לאחרונה התקיים כנס סיום של המחלקה לתכניות חינוך והוראה קהילות לימוד אמנויות של האגף ללימודי קדם חוץ והמשך במכללה האקדמית ספיר, בשיתוף אגף א' אמנויות והאגף לפיתוח מקצועי של עובדי הוראה במשרד החינוך

פרויקט קהילות לימוד אמנויות נוצר במטרה לקדם ולשפר את הוראת האמנויות במערכת החינוך בישראל. קהילות הלימוד, הפזורות ברחבי הארץ ומונות כ-550 מורות ומורים, מהווה מסגרת פיתוח מקצועי המבוססת על למידת עמיתים. מטרת הפרויקט היא שינוי בתפיסה ובראייה של הפיתוח המקצועי של  מורי האמנויות, ובכך לקדם את למידת תלמידי ותלמידות מקצועות האמנות ברחבי הארץ.
 
לדברי ליאת כרמלי, ראשת היחידה לתכניות חינוך והוראה: "מזה ארבע שנים, תכנית הקהילות הולכת ומתבססת. קהילות האמנות הינן כבר שם דבר במשרד החינוך. אנחנו שואפים בשנה הקרובה להרחיב עוד יותר את מספר המורים והמורות השותפים בקהילות וכן לפתוח קהילות נוספות. בשנה זו הבנו לעומק יותר את משמעות וחשיבות הקהילות עבור  המורים והמורות בחיי היום היום העמוסים. מטרתו העיקרית של הכנס היא להודות, להוקיר וליהנות יחד לאחר שנת פעילות עמוסה ופוריה. זו התרגשות גדולה להיפגש, לראות ולחוש את העוצמה של הרשת הקהילתית."
 
במסגרת הכנס נפגשו משתתפי התכנית בסינמטק תל אביב וצפו בסרט 'אפריקה' ואחריו נפגשו לשיחה מרתקת עם במאי הסרט אורן גרנר. בנוסף, כל הקהילות ערכו מפגשי סיכום שנה וייערכו לקראת חידוש פעילותן בשנת תשפ"ג.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.