השבוע התקיים במכללה האקדמית ספיר אירוע שיא - ״צו-8 לדרום״.

״סיירת המנכ״לים״ של ״ישראל מתגייסת״ ירדה לסיור בעוטף עזה והתכנסה בקמפוס שלנו, כדי לקדם כיווני חשיבה חדשים על הדרכים בהן נוכל לקדם את עוטף ישראל ביום שאחרי המלחמה, וגם במהלכה. אנחנו מתגאים לארח ולקחת חלק זה בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין הצבא למגזר העסקי והפילנתרופי, על רקע האסון הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מעודה.
 
עו״ד גלעד שר, יו״ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר:
״מנהלת התקומה, ראשי השלטון המקומי והאזורי, נשות ואנשי ישראל מתגייסת. אנו מזמינים אתכם/ן לראות במכללה האקדמית ספיר בית. עבודתנו המשותפת בשיקום העוטף תשפיע באופן ישיר על מדינת ישראל ותהווה דוגמה ומופת להתחדשות ולצמיחה לאחר השבת השחורה.

ספיר, המוסד האקדמי היחיד באזור עוטף ישראל אשר מתפקד תחת אש כבר 22 שנים. בשבעה באוקטובר קהילת ספיר חטפה מכה קשה. למרות השבר והכאב, הוכיחה הקהילה את חוסנה כשפתחה את שנת הלימודים הנוכחית ראשונה מבין המוסדות האקדמיים.

ספיר מהווה עבור 120 אלף תושבות ותושבי הדרום עוגן להשכלה, לתעסוקה, לחוסן, לחינוך, לסביבה ולקהילה. היא המעסיק הגדול בנגב המערבי; ולמעלה ממחצית מעובדיה הם תושבי עוטף ישראל. אנו תקווה שהרעיונות והיוזמות שהועלו היום לדיון בקמפוס האקדמי ספיר, יהפכו במהרה למעשים.


פרופ׳ ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר:
״המכללה האקדמית ספיר שמחה לארח את פורום ישראל מתגייסת. כמכללה הציבורית הגדולה בארץ והמעסיק הגדול באזור, ספיר היא מקום המפגש המדויק לחיבור ופעילות משותפת של ארגוני החברה האזרחית והעסקית, ממשלה, פילנתרופיה והשלטון המקומי והאזורי.
אני מודה למשה אדרי, ראש מנהלת תקומה על אמירתו הברורה שהמכללה האקדמית ספיר היא עוגן לתקומת האזור. יחד, בשיתוף פעולה נצמיח מחדש את עוטף ישראל כמוקד חדש של ציונות, חדשנות ומצוינות.״

את הדברים אמרו עו״ד גלעד שר ופרופ׳ ניר קידר במהלך אירוע 'צו 8 לדרום', שנערך היום במכללה האקדמית ספיר, אותו הוביל המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״ ובשיתוף פיקוד העורף, נשיאות המגזר העסקי, השלטון המקומי, השלטון האזורי, קרן היסוד, ו-IATI.

More News

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
דמו דיי בח"י בספיר
סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר. מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר.