצה בכירה במחלקה לתקשורת מונתה על ידי המועצה להשכלה גבוהה לפרופ' חבר.

פרופ' אורית נוטמן שורץ סיפרה בהמשך למינוי: "בשנת 2003, לאחר קבלת תואר דוקטור בעבודה סוציאלית, הוזמנתי להקים את בית הספר לעבודה סוציאלית במכללת ספיר וכיהנתי כראשת בית הספר בעשור הראשון לקיומו. העבודה באזור הנגב המערבי ועובדת היותו חשוף לאיום טרור מתמשך הפכו לשדה המחקר המרכזי שלי.המחקר הניב תובנות תיאורטיות חדשות, לצד שיטות התערבות תואמות לרוח הזמן, שבאו לביטוי ב-80 פרסומים מדעיים שזכו להכרה בישראל ובעולם. לקבלת המינוי חשיבות כפולה בעיני - כאישה הראשונה בספיר בכלל בתפקיד כזה וכביטוי למי שביססה את כל הקריירה האקדמית שלה במכללת ספיר".  

פרופ' עינת לחובר סיפרה בהמשך למינוי: "העשייה האקדמית שלי נטועה בנקודת מבט פמיניסטית. האתגר המרכזי עבורי לאורך השנים הוא המאמץ לצמצם את הפער בין הרעיונות, הפרקטיקות והפדגוגיה הפמיניסטיים לאלה של האקדמיה, שלעיתים קרובות עומדים בסתירה. למדתי שזה אפשרי, אם מייצרות סולידריות ומרחב משותף".

פרופ' שי פלדמן, נשיא המכללה האקדמית ספיר: ברכות לפרופ' אורית נוטמן שוורץ ולפרופ' עינת לחובר על מינוייהן. הן מהוות דוגמה ומופת למצוינות מחקרית פורצת דרך, ולא זאת בלבד, עשייתן האקדמית מחוברת לחברה ולקהילה. כמכללה שחרטה על דגלה לפעול למען חברה טובה וצודקת יותר, אנחנו גאים מאד במינוייהן. 

More News

באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.
חדש על המדף, משהו להאמין בו
משהו להאמין בו: תיאולוגיה חילונית "משהו להאמין בו" הוא ספר עיון מקורי, העוסק במושג סתירתי לכאורה: "תיאולוגיה חילונית". הוא מבקש לפתוח פתח לתיאולוגיה בתוך העמדה החילונית ומתעקש על נחיצותה של חילוניות לתיאולוגיה יהודית בת זמננו. מהי חילוניות? האם היא עמדה אמונית? באיזה אלוהים יכול ואף צריך, היהודי החילוני להאמין? שאלות כאלו מערערות על הבחנות מקובלות בחברה הישראלית בין חילוניות, דתיות, אתאיזם ואמונה. הספר משיב עליהן בעזרת עיון מדרשי במקורות יהודים קדומים, ובעזרת הגותם של פילוסופים מודרניים גדולים: עמנואל לוינס, מרטין בובר, הנס יונס ואחרים.