בעקבות נייר מדיניות של בוגרי המכללה האקדמית ספיר:
תשופר הנגישות למים של תושבי המועצה האזורית אל קסום, בהיקף של 10.6 מיליון ₪

נייר מדיניות של שני בוגרי תואר ראשון מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר, יהודה דלומי וטל ניר, מחולל שינוי אמיתי וחשוב בנגב.

המלצות נייר המדיניות, בנושא "מימוש הזכות למים במועצה האזורית אלקסום", התקבלו לאחרונה ולמועצה האזורית אל קסום יינתנו  10.6 מיליון ₪ לטובת שיפור הנגישות למים של התושבים. נייר המדיניות נכתב בהנחיתו של פרופ' ארז צפדיה, במסגרת פרויקט הגמר של התואר הראשון, שמשתלב במחקר במימון הקרן הישראלית למדע.

לדברי פרופ' ארז צפדיה: "מימוש ניירות מדיניות נדיר ביותר, כל שכן ניירות שכתבו סטודנטים בלימודי התואר הראשון. זו עדות לאיכות של הנייר שחיברו יהודה דלומי וטל ניר".

נייר המדיניות מתמודד עם הפגיעה בזכות למים בקרב תושבי המועצה האזורית, כתוצאה מהיעדרם של הוראות ומנגנונים המבטיחים מרחק המאפשר 'נגישות מינימלית' למרכזיות, אספקת מים על בסיס הומניטרי ותנאים בריאותיים בתשתיות המים שמחברות בין המרכזיות לבתי התושבים.

המסמך הציע תשתית מיטבית ליצירת רגולציה ומנגנונים שיבטיחו את נגישות התושבים למים. החלופה שנבחרה במסגרת נייר המדיניות מייצרת את התנאים שיאפשרו למועצה האזורית לתת את המענה לאתגרים עמם מתמודדים התושבים, בכדי להבטיח את זכות התושבים למים. הקירבה של המועצה לתושביה והיכרותה עם הקשיים הייחודיים הנובעים מסכסוך הקרקעות מול המדינה, עשויים לתרום ליצירת מנגנונים אשר יסדירו ויבטיחו את נגישות התושבים למים.

דלומי וניר ממליצים להפנות את תשומת הלב לדיון המתקיים בזירה הבינלאומית, בנוגע למידת המסוגלות וארגז הכלים העומד לרשויות מקומיות בהתמודדות עם אתגרי תשתיות מים, המצריכים השקעה נרחבת של משאבים. ההנחיות המופיעות במסמכי מדיניות של ארגונים בינלאומיים, כדוגמת האו"ם וארגון הבריאות העולמי, עשויים לשרטט מסגרת אפקטיבית ליצירת מדיניות רגולציה מיטיבה, הלוקחת בחשבון את השיקולים הערכיים הנדרשים להבטחת הזכות למים.

"החשיבות של נייר מדיניות זה אינה בהצעת חלופה אחת ברורה ומנצחת אלא בקריאה לדיון מעמיק, שעשוי לקדם שיח רחב ופתוח בנושא וממנו לאפשר למקבלי ההחלטות לגבש מדיניות רגולטורית מיטבית", אומר פרופ' צפדיה. מטרתו העיקרית של נייר המדיניות היא להראות כי יש מגוון חלופות אפשריות ומועילות להבטחת זכותם למים של תושבי המועצה האזורית.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.