מסלול תקשורת שיווקית
במסגרת ההתמחות בתקשורת שיווקית הסטודנטים/ות יוכשרו לתפקידי תקשורת שיווקית תוך הפקת קמפיינים מבוססי חשיבה אסטרטגית. המסלול מעניק ניסיון וכלים ליצירה, עריכה וביקורת של תכנים מילוליים וחזותיים ומכין את הסטודנטים/ות לצרכי שוק התקשורת העכשווי, הדורש ידע, מיומנות, יצירתיות, מקוריות, חדשנות ויוזמה.
הסטודנטים/ות ילמדו אסטרטגיה בתקשורת שיווקית, שיווק דיגיטלי, יחסי ציבור ודוברות, עיצוב, הפקה והפצת תוכן, מחקר, בניית מסרים וסטורי-טלינג. אנו דוגלים בעדכון תכני הלימוד בהתאם להתפתחויות בתעשייה, תוך התאמה לשוק העבודה. לפיכך, המסלול מציע מגוון תוכניות חוץ-אקדמיות ותוכנית לימודים הכוללת סדנאות המועברות על ידי מרצים מנוסים.
המסלול מקנה מיומנויות המאפשרות לסטודנט/ית לפתח קריירה במערך שיווקי רב-ערוצי ועבור לקוחות מגוונים (עסקיים, חברתיים, ממשלתיים). במהלך הלימודים, הסטודנט/ית צובר/ת ניסיון פרקטי בהפקת קמפיינים עבור לקוחות ממשיים כך שהוא/יא צובר/ת ניסיון עוד בזמן הלימודים. פעילות השיווק מתבצעת בקבוצות קטנות, הנפגשות פעם בשבוע לישיבת קריאייטיב, מנהלות את התוכן השיווקי וזוכות לליווי מקצועי של מנטורים ומרצים מהשורה הראשונה.
נוסף על ניסיון זה, במהלך הלימודים עומדות בפני הסטודנטים/ות מגוון הזדמנויות להעשיר את הידע ולהתמחות בחברות וארגונים מובילים בתעשייה במסגרת שתי תוכניות התמחות: בסוף שנה ב', במסגרת תוכנית SPICE ובמהלך שנה ג' בהתמחות שנתית. פרויקט הגמר במסלול מורכב מקמפיין שנוצר עבור לקוח ממשי. הפרויקט כולל תחקיר, תכנון, הפקה, השקה, ליווי קמפיין רץ וניתוח ביצועים, תוך קשר רציף עם הלקוח בכל שלבי פיתוח הקמפיין.
- ניהול המרקום (ישיבת צוות)
- עיצוב דיגיטלי לרשתות חברתיות
- צילום ועריכת וידאו למתקדמים
- סטוריטלינג
- אסטרטגיה בתקשורת שיווקית
- יחסי ציבור ודוברות
- יח"צ ודוברות למתקדמים
- שיווק דיגיטלי
- שיווק דיגיטלי עמוק
- בניית אתרים
- קרוס מדיה
- פוטושופ
- UX/UI
- אפטר אפקטס
- כתיבה יצירתית ברשת ומחוצה לה
- סדנת יצירה וביקורת (פרויקט גמר)
תכנית SPICE (Sapir's Practice in Communication Experience) הנה תכנית התמחות שנועדה להעשיר את הניסיון המעשי של סטודנטים וסטודנטיות בתחום התקשורת השיווקית ולהקל על השתלבותם העתידית בתעשייה. במסגרת התוכנית, בוגרי שנה ב' מצטיינים מהמסלול לתקשורת שיווקית משתלבים בהתמחות משמעותית בחברות המתמחות בתקשורת שיווקית ודיגיטלית, לרבות משרדי יחסי ציבור, מחלקות דוברות ואגפי שיווק. התוכנית מלווה על ידי צוות מקצועי מטעם המחלקה לתקשורת, במטרה לסייע לכל סטודנט וסטודנטית למקסם את המפגש הראשוני עם תעשיית התקשורת.
התוכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשים יולי-אוגוסט בחברות ובארגונים, שלצידה הנחיה אקדמית מהמחלקה לתקשורת. בתום התמחות הקיץ הסטודנטים ממשיכים לשנת הלימודים האחרונה בתואר (שנה שלישית), שבמהלכה באפשרותם להמשיך את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר.
תכנית SPICE מהווה גשר בין האקדמיה לתעשייה. עבור הסטודנטים המצטיינים, מדובר בתוכנית שמציעה ניסיון מעשי משמעותי, רלוונטי ומותאם לשוק העבודה העכשווי. עבור הארגונים המארחים מדובר בהזדמנות להיחשף לסטודנטים מובילים, המגיעים עם רצון עז ללמוד את עולם התקשורת, להתנסות בעבודה מעשית ולתרום מהידע העיוני והמעשי שצברו בלימודיהם.
בוגרי ובוגרות המסלול ממליצים:
הארגונים המארחים הם מהמובילים במשק הישראלי (רשימה מתעדכנת): ReBlonde, GITAM bbdo porter novali, דולפין פרסום ויחסי ציבור בע"מ, אייטם מדיה, ניר הירשמן תקשורת, Greenpeace, מועצה אזורית שדות נגב, לירז בנג'ו יחסי ציבור (LB), גלאי תקשורת, אופיר ביכורים, יפה אפרתי תקשורת, עיריית צפת, חברת הפרסום דרומה, IK Marketing & Consulting, מועצה אזורית שדות נגב, Creativity Value, ועוד.
לשאלות ובירורים ניתן לפנות במייל למנהל התוכנית, יצחק משיח: itzhak@mail.sapir.ac.il
הפרויקט נועד לייצר גשר בין "עולם האקדמיה" העיוני ל"עולם העשייה" הפרקטי בתחום התקשורת השיווקית. הפרויקט החדש נוסד לאור השינויים התכופים שמתרחשים הן בעולמות השיווק והן במרחב ההוראה בעולמות השיווק והוא נועד להוות כר פורה לשיח מקצועי, אקטואלי ומעמיק בתחומי התקשורת המקדמת.
התכנית מבוססת על שיתוף פעולה בין המחלקה לתקשורת לבין גופים וארגונים פעילים בתעשייה. הפרויקט מאפשר לסטודנטים לתואר ראשון ושני בתחומי התקשורת (ובעיקרם סטודנטים הלומדים תקשורת שיווקית ותחומים משיקים) להשתתף במפגשי תוכן מקצועיים ולהיחשף לקשת רחבה של נושאים אינטלקטואליים במקצועות השיווק. ההרצאות מועברות על ידי מומחים פעילים מהתעשייה.
ניהול פלטפורמות דיגיטליות של לקוחות חיצוניים
במהלך שנה ב' במסלול תקשורת שיווקית, הסטודנטים/ות מתחלקים לקבוצות כאשר בכל קבוצה הם/ן עובדים/ות יחד כדי ליצור ולטפח את הנראות והמעורבות של הלקוח עם קהלים מגוונים בסביבות דיגיטליות מגוונות. את הקבוצה מוביל/ה מנטור/ית שעובד/ת עם מנהל/ת הקורס שהוא/יא מרצה במחלקה.
שלבי העבודה כוללים:
- אפיון: פגישה עם הלקוח לאפיון האתגרים והמטרות השיווקיות קצרות וארוכות הטווח.
- אסטרטגיה: בניית אסטרטגיה שיווקית.
- יצירה והפצה של תכנים: ניהול הקריאייטיב והקשר עם המשתמשים בפלטפורמות הדיגיטליות. הניהול כולל מיתוג, יצירה והפצה של תכנים כתובים וחזותיים.
- אנליזה: למידת דפוסי המעורבות של הלקוח ברשת.
- דו"ח חודשי: הכנה והגשה של דו"ח חודשי הכולל אפיון מגדרי, גילי וגיאוגרפי של קהל היעד שביקר בפלטפורמות של הלקוח לצד סימון של התכנים הכי ויראליים.
הסטודנטים/ות במסלול תקשורת שיווקית במחלקה לתקשורת מנהלים/ות את האסטרטגיה השיווקית ואת הקריאייטיב ברשתות החברתיות של כתב העת מסגרות מדיה, של המחלקה לתקשורת, של היחידה למעורבות חברתית ושל קהילת הבוגרים של המחלקה לתקשורת.
*בשנה ג' הסטודנטים/ות מנהלים פלטפורמות דיגיטליות ומובילים/ות קמפיין מתמשך בקרב לקוחות חיצוניים גדולים, ביניהם ארגוני מגזר שלישי. פעילות זו היא הבסיס להגשת פרויקט הגמר של המסלול.
דוגמאות:
המחלקה לתקשורת
פייסבוק
אינסטגרם
קהילת הבוגרים של המחלקה לתקשורת
פייסבוק
הסדנאות במסלול תקשורת שיווקית מעודכנות לצורכי שוק העבודה, מעניקות לסטודנטים/ות ניסיון מעשי ומכוונות את הבוגרים/ות למגוון תפקידים בתחום השיווק: יוצרי תוכן במשרדי שיווק דיגיטלי, מנהלי רשתות חברתיות, מנהלי קמפיינים דיגיטליים, מנהלי פרויקטים שיווקיים, דוברות, אסטרטגיה, ומחקרי שיווק ופרסום דיגיטלי.
ד"ר עומר קינן
ראש המסלול
ד"ר עומר קינן - omerkeynan@gmail.com
רכזת המחלקה
גב' לימור אבוחצירא - 077-9802578
רכזת סטודנטים
גב' חיה נזרי - 077-9802707
ימים א', ב', ד', ה' בין השעות
10:00 - 13:00
יום ג' בין השעות
11:00 - 12:00
יום ו' בין השעות
11:00 - 9:00
ימים א' - ה' בין השעות
09:00 - 10:00
14:00 - 15:00
יום ו' בין השעות
12:00 - 11:00
לפרטים נוספים וייעוץ
מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il