"בדמותה" סרטה של יעל סולומונוביץ', בוגרת מסלול אנימציה בבית הספר לאומנויות הקול והמסך, התקבל לפסטיבל הקצרים הבינלאומי Oberhausen שבגרמניה

בסרט, סולומונביץ מציגה, דרך צילומי עירום חושפניים, את גוף האישה כעולם מרהיב אך גם אפל וכואב. מסרט על כאב ושנאה עצמית הוא גדל והפך לסרט על נשיות. המשתתפות בסרט, נשים המתמודדות או התמודדו בעבר עם הפרעות אכילה ודימוי גוף שלילי, מופיעות כדימויים מהאומנות הקלאסית ומזמינות את הצופה לבחון את תפיסת היופי האישית של כל אחד ואחת.

לדברי סולומונביץ': "הסרט הזה התחיל כסרט שעוסק ביחסים בין נשים ואוכל, ניסיון להבין את הקושי שלי יש עם אוכל ועם הגוף שלי אחרי שנים של התמודדות עם הפרעת אכילה. אבל הסרט הניע את עצמו, ומסרט על כאב ושנאה עצמית הוא גדל והפך לסרט על נשיות. הסרט הזה הוא מחקר וניסוי של חשיפה והתבוננות. הגוף הנשי נחשף מקרוב, מרחוק, בלי כיסויים, בלי איפור בלי פוטושופ. דמויות הנשים בסרט משמשות כייצוגים של נשיות מההיסטוריה, מהאמנות ומהמיתוסים שכולנו גדלנו עליהם. השאיפה שלי היא להפגיש את הצופים והצופות עם הגוף הנשי, לתת לו את הבמה ולראות מה הוא מעורר בנו. אהבה? משיכה? דחייה? כאב? הזדהות? ביקורת?"

את הסרט יצרה, ביימה וערכה יעל סולומוביץ', הפיקה מיכל בכר, צילמה עינב חן, על המוזיקה ופס הקול אחראית עדי בר.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.