צרכנות בזמן מלחמה: איזה תחום צפוי לצמוח?
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי ומומחה להתנהגות צרכנית, כותב במאמר לאתר ice מדור כסף וצרכנות:
מאז פרוץ מלחמת "חורבות ברזל" חלה ירדה ניכרת בצריכה בכל הענפים (מלונאות ותיירות, מסעדנות, חינות ופנאי, ועוד). כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, חלה התאוששות מוגבלת ברוב התעשיות למעט המלונאות והתיירות אשר ממשיך לחוות יריד בביקוש. על פניו נראה כי הכלכלה הישראלית יודעת להתאושש מהר גם במצב של מלחמה. האם הכלכלה הישראלית יכולה לשרוד מלחמה שמדינה לא חוותה מזה חמישה עשורים?
More News
חדש על המדף: עובר ושווא (ער)
עובר ושווא - הבטחות בחברת השוק שלנו - ספר חדש לד"ר אמית אביגור-אשל, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית.
כשהרפורמה להגברת התחרות בתחום הסלולר יושמה בשנת 2011, משרד התקשורת העלה את הקמפיין: "החופש לבחור, החופש לעבור". החיבור בין חופש בחירה צרכני לשוק מוצרים תחרותי מוכר לנו מאוד בישראל. הוא גם אחת ההבטחות הבולטות של חברת השוק שלנו. בשונה מהבטחות בין אדם לאדם, ההבטחות של חברת השוק הן ציבוריות, הן מציבות מעין כללי משחק ביחס לדרך שבה החברה והכלכלה פועלות, או אמורות לפעול.
חיבורים לחיזוק העוטף (ער)
לאחרונה התכנסו נציגי ונציגות המכללה האקדמית ספיר, ראשי רשויות, מנהיגי קהילות, מנהלות ומנהלים בכירים מתחומי התעסוקה הקהילה, החברה והפיתוח האזורי, נציגי תעשייה ומובילי יוזמות חברתיות - למפגש משמעותי במסגרת מיזם "פועלים לעתיד".
המפגש היווה צומת דרכים חשוב בחיבור בין האקדמיה לשטח, בין חזון למעשה ובין הכוחות הפועלים לחיזוק העוטף.
במהלך המפגש נחשפנו לאתגרי האזור מנקודות מבט מגוונות, החל מהרצאתו המרתקת של יגאל גורביץ', סמנכ"ל אסטרטגיה במנהלת תקומה, ועד לתובנות העמוקות שעלו מהשטח.