את החיבור הכל כך מתבקש הזה בין ספיר לעוטף ישראל וקריית החינוך בשער הנגב כולם כבר מכירים. ועדיין, כשילדי העוטף השתתפו בסדנה לכתיבת שירים במחלקה לתרבות - יצירה והפקה, איש לא תיאר לעצמו שהיצירות מלאות התום והילדות יקבלו משמעות חדשה אחרי הטבח ב-7 באוקטובר. רבים מהם איבדו בני משפחה וחברים, ופזורים מאז ביישובים ברחבי הארץ. השירים שכתבו מספקים הצצה לרגשות ולפחדים שרק התעצמו מאז אותה שבת שחורה. אחד מהם אף זכה לעדכון מצמרר: יעלה רוסו (9) מכפר עזה שכתבה על גן עדן, הוסיפה בית על אביה, אורי רוסו ז"ל, שנפל על הגנת הקיבוץ.

"השירים נכתבו עוד לפני המלחמה, אבל הם מקבלים משמעות נוספת לאחר הטבח של 7 באוקטובר", אומרת ד"ר דפנה בן־צבי, ראש המחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללת ספיר, שמובילה את הסדנה, המשותפת למכללה ולבית הספר. "כחלק מהסדנה, סטודנטים וסטודנטיות של המחלקה לתרבות חוצים מדי שנה את הגדר המפרידה בין בית הספר היסודי למכללה, ובמשך כארבעה חודשים מנחים את ילדי בית הספר היסודי בכתיבה. 

הכתבה המלאה של יואב בירנברג התפרסמה בשער המודפס במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות.

תוכלו לקרוא אותה בקישור

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.