תעתועי מורשת

המורשת שכל מגזר או עם אימץ לעצמו, משמשת כמאפיין עיקרי להתנהלותו של הציבור ומלווה לרוב במאבקים ומלחמות "צודקות", אולם מסתבר לפי גוניק שברוב המקרים אין הלימה בין המורשת שאומצה והאירועים שקרו בפועל. גרוע מכך כפי שנראה, רבים מאמצים אינטרפרטציה שונה לעיתים במאה שמונים מעלות לאותו האירוע ההיסטורי. המשמעות של הקביעות הנ"ל היא שזהותם של העמים "מפוברקת" או נשענת על "Fake News".

בספר זה מוצגת מראה מגוונת של אירועים, מסורות והתנהלות לציבור לשיפוטו ומוצגות העובדות ההיסטוריות בסמיכות לנרטיבים של המורשת אשר אומצה לאותה התקופה.
בפרק הראשון בספר, מוצגות המורשות האוניברסליות שהתפתחו מבריאת העולם עד אברהם אבינו, הצומת בה התפצלנו. בשאר הפרקים מוצגים סיפורי מורשת של עם ישראל לדורותיו ומכיוון שבכל תקופה התפתחו מאפייני מורשת ייחודיים לתקופה, הספר מחולק לפי תקופות בהתאמה.

פרופ' אהרון גוניק

פרופ' אהרון גוניק הוא מרצה במחלקה ללוגיסטיקה בספיר. רוב שנותיו ניהל חברות תעשיה גדולות, חברות הנדסה וניהול פרויקטים. לקראת הפנסיה עבר לתחום האקדמיה, הקים את המחלקה ללוגיסטיקה בספיר ופרסם למעלה מ-30 מאמרים אקדמיים. בשנים האחרונות כתב 6 ספרים באנגלית ובעברית ברומו של עולם ובתחומי האנרגיה הירוקה (שניים זכו למעמד של רב מכר באמזון).

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.