פרויקט גמר של בוגרות מדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר זכה במקום ראשון בתחרות פרויקטי סטודנטים ארצית של הלשכה לטכנולוגיית מידע בישראל.

הפרויקט Child Protection מזהה בזמן אמת אלימות בגני ילדים, באמצעות ניתוח תמונות ממצלמות.

גאווה למכללה האקדמית ספיר – פרויקט הגמר של בוגרות תואר במדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר זכה במקום ראשון בתחרות פרויקטי סטודנטים ארצית של הלשכה לטכנולוגיית מידע בישראל.

קארן סברסקי (27) מבאר שבע ושיר קייט (28) מרחובות פיתחו מערכת חשובה, , שמזהה בזמן אמת אלימות בגני ילדים באמצעות ניתוח תמונות ממצלמות ומתריעה. באמצעות מודל מבוסס בינה מלאכותית ישנו זיהוי של מבוגר בכל מקטע בסרטון וזיהוי של ילד. הסיבה לכך מאוד פשוטה - הרעיון הוא לזהות אלימות בין הגננת לילד ולא בין הילדים.

לאחר מכן מופעלים האלגוריתמים, אותם קארן ושיר בנו מאפס, זיהוי סטירה וזיהוי זריקת חפצים. כאשר, בזיהוי סטירה מתבצע מעקב אחר שתי הידיים של המבוגר כלפי כל שטח הפנים של הילד - משמעות הדבר הוא שאם הגננת תרביץ לילד בראש ולא בהכרח סטירה המערכת עדיין תזהה זאת. תוך כדי יש אלמנט מהירות כדי שלא יהיה זיהוי של סטירה גם במצב של ליטוף או ניגוב. כאשר יש זיהוי נשלחת התראה במערכת עם סוג התנועה האלימה שמתרחשת. 

קארן סטבקסקי, מפתחת הפרויקט: "כשהיינו צריכות לחשוב על רChild Protectionעיון לפרויקט גמר, חשבנו על בעיות של היום ועל פתרונות נחוצים. בהתחלה ניסינו לחשוב על פתרון לכל התקיפות המיניות כלפי נשים, ואז ניסינו לחשוב על הקשישים. באותו השבוע הייתה כתבה על כרמל מעודה שהתעללה בתינוקות במעון בו עבדה ואז בעצם משם הרעיון התגלגל. רצינו לקחת בעיה גדולה היום ולנסות לפתור אותה. המערכת שלנו Child Protection עונה על צורך קיים לטיפול בבעיית ההתעללות בגני ילדים ופעוטונים. כאשר, באמצעות התאמות אפשר להשתמש בה בעוד מקומות, לדוגמא לזיהוי אלימות ובריונות בבתי הספר. בימים אלו, אני עובדת על דיוק ושדרוג המערכת לזיהוי של עוד תנועות אלימות".

ד"ר שירה צוקר, ראשת המחלקה למדעי המחשב: "קארן ושיר בלטו בעבודתן הקשה והעקבית על הפרויקט, בשנת לימודים שהתקיימה ברובה מרחוק. הן לא התייאשו ולא וויתרו, גם אחרי שקיבלו בפורומים שונים עצות לרדת מהרעיון המסובך. הפרויקט שלהן, בהנחיית ד"ר עמית בן בסט, הינו פרויקט שאם ייצא לשוק, עשוי להרגיע הורים רבים. כולי תקווה שהפרויקט ימשיך עד למוצר מוגמר שיציל נפשות ילדים רכים".

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.