תקשורת והייטק - ספר חדש ליצחק משיח, ראש מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת

תקשורת והייטק: על עיתונות, יחסי ציבור ותרבות תקשורתית, הוא ספר הביכורים של יצחק משיח, העוסק בייצוג התקשורתי של ענף ההייטק בעיתונות בישראל ובתפקידם האסטרטגי של גורמי השיווק.

הספר מתאר מצד אחד, את אופני הייצוג התקשורתי של תעשיית ההייטק בעיתונות המקוונת, ומצד שני הוא מביא רשימה ארוכה של טקטיקות ואסטרטגיות תקשורתיות. כך, הספר תורם הן בהיבט העיוני-מחקרי לחוקרים במדעי החברה הן בהיבט היישומי-מעשי לגורמים בענף התקשורת והשיווק.

הספר מבוסס על מחקר הכולל ניתוח כמותני ואיכותני של מאות כתבות וראיונות עומק עם אנשי טכנולוגיה, עיתונאים וגורמי שיווק בישראל והוא משרטט תמונה מעניינת של השיח העיתונאי-טכנולוגי בישראל וחושף את הנושאים המרכזיים שעומדים במרכז הסיקור התקשורתי של המרחב הטכנולוגי בישראל. על בסיס מחקרי תקשורת קלאסיים, המחבר מגדיר את הסיקור החיובי, ההצלחות ופריצות הדרך בתעשיית ההייטק כ-"חדשות-סדר" והסיקור השלילי של סקנדלים, פיטורים ומשברים כ-"חדשות אי-סדר". בנוסף, הספר מתמקד במדיניות הארגונית והאינטרסים של המעורבים בתהליך התקשורתי והוא מציג את המתח וקשרי העבודה בין גורמי יח"צ, עיתונות וחברות הטכנולוגיה.

יצחק משיח

יצחק משיח הוא ראש מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במחלקה לתקשורת בספיר ויו"ר פורום החוקרים הצעירים של האגודה הישראלית לתקשורת (ISCA).
משיח מייסד תכנית הפרקטיקום SPICE, המאפשרת לסטודנטים בתחילת דרכם לעשות את צעדיהם הראשונים בעולמות התקשורת.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.