תואר שני בעבודה סוציאלית

ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ה נסגרה

מידע טכני על התואר השני בעבודה סוציאלית

 

 

סוג ההסמכה

.M.S.W בעבודה סוציאלית עם התמחות בהתערבויות עם ילדים ובני נוער

משך המסלול

שנתיים

לו"ז שבועי

1 יום בשבוע

נקודות זכות

40 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

לאה שלף
ד"ר לאה שלף
דיקנית בית הספר
ד"ר מירב ידוב
ד"ר מירב ידוב
ראש התכנית לתואר שני

מטרת תכנית הלימודים בהתמחות ילדים ובני נוער, היא להקנות ידע תיאורטי נרחב ומיומנויות קליניות.
לימודי תואר שני ללא תזה כוללים לימודים עיוניים ולימודי פרקטיקה בעבודה סוציאלית (קורסים תיאורטיים, קורסי התערבות, קורסי סמינר וקורסי מחקר).

ייחודיותה של התכנית המוצעת בזאת, היא בכך שהיא ממוקדת כולה בטיפול בילד ונוער. התכנית כוללת מגוון קורסים בתחום הטיפול בילד ונוער הכוללים מעבר לקורסים תיאורטיים כגון פסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר ועקרונות התפתחות הילד והמתבגר, קורסים וסמינרים המתמקדים הן בהיבט האבחוני והטיפולי בילדים ונוער במצבי סיכון והן בהיבט האקולוגי-קהילתי.

לתוכנית 3 יעדים ומטרות

  1. פיתוח גישות התערבות וכלים ממוקדי פרקטיקה בטיפול בילדים ובני נוער.
  2. פתוח תכנית ייחודית ממוקדת בילדים ונוער וביסוסה האקדמי.
  3. קיום מאגר לומדים גדול בארץ בכלל ובנגב בפרט. 
  • תכנית הלימודים לתואר שני עם התמחות בהתערבויות עם ילדים ובני נוער, מיועדת לבוגרי התואר הראשון, אשר עובדים בשדה עם ילדים ובני נוער. התוכנית מכשירה עובדים סוציאליים, המטפלים בילדים בעלי קשיי הסתגלות על רקע בעיות משפחתיות והתפתחותיות, כמו גם ילדים החשופים לתנאים סביבתיים קשים כאובדן וטראומה.
  • בצד הקניית ידע תיאורטי בתחומים רלוונטיים כגון התפתחות תקינה ולא תקינה של ילדים ובני נוער, מושם בתכנית דגש רב על ההכשרה בתחום היישומי של התערבויות עם ילדים ובני נוער והוריהם. זאת במסגרת הפרקטיקום וקורסים המשלבים אבחון וטיפול, תוך שימוש באמצעים אומנותיים בצד התערבות בסביבת החיים של הילד ומשפחתו, על מנת לשנות את ההקשר הפסיכו-חברתי בו הילד חיי.
  • בית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר הינו בית ספר חדשני בו לומדים הסטודנטים על סוגיות שהינן במרכז הבעיות החברתיות בישראל ובמרכז השיח המקצועי הבינלאומי.
  • בית הספר חותר להכשיר ולקדם אנשי מקצוע בעלי מודעות והתנהגויות אישיות וחברתית גבוהה, הפועלים על בסיס ערכי המקצוע וידע מקצועי, והמסוגלים לחקור ולפתח יוזמות ומענים יחד עם אוכלוסיות מודרות באזור, בארץ ובעולם; זאת באמצעות הכשרה, מחקר, חינוך ופרקטיקה בשדה.    
  • את הלימודים מעבירים מיטב המרצים בתחום העבודה הסוציאלית, המגיעים מתחומי ההתערבות השונים.
  • מעבר ללימודים הסטודנטים נהנים מאווירה סטודנטיאלית שמייחדת את המכללה האקדמית ספיר, באזור גיאוגרפי מיוחד במינו.

בוגרי בית הספר מגיעים לעבודה עם ארגז כלים עמוס בחשיבה אקדמית עמוקה בכל הקשור לתפקיד איש ואשת המקצוע. אנשי מקצוע המסוגלים לפעול ברמת הפרט, המשפחה, הקהילה, החברה והמדיניות בארץ ובעולם, תוך גילוי מקצועיות, גמישות, יוזמה, רפלקטיביות וחשיבה ביקורתית

יום הלימוד במכללה בכל השנתונים - יום שני

שנה א'

שם הקורס נק"ז
התערבות מבוססת מתודולוגיות 2
הורות: היבטים תיאורטיים וטיפוליים 2
הילד במשפחתו 2
עקרונות התפתחות הילד והמתבגר 2
סמינר טיפולי - היבטים פסיכודינמיים בטיפול בילדים  4
סמינר בחירה 2
טיפול בטראומה בקרב ילדים ונוער 2
אלימות כלפי ילדים במשפחה - תיאוריה ופרקטיקה 2
פסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר 2
פרקטיקה מבוססת ראיות - התערבויות על ילדים, נוער וסביבתם (חובה) 2
סה"כ נק"ז שנה א' 22

שנה ב'

שם הקורס נק"ז
מבוא לטיפול קוגניטיבי התנהגותי עבור ילדים 4
חוסן וצמיחה פוסט טראומטית לאור טראומה לאומית - עבודה סוציאלית מודעת הקשר עם ילדים, בני נוער והוריהם 2
הורות: היבטים תאורטיים וטיפוליים 2
סמינר טיפולי מתקדם - היבטים פסיכודינמיים בטיפול במתבגרים - עבודה טיפולית עם הורים 4
שיטל אבחון וטיפול באמצעים אומנותיים 4
סמינר מחקר - פרויקט גמר 2
סה"כ נק"ז שנה ב' 18

בוגרי התכנית חוזרים לעולם העבודה עם ידע בתחום הטיפול בילדים ובני נוער, ועם היכולת להתמודד עם ילדים ונוער במצבי סיכון תוך שילוב בין טיפול פרטני והתערבות בסביבה על מנת לשנות את ההקשר הפסיכו-חברתי בו הילד חי. הפרספקטיבה של תכנית ייחודית זו בכך שהיא משלבת קונספטואליזציה ופתוח כלים להתמודדות, שיש בהם שילוב של הרמה הקלינית האינדיווידואלית של ילדים ורמה חברתית (כך למשל, השפעת העוני על ילדים תוכל להיבדק הן בתחום האישי התפתחותי והן בתחום החברתית של הזדמנויות וחסימה.

ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ה נסגרה

מידע טכני על התואר השני בעבודה סוציאלית

תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.
המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

 

  1. תואר ראשון בעבודה סוציאלית בממוצע 80 ומעלה ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג.
  2. רישום כעובד סוציאלי.
  3. קורות חיים 
  4. ראיון קבלה קבוצתי (במקרים מיוחדים ייעשה ראיון פרטני).
  5. כל המועמדים יבחנו בבחינות מיון בכתב הכוללות ניתוח מאמר מדעי באנגלית- בבחינה יהיה על הנבחן לקרוא מאמר העוסק בהיבטים שונים בטיפול בילדים והוריהם ולענות על שאלות שעוסקות במאמר במטרה לבחון את יכולת ההיסק מתוך מאמר וכן את התפיסה ונקודת המבט של הנבחן באשר לטיפול והתערבות בילדים, הוריהם וסביבתם (בחינה זו אינה בחינת ידע באנגלית ואינה מיועדת לקבוע את רמת האנגלית של המועמד).
  6. טופס הצהרת כוונות - כל המועמדים מתחייבים להיות במהלך עבודה פעילה עם שני טיפולים לפחות של ילדים ונוער והוריהם חובה למלא טופס הצהרה בפורמט הבא: טופס הצהרת כוונות. היות שמספר המועמדים לתוכנית גדול בהרבה ממספר המקומות, ניתנת עדיפות למועמדים אשר עובדים במסגרות בהן מטפלים בדרך שגרה בילדים ובני נוער וכן מחויבים ללימודים ומוכנים להיערך לקראתם.    
  7. על המועמדים לתאר היכן הם רואים את עצמם בהווה מבחינה מקצועית, מדוע בחרו להתחיל ללמוד דווקא עכשיו לתואר שני ומדוע הם מעוניינים בבית הספר ובתכנית שהוא מציע.
    בית הספר מציע תכנית לימודים מובנית למדי, המתנהלת בעיקרה ביום לימודים  אחד בשבוע* ושניתן לסיימה במשך כשנתיים. לכן, ניתנת עדיפות למועמדים אשר ערים לאילוצי התוכנית ואשר מחויבים להיערך בהתאם לאילוצים אלה. בהצהרת הכוונות יש לפרט בצורה ברורה כיצד המועמד עומד להיערך לקראת הלימודים (מבחינת מקום עבודה, מחויבויות משפחתיות, מגורים ועוד).
  8. שתי שנות ניסיון תעסוקתי כעובד/ת סוציאלי/ת מתום קבלת התואר הראשון.
  9. לפחות שני מכתבי המלצה מאנשי מקצוע (מעסיק, אקדמיה). יש להעביר את ההמלצות בפורמט הבא: מכתב ההמלצה - להורדה והדפסה

תנאים נוספים לקבלה

  • ציון סופי של 70 לפחות ברמת פטור באנגלית במסגרת לימודי התואר הראשון ציון נמוך מהנדרש יחויב בקורס להשגת ציון 70 ומעלה עד תום שנה א' ללימודים. סטודנטים שאין ברשותם ציון מעל 70 ברמת מתקדמים ב' באנגלית מהתואר הראשון, חייבים להשיג ציון 70 ומעלה בקורס מתקדמים ב' עד תום שנה א'. סטודנטים שלא יעמדו בכך לא יוכלו להמשיך במסלול לימודיהם.

  • מועמדים בעלי תואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייבים לעבור בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי המכללה כתנאי לזכאות לתואר. דרישות ידע בעברית - מבחן יע"ל. דרישה זו הינה חלק בלתי נפרד מתנאי הקבלה.

  • קבלה לתכנית ללימודים לתואר שני תהיה בהחלטה של וועדת הקבלה של בית הספר.

  • במקרים שבהם המועמד אינו עומד בדרישות האקדמיות, יתקבלו פניות חריגות לוועדת הקבלה. הפניות יהיו על סמך צבירת ניסיון מקצועי משמעות במסגרת בה מטופלים ילדים ובני נוער והוריהם והמלצות המשקפות יכולות מקצועיות. מבין המועמדים יזומנו המתאימים לראיון קבלה.

עודכן: 20.12.23
 

ד"ר מירב ידוב

ד"ר מירב ידוב

ראש התכנית לתואר שני

לאה שלף

ד"ר לאה שלף

דיקנית בית הספר

ד"ר מיוריאל בלקני-נהורא

ד"ר מיוריאל בלקני-נהורא

מרצה

ד"ר מיכל גטניו-קאלוש

ד"ר מיכל גטניו-קאלוש

סגל עמית

ד"ר מאיה שפיגל

ד"ר מאיה שפיגל

סגל עמית

ראשת התכנית

ד"ר מירב ידוב - שעות קבלה בתיאום מראש

רכזת אדמיניסטרטיבית

גב' הדר אלבז - 077-9802597

רכזת סטודנטים

גב' רויטל דרך חיים -  077-9802591

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א' - ד' בין השעות
12:00 - 11:00
15:00 - 14:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א' - ה' בין השעות
10:00 - 9:00
15:00 - 14:00

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

swd@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il