נשיא המדינה, יצחק הרצוג, כתב מכתב תודה והערכה לפרופ' אורית נוטמן-שורץ, פרופ' מן המניין בביה"ס לעבודה סוציאלית בספיר וראשת רשות המחקר וועדת מי"ה, לאחר שעיין בספר החדש בעריכתה "עבודה סוציאלית תחת אש: תיאוריה מחקר והתערבות".

מתוך מכתבו: "עיינתי בספרך אשר שופך אור חשוב על הסיוע המקצועי שניתן לתושבות ולתושבים החיים בצל מלחמה, מתמודדים עם אירועי טרור או חווים מצבי הגירה ופליטות - והתרשמתי שיש בו בהחלט כדי להוות כלי מקצועי חשוב לכל מי שעוסק בעבודה סוציאלית, מתעתד לעסוק בה או מסתייע בעשייתם המקצועית של אנשיה. לא פשוט לחיות בצילו של איו םמתמשך, ואשרינו שהתברכנו במסירותם ובמקצועיותם של העובדות והעובדים הסוציאליים, המועלות על נס בין דפי הספר."

הספר עוסק ברבדים התיאורטיים והטיפוליים של עבודה סוציאלית במגוון הקשרי לחץ וחירום. את הפרקים בספר כתבו חוקרים, עובדי סיוע ומטפלים מתחומים שונים, כמו עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וחינוך, והם ביטוי רב-קולי ואישי לאתגרים הנגזרים מחיים ומעבודה בצל איום. בפרקים מתוארים ההשפעות על העבודה הטיפולית והחברתית, תהליכי פיתוח והתאמת ידע, שינויים בתפיסות מקצועיות ובמאת היחסים בין המסייעים לסביבותיהם, וכן דרכי הדרכה, הוראה ומחקר ייחודיות המתאימות לחשיפה הכפולה של בעלי התפקיד ומקבלי השירות.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.