את החיבור הכל כך מתבקש הזה בין ספיר לעוטף ישראל וקריית החינוך בשער הנגב כולם כבר מכירים. ועדיין, כשילדי העוטף השתתפו בסדנה לכתיבת שירים במחלקה לתרבות - יצירה והפקה, איש לא תיאר לעצמו שהיצירות מלאות התום והילדות יקבלו משמעות חדשה אחרי הטבח ב-7 באוקטובר. רבים מהם איבדו בני משפחה וחברים, ופזורים מאז ביישובים ברחבי הארץ. השירים שכתבו מספקים הצצה לרגשות ולפחדים שרק התעצמו מאז אותה שבת שחורה. אחד מהם אף זכה לעדכון מצמרר: יעלה רוסו (9) מכפר עזה שכתבה על גן עדן, הוסיפה בית על אביה, אורי רוסו ז"ל, שנפל על הגנת הקיבוץ.

"השירים נכתבו עוד לפני המלחמה, אבל הם מקבלים משמעות נוספת לאחר הטבח של 7 באוקטובר", אומרת ד"ר דפנה בן־צבי, ראש המחלקה לתרבות - יצירה והפקה במכללת ספיר, שמובילה את הסדנה, המשותפת למכללה ולבית הספר. "כחלק מהסדנה, סטודנטים וסטודנטיות של המחלקה לתרבות חוצים מדי שנה את הגדר המפרידה בין בית הספר היסודי למכללה, ובמשך כארבעה חודשים מנחים את ילדי בית הספר היסודי בכתיבה. 

הכתבה המלאה של יואב בירנברג התפרסמה בשער המודפס במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות.

תוכלו לקרוא אותה בקישור

More News

תערוכת ראויים.ת?!
תערוכת "ראויים/יות?!" מבוססת על תצלומיהם של 11 סטודנטים, אשר חקרו לעומק מהי החוויה של להיות דור ראשון להשכלה אקדמית בחיי היום-יום שלהם. תערוכת "ראויים/יות?!" היא פרי יצירתם של 11 סטודנטים וסטודנטיות בתואר שני ושלישי ממדעי החיים, מדעי הטבע ומדעי החברה מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה ומכון ויצמן. זאת בהנחיית ד"ר מוטי גיגי מהמחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר וד"ר מני מלכה מהמעבדה הבינתחומית למחקר מבוסס פוטו-ווייס, המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון.
נציבות  לשותפות ומגוון
ד"ר האמה אבו-קשק, חברת סגל בכירה במכללה, נבחרה לנציבה ויועצת הנשיא לשותפות ולמגוון, וגב׳ הגר שלמה נבחרה לממונה על שותפויות ומגוון במכללה האקדמית ספיר. הנציבות תוביל את קידום השוויון והגיוון בספיר, כחלק מהמחויבות המתמשכת של המוסד ליצירת סביבה אקדמית מכילה. ד"ר האמה אבו-קשק סיימה את לימודיה בהצטיינות, את הדוקטורט והפוסט-דוקטורט עשתה באוניברסיטת בן-גוריון וכיום מכהנת כמרצה בכירה במחלקה לתקשורת ומנהלת מעבדת יזמות במקצועות הבריאות. תחומי המחקר שלה כוללים בינה מלאכותית (AI), מדיה חדשים, פערים דיגיטליים, אקטיביזם דיגיטלי ולמידה דיגיטלית.