כנס פרוייקטים במחלקה למדעי המחשב

ביום ראשון התקיים כנס פרויקטים במחלקה למדעי המחשב. בכנס המרשים הוצגו 26 פרוייקטי גמר של תלמידי שנה ג, בתחומים: סייבר, עיבוד תמונה, בינה מלאכותית, מדעי הנתונים, גיימינג ועוד.

במקום הראשון בפרויקט הטוב ביותר זכה פרויקט Arcade Learner של ינון מאירזדה ותום באשא, בהנחיית ד"ר עמי האופטמן. Arcade Learner היא מערכת רב-תכליתית, המספקת למשתמשים שלוש אפשרויות לאינטראקציה עם משחקי ארקייד: משחק, אימון בינה מלאכותית וצפייה בבינה מלאכותית, שאומנה לפני כן בפעולה.

במקום השני בפרויקט הטוב ביותר זכה פרויקט The Guardian של עידן כהן זדה ורועי יחזקאל, בהנחיית ד"ר נורית גל-עוז. The Guardian היא מערכת, שנועדה לאפשר למשתמש ברשת החברתית להבין באיזו מידה הפרטיות שלו נמצאת בסיכון.

במקום השלישי בפרויקט הטוב ביותר זכה פרויקט MyPlate של לינוי מיכלשוילי ורומן דיאצ'נקו, בהנחיית ד"ר שירה צוקר. MyPlate היא אפליקציה, שנותנת פתרון יעיל לכל מי שמעונין לדעת את הערכים התזונתיים בצלחת שלו. המשתמש יצלם את הצלחת ויקבל בתגובה את הערכים של המזון בצלחת.

בפוסטר הטוב ביותר זכה פרויקט Handwriting Hero של אלקיים מלסה וסופיה נאיר, בהנחיית ד"ר שירה צוקר. מערכת המיועדת לאנשים עם דיסגרפיה (לקות למידה בכתיבה) ולאנשים שכתב ידם לא ברור. האפליקציה מפענחת את כתב יד המשתמש, מתקנת שגיאות כתיב וממירה אותו למסמך טקסט.

בהצגה הטובה ביותר זכה פרויקט PayWise של עוז בנאקוט ותמיר בנאי, בהנחיית מר אבירם דיין, בשיתוף עם בית התוכנה בח"י בספיר. PayWise היא מערכת, שנועדה לפתור את תופעת שוברי הזיכויים. המערכת מדמה "ארנק דיגיטלי" בו ירוכזו כלל הזיכויים ושוברי הקניה של כל משתמש.

ד"ר שירה צוקר, ראש המחלקה למדעי המחשב: "הסטודנטים עבדו קשה על מנת ליצור פרויקט גמר, שהינו אב טיפוס למערכת עובדת. כמדי שנה, באי הכנס והאורחים הסתובבו בין העמדות בכנס והתנסו בעצמם במערכות השונות. התנסות כזו הינה חוויה מהנה ומלמדת, בה ניתן לשמוע באופן אישי מהמפתחים כיצד יצרו את המוצר ומהם האתגרים בהם נתקלו בעבודתם. אני מאחלת לסטודנטים שימשיכו בפיתוח המוצר גם לאחר סיום הלימודים, ושיזכו לראות אותו מגיע לשימוש הציבור."

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.