ספר חדש  באנגלית לד"ר יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר - Histories of Children’s Television Around the World, שבעה עשורים של ההיסטוריה האנושית דרך פרספקטיבה של טלוויזיה לילדים.

בימים אלו, יצא לאור ספרו החדש של ד"ר יובל גוז'נסקי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר - Histories of Children’s Television Around the World. הספר יצא לאור בהוצאת הספרים האקדמית הבינלאומית פיטר לנג.

הספר משלב בפעם הראשונה מידע עדכני הנוגע להיסטוריה של הטלוויזיה לילדים, מימיה הראשונים ועד לעידן הדיגיטלי כיום המציע תוכן נרחב ונגיש, תוך התייחסות לכלכלה, פוליטיקה, חינוך , תפיסות חברתיות של ילדות ועוד.

הספר מבוסס על מאמץ משותף של חוקרים ואנשי מקצוע שחקרו את ההיסטוריה של טלוויזיה לילדים מ-12 מדינות (אוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, אקוודור, גרמניה, הודו, ישראל, איטליה, קניה, הולנד וארצות הברית) ומכל חמשת היבשות, תוך בחינה של קווי הדמיון והשוני בין המדינות. כמו גם תוך הסתכלות על התחום הגלובלי באמצעות "עיניים מקומיות" - שדרנים, מפיקים, יוצרים, רגולטורים וקובעי מדיניות. 

ד"ר יובל גוז'נסקי

ד"ר יובל גוז'נסקי, משמש כראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר משנת 2022. תחומי המחקר העיקריים שלו הם מדיה לילדים בארץ ובעולם, מחקרי הפקה ועיתונות. הוא עומד בראש המרכז לחקר מדיה לילדים ולנוער ועורך את כתב העת "מסגרות מדיה". הוא פרסם מאמרים בכתבי עת מובילים ובשנת 2019 יצא לאור ספרו "מדודלי לדיגיטלי: 50 שנות טלוויזיה לילדים בישראל".

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.