תעתועי מורשת

המורשת שכל מגזר או עם אימץ לעצמו, משמשת כמאפיין עיקרי להתנהלותו של הציבור ומלווה לרוב במאבקים ומלחמות "צודקות", אולם מסתבר לפי גוניק שברוב המקרים אין הלימה בין המורשת שאומצה והאירועים שקרו בפועל. גרוע מכך כפי שנראה, רבים מאמצים אינטרפרטציה שונה לעיתים במאה שמונים מעלות לאותו האירוע ההיסטורי. המשמעות של הקביעות הנ"ל היא שזהותם של העמים "מפוברקת" או נשענת על "Fake News".

בספר זה מוצגת מראה מגוונת של אירועים, מסורות והתנהלות לציבור לשיפוטו ומוצגות העובדות ההיסטוריות בסמיכות לנרטיבים של המורשת אשר אומצה לאותה התקופה.
בפרק הראשון בספר, מוצגות המורשות האוניברסליות שהתפתחו מבריאת העולם עד אברהם אבינו, הצומת בה התפצלנו. בשאר הפרקים מוצגים סיפורי מורשת של עם ישראל לדורותיו ומכיוון שבכל תקופה התפתחו מאפייני מורשת ייחודיים לתקופה, הספר מחולק לפי תקופות בהתאמה.

פרופ' אהרון גוניק

פרופ' אהרון גוניק הוא מרצה במחלקה ללוגיסטיקה בספיר. רוב שנותיו ניהל חברות תעשיה גדולות, חברות הנדסה וניהול פרויקטים. לקראת הפנסיה עבר לתחום האקדמיה, הקים את המחלקה ללוגיסטיקה בספיר ופרסם למעלה מ-30 מאמרים אקדמיים. בשנים האחרונות כתב 6 ספרים באנגלית ובעברית ברומו של עולם ובתחומי האנרגיה הירוקה (שניים זכו למעמד של רב מכר באמזון).

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.