המכללה האקדמית ספיר מודיעה על מינויה של עידית שחר לתפקיד מנהלת מרכז חוסן, שעתיד להיפתח בקרוב במכללה שבנגב המערבי.

במסגרת תפקידה, תהיה אחראית עידית על פיתוח ותכלול כלל המענים שיינתנו במרכז הן עבור הסגל האקדמי והמנהלי והן עבור הסטודנטים. כול זאת, תוך דאגה למיצוי זכויות וליווי על ידי עובדים סוציאליים, הענקת סדנאות והכשרות להקניית ידע וכלים לסיוע להתמודדות עם מצבי חירום וכן קיום סדנאות לפיתוח משאבי התמודדות באמצעות מגוון אמצעים.

שחר, בת 46, אם לשלושה, תושבת קיבוץ אור הנר, מגיעה לתפקיד עם ניסיון מקצועי עשיר. בין היתר, עבדה כמנהלת תחום משאבי התמודדות במרכז חוסן שדרות, ניהלה תוכניות בתחום השירות הלאומי לאוכלוסיות צעירים עם מוגבלויות והדריכה סטודנטים במהלך הכשרתם המעשית. כמו כן, היא בעלת תואר ראשון ותואר שני בעבודה סוציאלית.

אירועי ה-7 באוקטובר חיזקו והדגישו את החשיבות שבפיתוח חוסן נפשי בקרב באי ובאות המכללה. בעקבות זאת, מוקם מרכז חוסן ייעודי, פרי שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר לקואליציה הישראלית לטראומה בשותפות עם קרן רוטשילד, קרן עזריאלי, התאחדות הסטודנטים הארצית, קרן גרוס והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. המרכז החדש יספק מענה מגוון לחיזוק ופיתוח החוסן האישי והקהילתי של הסטודנטים והסגל האקדמי והמנהלי.

עידית שחר משתפת: "זכות גדולה ומרגשת עבורי להיות שותפה להקמת מרכז חוסן במכללה האקדמית ספיר. אני רואה במכללה מוסד אקדמי מוביל, שחלק מחזונו הוא לסייע בפיתוח ובצמיחת העוטף. לכן, אני מאמינה שמרכז חוסן מהווה צורך חיוני עבור קהילת ספיר, ושהוא יספק את המשאבים והמרחב הדרושים לחיזוק רגשי ברמת הפרט והקהילה באופן מתמשך. כל אחד מאיתנו ניחן בכוחות, ביכולות ובזכות לצמוח ולהתפתח גם כשהסביבה מורכבת ומלאה באי-ודאות. לשם כך נפעל במרכז החוסן, תוך הקשבה רבה ולמידת צרכים שיעלו מהשטח, ונעשה כמיטב יכולתנו לספק את התשתיות המתאימות".

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: "בימים מאתגרים אלה, הקמת מרכז חוסן במכללה האקדמית ספיר הינה צעד משמעותי לצמיחה ושיקום הן של המכללה והן של הקהילה בנגב המערבי. עידית מביאה עמה לתפקיד מוטיבציה רבה, ידע מקצועי נרחב ויכולות ניהול ותתרום רבות לרווחת הסטודנטים והצוות במכללה לאחר שנה מורכבת ומטלטלת במיוחד. המכללה מחויבת להמשיך ולשמש עוגן חברתי, אקדמי וכלכלי איתן באזור".

More News

ד"ר מוטי גיגי
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר עם אוניברסיטת קלן הגרמנית. שיתוף פעולה חוצה יבשות: פרויקט חדש לתואר שני בתקשורת בנושא קיטוב בקהילות דיגיטליות וקידום חדשנות חברתית נפתח בשנת הלימודים הקרובה. התוכנית תנוהל במשותף על ידי ד"ר מוטי גיגי, חבר סגל בכיר בבית הספר לתקשורת במכללה האקדמית ספיר ופרופ' לארס רינסדורף, חוקר באוניברסיטת קלן בגרמניה. שיתוף הפעולה זכה במלגה יוקרתית מארגון ה-DAAD. הקיטוב ברשתות החברתיות הפך לאתגר משמעותי עבור דמוקרטיות מערביות רבות בעולם, ביניהן ישראל וגרמניה.
טלי ריאבוי_המלחמה בשינה_2024_03.46 דק_סטילס מוידיאו_01_מתוך התערוכה אומת הזרים
בתערוכה יוצגו עבודתן של שבע סטודנטיות, אשר משקפות התמודדות אישית ומלאכת אמנות, שאפשרה קירבה גופנית וקרבה רגשית בעשייתן. בשל המצב הביטחוני, תערוכת הבוגרות מתארחת השנה בגלריית המדרשה. הסטודנטיות המציגות: שרה אבו כף, מרים אלכמלאת, אפרת גל-נור, אנואר ז'ור, נירית קינן כהן, ורה פבלוב, טלי ריאבוי מנחה ואוצרת התערוכה: סמדר לוי עבודות האמנות בתערוכת בוגרות 2024 משקפות התמודדות אישית ומלאכת אמנות, שדרשה ואף אפשרה קירבה גופנית, כמו-גם קרבה רגשית בעשיית האמניות. וככאלה, הן גם ויתרו על גימור מהוקצע ושומרות על גולמיות עשייתן.