"בדמותה" סרטה של יעל סולומונוביץ', בוגרת מסלול אנימציה בבית הספר לאומנויות הקול והמסך, התקבל לפסטיבל הקצרים הבינלאומי Oberhausen שבגרמניה

בסרט, סולומונביץ מציגה, דרך צילומי עירום חושפניים, את גוף האישה כעולם מרהיב אך גם אפל וכואב. מסרט על כאב ושנאה עצמית הוא גדל והפך לסרט על נשיות. המשתתפות בסרט, נשים המתמודדות או התמודדו בעבר עם הפרעות אכילה ודימוי גוף שלילי, מופיעות כדימויים מהאומנות הקלאסית ומזמינות את הצופה לבחון את תפיסת היופי האישית של כל אחד ואחת.

לדברי סולומונביץ': "הסרט הזה התחיל כסרט שעוסק ביחסים בין נשים ואוכל, ניסיון להבין את הקושי שלי יש עם אוכל ועם הגוף שלי אחרי שנים של התמודדות עם הפרעת אכילה. אבל הסרט הניע את עצמו, ומסרט על כאב ושנאה עצמית הוא גדל והפך לסרט על נשיות. הסרט הזה הוא מחקר וניסוי של חשיפה והתבוננות. הגוף הנשי נחשף מקרוב, מרחוק, בלי כיסויים, בלי איפור בלי פוטושופ. דמויות הנשים בסרט משמשות כייצוגים של נשיות מההיסטוריה, מהאמנות ומהמיתוסים שכולנו גדלנו עליהם. השאיפה שלי היא להפגיש את הצופים והצופות עם הגוף הנשי, לתת לו את הבמה ולראות מה הוא מעורר בנו. אהבה? משיכה? דחייה? כאב? הזדהות? ביקורת?"

את הסרט יצרה, ביימה וערכה יעל סולומוביץ', הפיקה מיכל בכר, צילמה עינב חן, על המוזיקה ופס הקול אחראית עדי בר.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי ה-22 ננעל אתמול בערב (יום ד') במכון הצרפתי בתל אביב.
באירוע האקתון DisasterTech בנושא התמודדות עם אתגר השיטפונות העולמי, שנערך השבוע (שלישי) במרכז לחדשנות ויזמות במכללה האקדמית ספיר, זכו קבוצת הסטודנטים: שי מנשרי, עירית חולי נחום, איתי זסלבסקי וברק ספיר בפרס על הפתרון שהעלו.