מיכל שמיר, ראש בית הספר לאמנות וד"ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, השתתפו במאמר של ענת ניסני שפורסם באתר Sheee בהקשר של תחרות מיס יוניברס, שהתקיימה בישראל בשבוע שעבר.

מיכל שמיר: "הדימוי של האישה המלאה, המייצגת משהו פסיבי וחלש, לא שונה מדימוי הגוף השדוף המקובל היום, שנראה חלש ושברירי. גם הן לא מאיימות - כלומר גם היום נקודת המבט הגברית מכתיבה את אידיאל היופי. עשינו דרך מאוד ארוכה ואני חושבת שהרבה נשים כבר משוחררות מהדבר הזה, אבל יש עוד כברת דרך. נשים הן תמיד במעמד של נצפות. זה משהו שהוא אינהרנטי, של מאות שנים, שקשה להשתחרר ממנו. ולהיות נצפה זה מעמד מאוד מביך, זה להיות תמיד תחת השגחה של מישהו. יש תאוריות שאומרות שכל הנשים בעולם הן כמו באח הגדול - כל הזמן מסתכלים עליהן".

ד"ר מוטי גיגי

ד"ר מוטי גיגי: "אהבה לאסתטיקה ויופי זה משהו בסיסי שתמיד היה קיים. זה נכון לגבי הטבע באופן כללי. יופי הוא מסוג הדברים שעושים לנו טוב אבולוציונית, הוא גורם לחיים להיות יותר פשוטים וקלים כי זה בא עם הרבה פריווילגיות חברתיות. בטבע יש הרבה סוגים של חיות שבהם דווקא הזכר הוא היפה יותר. הטווס, למשל, הוא המלא בהוד והדר, ואילו הטווסה היא די פשוטה במראה. אז במובנים מסוימים, במקרה של היצור הזה שנקרא בנאדם, הנקבה היא זו שמקובל שתיראה יותר יפה במסע החיזורים".

למאמר המלא באתר Sheee

More News

חדש על המדף: עובר ושווא
עובר ושווא - הבטחות בחברת השוק שלנו - ספר חדש לד"ר אמית אביגור-אשל, מרצה במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. כשהרפורמה להגברת התחרות בתחום הסלולר יושמה בשנת 2011, משרד התקשורת העלה את הקמפיין: "החופש לבחור, החופש לעבור". החיבור בין חופש בחירה צרכני לשוק מוצרים תחרותי מוכר לנו מאוד בישראל. הוא גם אחת ההבטחות הבולטות של חברת השוק שלנו. בשונה מהבטחות בין אדם לאדם, ההבטחות של חברת השוק הן ציבוריות, הן מציבות מעין כללי משחק ביחס לדרך שבה החברה והכלכלה פועלות, או אמורות לפעול.
פועלים לעתיד
לאחרונה התכנסו נציגי ונציגות המכללה האקדמית ספיר, ראשי רשויות, מנהיגי קהילות, מנהלות ומנהלים בכירים מתחומי התעסוקה הקהילה, החברה והפיתוח האזורי, נציגי תעשייה ומובילי יוזמות חברתיות - למפגש משמעותי במסגרת מיזם "פועלים לעתיד". המפגש היווה צומת דרכים חשוב בחיבור בין האקדמיה לשטח, בין חזון למעשה ובין הכוחות הפועלים לחיזוק העוטף. במהלך המפגש נחשפנו לאתגרי האזור מנקודות מבט מגוונות, החל מהרצאתו המרתקת של יגאל גורביץ', סמנכ"ל אסטרטגיה במנהלת תקומה, ועד לתובנות העמוקות שעלו מהשטח.