תואר שני בניהול ופיתוח המשאב האנושי

יום הדרכת חוץ O.D.T אפריל 2022

מידע טכני על התואר השני בניהול ופיתוח המשאב האנושי

סוג ההסמכה

.M.A בניהול ופיתוח המשאב האנושי

משך המסלול

15 חודשים

לו"ז שבועי

יום וחצי בשבוע

נקודות זכות

39 נק"ז

שכר לימוד אוניברסיטאי

ד"ר מריאנה דגלץ
ד"ר מריאנה דלגץ
ראשת המחלקה
ד"ר רונית אברהם נדיב
ד"ר רונית נדיב
ראשת התכנית לתואר שני

התואר השני בניהול ופיתוח המשאב האנושי במכללת ספיר, מקנה ידע וכלים יישומים לניהול ופיתוח ארגונים, לצד העמקה תאורטית עדכנית בתחום. שילוב זה מאפשר למוסמכי התכנית לפתח תפיסת תפקיד, מומחיות והתמקצעות בתפקידים המרכזיים העוסקים בניהול ופיתוח המשאב האנושי - בתפקידי ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני.

 התכנית מתאימה במיוחד לבוגרי תואר ראשון מתחומי מדעי ההתנהגות, מדעי החברה, ניהול מש"א, ניהול ומנהל עסקים המעוניינים להעמיק את התמחותם בתפקידים ובתחומי ניהול משאבי האנוש ו/או הייעוץ הארגוני. היא מרחיבה את הידע התיאורטי והיישומי, מפתחת מיומנויות ניהוליות וייעוציות, ויוצרת הזדמנויות קריירה מתקדמות.

אורך הלימודים בתוכנית הוא כשנה ו-4 חודשים, על פני ארבעה סמסטרים רצופים, החל מסמסטר אביב בכל שנה (סמסטרים: ב, קיץ, א, ב). הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע (שלישי החל משעות אחה"צ באופן מקוון, ושישי באופן פרונטלי במכללת ספיר) ועל כן מתאימה מאד גם לסטודנטים עובדים. 

תכנית הלימודים בתואר מציעה שתי התמחויות מרכזיות: ניהול משאבי אנוש וייעוץ ופיתוח פנים ארגוני. בשני הסמסטרים הראשונים נלמדים קורסי ליבה (דוגמת: ניהול משאבי אנוש אסטרטגי, ופסיכולוגיה ארגונית). בשני הסמסטרים העוקבים נלמדים הקורסים בהתאם להתמחות הנבחרת. ניתן גם ללמוד את ההתמחות המקבילה במידה וממשיכים לשנת לימודים נוספת.

בשנת הלימודים השנייה הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית בשדה במסגרת פרקטיקום ייחודי בהנחיה צמודה של חבר/ת סגל אקדמי. במסגרת הפרקטיקום מתנסים המסטרנטים בין היתר בעבודה בארגון, בכלים אבחוניים ובכתיבת תכנית המלצות.

האסטרטגיה העסקית הממקמת במרכזה את ניהול המשאב האנושי, עיקרה בתובנה שהמשאב האנושי הינו אחד המשאבים בעלי הערך הרב ביותר לארגון. ניהול ופיתוח המשאב האנושי כחלק מהאסטרטגיה העסקית מאפשרת לארגון לשמר ואף להגדיל את ערכו מול מתחריו המתנהלים בסביבה עסקית סוערת. תפיסה זו מעמידה לא מעט אתגרים בפני ארגונים ומנהלים, בין אם האתגרים באים מהסביבה החיצונית בה הם פועלים או בין אם מקורם מתוך הארגון. כדי לתת מענה הולם לאתגרים אלו יש צורך להרחיב את בסיס הידע של העוסקים בניהול המשאב האנושי ולסייע להם ביצירת סכמות חדשות שיאפשרו המשך שימור והגדלת ערכו של הארגון.

במטרה לסייע לארגונים ולמנהלים לעמוד באתגרים אלו, ומתוך כוונה להכשיר ולהגדיל את הערך של אנשי מקצוע מומחים (פרופסיונליים) בתחום ניהול ופיתוח המשאב האנושי, אנו מציעים תואר שני ייחודי בניהול ופיתוח המשאב האנושי, ללא תזה. התוכנית לתואר שני בניהול ופיתוח המשאב האנושי מבוססת על התשתית האקדמית שנבנתה במהלך השנים האחרונות מאז החלו לימודי התואר הראשון בניהול המשאב האנושי, וכן על התשתית האקדמית, הידע המצטבר  והניסיון הנרחב שהצטבר במכללה האקדמית ספיר.  תכנית ייחודית זו  נפתחה לאור הדרישה ההולכת וגוברת מצד בוגרי התואר הראשון שלנו ובכלל להמשיך ללימודים מתקדמים ולהתמחות בתחומי הניהול משאבי אנוש וייעוץ פנים-ארגוני.

ההתמחות בניהול משאבי אנוש (HRM)

בהתמחות זו יעסקו הסטודנטים בסוגיית תפקידו האסטרטגי של מנהל משאבי האנוש בארגון, ובאופן בו ניתן לרתום את תהליכי משאבי האנוש המסורתיים לטובת הטמעת תהליכים אסטרטגיים לפיתוח שינוי ארגוני. המטרה היא להכשיר מנהלי משאבי אנוש מעולים, בעלי ידע עדכני, להובלה של תהליכים ויישום של פרקטיקות מתקדמות שיסייעו לפיתוח והגדלת הערך של המשאב האנושי כחלק מהאסטרטגיה העסקית-ארגונית. בהתמחות בניהול משאבי אנוש יושם דגש מיוחד להבנת עומק של תהליכי גיוס, מיון, השמה, שימור, קידום ופיתוח של עובדים. בהתמחות זו ישנה גם התייחסות מעמיקה  לסוגיות עקרוניות בשווקי העבודה כגון מבנה השכר והפנסיה בישראל, בסיס ידע חיוני בעבודתו של מנהל משאבי אנוש.

התמחות בייעוץ ופיתוח פנים-ארגוני  (Intra-Organizational Consulting and Development)

בהתמחות זו נעמיק את הלמידה במכלול התהליכים הכלולים בהובלה של שינוי ופיתוח ארגוני, כמו גם פיתוח מיומנויות ייעוציות.  המטרה היא להכשיר את הסטודנטים לתפקידי ייעוץ,  ניהול ופיתוח ארגוני. במרכז ההתמחות יושם דגש על האופן בו ניתן לשנות את הסכמה הניהולית הריאקטיבית לסכמה ניהולית פרואקטיבית המעודדת יצירת חזון, קביעת יעדים, חדשנות, והנעת עובדים לתרום ממיטב זמנם ומרצם למען קידום המטרות הארגוניות. נתייחס למורכבות תפקידו ועבודתו של היועץ הארגוני וכן לאתגרים הרבים העומדים בפניו במפגשים עם בעלי התפקידים ועובדים בארגון בכל השלבים של שינוי ופיתוח ארגוני. הסטודנטים ישיגו הבנה ביחס לאופנים שבהם היועץ יכול לסייע לארגון להגיע אל יעדיו בהתחשב בסביבה בה הוא פועל, תוך התנהלות מקצועית ואתית. דגש מיוחד יושם על פיתוח מיומנויות בין-אישיות במפגש הייעוצי, כמו גם סדנה להקניית מיומנויות מסייעות ליועץ הארגוני. תכנים מרכזיים בהתמחות כוללים: התייחסות מעמיקה להבנת סוגי התערבויות שונות הכרוכות בייעוץ ופיתוח ארגוני ברמה אסטרטגית, קבוצתית, בין-אישית ואישית. בהתמחות זו ישנה גם התייחסות לקיום והובלה של תהליכי הייעוץ והפיתוח הארגוני בארגונים השייכים למגזר הפרטי, הציבורי והשלישי (עם מבט אל המגזר הרביעי). כמו כן, יושם דגש על פיתוח מיומנויות ייעוציות במהלך סמסטר א' של שנת ההתמחות במסלול זה וסדנה להמשגה ותרגול מיומנויות והתערבויות בעבודה ייעוצית בסמסטר ב' במהלך שנת ההתמחות.

במהלך השנה השנייה ללימודי התואר השני, כל הסטודנטים (בשתי ההתמחויות) יידרשו להשתתף בפרקטיקום/פרויקט שנתי מסכם. הסטודנטים יידרשו להיכנס לארגון ולהתמודד עם סוגיות שהלקוח הארגוני יעלה בפניהם. כחלק מתהליך הפרקטיקום ילמדו הסטודנטים לאסוף נתונים, לזהות ולנתח את הבעיה הארגונית, לבחון חלופות לפתרון הבעיה, להציע תכנית התערבות לשם פתרונה, ולפתח מדדים להערכת תרומת התוכנית לתפקוד הארגון. בנוסף, ילמדו הסטודנטים כיצד להציג בפועל בפני הלקוח הארגוני דו"ח מסכם. כל זאת - בהנחייתו ובאישורו של המנחה האקדמי המלווה את הסטודנט באופן סדיר במהלך הפרקטיקום.

במהלך שנה זו, יתקיימו מפגשים לכלל הסטודנטים בשתי ההתמחויות במפגשי פרקטיקום משותפים. מפגשים אלה יספקו תשתית תיאורטית והבנה מעשית אודות סוגיות יסוד בעבודתם של מנהלי מש"א ויועצים ארגוניים, ביניהן: התמודדות עם תהליכי כניסה לארגון, אבחון, ניתוח נתונים ויצירת תכנית עבודה מובנית הכוללת המלצות לקיומם של תהליכי שינוי והתערבויות, דרכים ליישומם, הטמעתם והערכתם. כמו כן, וכחלק מתוצרי הפרקטיקום, כל סטודנט יגיש דו"ח ארגוני הכולל סקירה ספרותית, זיהוי הבעיות, אופן בדיקתם (מערך מחקר), ממצאים, דיון והמלצות.

קיימת אפשרות לסיים את הלימודים בשתי ההתמחויות.
אפשרות זו פתוחה בפני סטודנטים, שהשלימו בהצלחה את כל חובות הלימודים ואת כל חובות ההתמחות הראשונה בה בחרו (לרבות פרקטיקום) ולא סגרו את התואר. 

סטודנטים המעוניינים להמשיך להתמחות השנייה, ימשיכו בשנה העוקבת (שנה שלישית) וישלימו במהלכה את חמשת קורסי החובה בהתמחות השנייה.

כאשר יסיימו בהצלחה גם את חמשת קורסי החובה בהתמחות השנייה בסוף השנה, הסטודנטים יהיו זכאים לתעודת מוסמך (MA) בניהול ופיתוח המשאב האנושי עם התמחות בניהול משאבי אנוש והתמחות בייעוץ ופיתוח פנים-ארגוני.

*מספר המקומות בכל אחת מההתמחויות מוגבל ל-25 סטודנטיות.ים. השיבוץ מותנה במספר המקומות הפנויים.

מתכונת הלימודים

הלימודים מתקיימים על פני שני חצאי ימים בשבוע ובאופן היברידי: 
ימי שלישי - 16:00 - 21:00 - לימודים מרחוק - זום, א-סנכרוני וכד'
ימי שישי - 8:30 - 13:30 - לימודים פרונטאלים בקמפוס ספיר

מטרות התכנית

  • להכשיר ולפתח פרופסיונליים בתחום ניהול ופיתוח המשאב האנושי, שהנם בעלי תפיסה הוליסטית, חשיבה ביקורתית ומכוונות למידה. הכשרה זו תאפשר ללומדים לזהות בעיות ולהציע מענה ופרקטיקות עדכניות המבוססות אקדמית וראייתית. לכן, דגש מיוחד מושם על החשיבות שבשילוב בין המחקר האקדמי לבין הפרקטיקות והצרכים הארגוניים, וצמצום פערים קיימים בין האקדמיה לשדה, באופן מושכל ומבוסס על ממצאים שמניב המחקר המדעי,  כפי שמוצע בספרות המקצועית העדכנית.
  • להכשיר את הסטודנטים להיות ל-Evidence based human resource practitioners, בכך שהם יפתחו חשיבה ביקורתית, המעודדת ערעור על סכמות קיימות, יצירת סכמות חדשות ומכוונות ללמידה מתמשכת שתביא לפיתוח ולשמור משאב אנושי איכותי ובכך יסייעו לארגון לעמוד ביעדיו ולהגדיל את ערכו בסביבה בה הוא פועל.
  • להקנות בסיס ידע אקדמי-מדעי נרחב לצד ידע יישומי ופראקטי מנקודת מבט משותפת וגם ייחודית של מנהלי משאבי אנוש ויועצים ארגוניים, העוסקים בפיתוח וטיפוח המשאב האנושי בארגונים. ידע זה מהווה את הבסיס לפיתוח יכולת לניתוח ובחירת התערבויות, והטמעתן המגובות בראיות וכאלה המקדמות תהליכים ותוצאות.
  • פיתוח יכולת החשיבה המערכתית של ניהול המשאב האנושי בארגון. החשיפה לידע התיאורטי והיישומי המשותף והייחודי של מנהל משאבי האנוש והיועץ הארגוני מאפשר למומחים לראות את התמונה השלמה בארגון, ותחדד את החשיבות של שיתוף הפעולה הדרוש לזיהוי, תכנון, בחירה, הטמעה וליווי של תהליכי שינוי ופיתוח ארגוניים. שותפות מקצועית זו בין מנהל משאבי האנוש לבין היועץ הארגוני נחוצה על מנת לסייע לארגון לעמוד ביעדיו ולשגשג לאורך זמן. זיהוי המשותף לשני בעלי התפקידים כמו גם זיהוי תחומי הידע והפעילויות הייחודיות של כל אחד מהם יאפשר למוסמכי התכנית ראייה הוליסטית של פיתוח הון אנושי והובלה ארגונית. צורך זה הוא קריטי בארגונים בימינו לאור השינויים המאפיינים את הסביבה הדינאמית בה ארגונים פועלים, ובהינתן רמות אי-הוודאות הגבוהות המאפיינות את סביבת העבודה בכלל.

שנה א'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
תיאוריות ארגוניות ד"ר ניצן צרפתי רימון 2
פסיכולוגיה ארגונית רונית מונטל רוזנברג 2
ניהול משאבי אנוש אסטרטגי ד"ר נדיב אברהם רונית 2
היועץ הארגוני ומנהל משאבי אנוש כסוכני שינוי ד"ר קונה שני 2
מחקר כמותי פרופ' בסר אבי 2
היבטים אתיים ומשפטים בעולם העבודה עו"ד חן ביטון 2
מחקר איכותני שני דליות 2
סדנה מונחת נתונים Analytics People ימית לבנה  
פיתוח מיומנויות ניהול ומנהיגות ד"ר בוצר גיל 2
סקרים, שאלונים ודוחות ארגוניים ד"ר ביבי אורי 2

שנה ב'

שם הקורס שם המרצה נק"ז
דינאמיקה ופיתוח צוותים - סדנה ד"ר שני קונה 4
הערכת ביצועים ותגמול ד"ר שני קונה 2
פרקטיקום - סוגיות נבחרות ד"ר שני קונה 0
פרקטיקום - הנחייה אישית ד"ר שני קונה
ד"ר גיל בוצר
ד"ר מריאנה דלגץ
ד"ר שני קונה
ד"ר מנחם טופל
6

התמחות בניהול משאבי אנוש

שם הקורס שם המרצה נק"ז
ניהול מעברים ארגוניים ד"ר צור קרן 2
ניהול כישרונות בארגון ד"ר נדיב אברהם רונית 2
ניהול מערכות למידה בארגון ד"ר נדיב אברהם רונית 2
מגמות ביחסי עבודה ד"ר עפרוני לינדה 2
מערכות שכר ופנסיה בישראל ד"ר עפרוני לינדה 2

התמחות בייעוץ ופיתוח פנים ארגוני

שם הקורס שם המרצה נק"ז
ייעוץ ופיתוח ארגוני מיקרו ד"ר אונגר אבירם אסתי 2
פיתוח מיומנויות ייעוציות ד"ר קונה שני 2
ייעוץ ופיתוח ארגוני מאקרו ד"ר דלגץ מריאנה 2
אתגר ייעוץ במגזר הפרטי הציבורי והשלישי ד"ר קונה שני 2
סדנה: המשגה ותרגול מיומנויות והתערבות בעבודה הייעוצית גב' אלה בן זקן 2

התוכנית לניהול ופיתוח המשאב האנושי מכשירה את בוגרות.יה לתפקידי ניהול בכירים בתחום משאבי האנוש והייעוץ הארגוני.

מוסמכי.ות התוכנית צפויות.ים להשתלב במגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים בתחום כגון: 
HR Business Partners, סמנכ"ל.ית משאבי אנוש (Chief HR officer, VP People), מנהלי.ות הון אנושי וכישורים, מנהלי.ות יחידות לפיתוח ארגוני, מנהלי.ות יחידות למידה והדרכה, יועצות.ים ארגונים פרטיים ו/או בחברות לייעוץ ופיתוח ארגוני ובחברות למתן שירותי הדרכה; כמו גם לשמש כיועצים פנים-ארגוניים לחברות ולארגונים במגזר הפרטי, ציבור ו/או שלישי.

התוכנית מתאימה לבוגרות ובוגרים מתחומי מדעי התנהגות, מדעי החברה, ניהול ומנהל עסקים, המעוניינים להעמיק את התמחותם בתחום של ניהול ופיתוח המשאב האנושי. הלימודים מקנים ידע תאורטי ויישומי בתחומי ניהול המשאב האנושי והיעוץ הארגוני, פיתוח מיומנויות ניהוליות וייעוציות, ומאפשרים פתח להזדמנויות קריירה מתקדמות.

להלן אפשרויות לקבלה לתוכנית:

אפשרות ראשונה - קבלה מן המניין

ממוצע 85 ומעלה בתואר ראשון המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה או ממוצע תואר 80 ומעלה מתחומי ההנדסה או מדעי החיים + פטור מאנגלית אקדמית.

אפשרות שנייה - קבלה מן המניין + ראיון

  • ממוצע 80-84 בתואר ראשון המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה וניסיון תעסוקתי רלבנטי ומוכח בתחומי משאבי אנוש ו/או ייעוץ ארגוני של 3 שנים לפחות + פטור מאנגלית אקדמית.

  • ראיון קבלה  

אפשרות שלישית - קבלה על תנאי - מספר מתקבלים מוגבל

  • ממוצע 78-79 בתואר ראשון המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה + פטור מאנגלית אקדמית.
  • ראיון קבלה 
  • ניסיון תעסוקתי רלבנטי ומוכח בתחומי משאבי אנוש ו/או ייעוץ ארגוני של 3 שנים לפחות + פטור מאנגלית אקדמית.
  • סטודנטיות וסטודנטים במסלול זה יצטרכו לעמוד בממוצע 80 בשנה א' כתנאי מעבר לשנה ב'

אפשרות רביעית - קבלה על תנאי במסלול מצטיינים על סמך ציונים קורסי תואר ראשון (וזאת לאחר השלמה של לפחות 100 מתוך 120 נק"ז)

סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים בתחומי ניהול המשאב האנושי או תחומים דומים (ואשר למדו קורסים לפחות בהיקף של 2-3 נק"ז התנהגות ארגינת מיקרו, התנהגות ארגונית מאקרו /בהתנהגות ארגונית / פסיכולוגיה ארגונית, סטטיסטיקה א'+ב' / סטטיסטיקה תיאורית + הסקית, מבוא לסטטיסטיקה א'+ב'/ ניהול משאבי אנוש) יכולים להגיש בקשה להתקבל לתוכנית הלימודים על סמך הישגיהם הלימודיים בתואר ראשון בהיקף של 100 נק"ז.

להלן פירוט:

  • ממוצע 88 ומעלה בקורסי תואר ראשון שכבר נצברו בהיקף הנדרש + פטור מאנגלית אקדמית. סטודנטים במסלול יידרשו להציג את אישור סיום לימודיו לתואר ראשון עד תחילת הסמסטר השלישי ללימודים בתוכנית. סטודנטים שלא יציגו אישורי לימודים המעידים על סיום התואר הראשון בממוצע הנדרש - לימודיהם בתוכנית יופסקו.
  • ראיון קבלה

הקבלה לתוכנית ללימודים לתואר שני תלויה בהחלטה של וועדת הקבלה של התוכנית, ובהסתמך על עמידה בתנאי הקדם, עמידה בממוצע הנדרש ובשקלול ההערכה של הריאיון. מכיוון שמספר המקומות לתוכנית ולהתמחויות הנו מוגבל, יעברו את המיון אותם מועמדים העומדים בכל דרישות הקדם ואשר מחויבים ללימודים ומוכנים להיערך לקראתם.

יובהר לתשומת לב המועמדים: במהלך לימודי שנה ב' בתואר השני, הסטודנטים יידרשו לפרקטיקום בהיקף של 150 שעות, הכולל מפגשים בכיתה, מפגשי מנחה, עבודה בארגון והגשת עבודה מסכמת המהווה פרויקט גמר בתוכנית.

הקבלה לתוכנית ללימודים לתואר שני תלויה בהחלטה של וועדת הקבלה של התוכנית, ובהסתמך על עמידה בתנאי הקדם. מכיוון שמספר המקומות לתוכנית ולהתמחויות הנו מוגבל, תינתן עדיפות למועמדים העומדים בכל דרישות הקדם ואשר מחויבים ללימודים ומוכנים להיערך לקראתם.
יובהר לתשומת לב המועמדים: במהלך לימודי שנה ב', הסטודנטים יידרשו לפרקטיקום בהיקף של 150 שעות, הכולל מפגשים בכיתה, מפגשי מנחה, עבודה בארגון והגשת עבודה מסכמת המהווה פרויקט גמר בתוכנית.

בחינות פטור

  • מועמדים שלא למדו את הקורסים התנהגות ארגונית / פסיכולוגיה ארגונית וניהול משאבי אנוש במסגרת התואר הראשון, יידרשו ללמידה עצמאית ובחינת פטור.
  • מועמדים הנדרשים בבחינות הפטור יעמדו בקשר עם המחלקה בדואל hrm@sapir.ac.il
  • המועמדים יקבלו מן המחלקה תיאור מלא של הידע הנדרש לבחינות הפטור + מועד קיומן.

מבחני פטור הנדרשים בתוכנית:

  • ניהול משאבי אנוש - ציון עובר 70 - הסטודנטים יקבלו קישור לפרקי קריאה סרוקים ללמידה עצמאית, מבחן יתקיים בקמפוס בסמוך למועד פתיחת הסמסטר.
  • התנהגות ארגונית - ציון עובר 70 - הסטודנטים יקבלו קישור לפרקי קריאה סרוקים ללמידה עצמאית, מבחן יתקיים בקמפוס בסמוך למועד פתיחת הסמסטר.

קורס פטור הנדרש בתוכנית:
קורס סטטיסטיקה א'+ב' + תיאורית והסקית - ציון עובר 70 - סטודנטים שלא למדו את קורסי סטטיסטיקה (תיאורית והסקית) בתואר ראשון נדרשים לקורס ומבחן פטור. הקורס מיועד גם למי שלמד רק קורס בסטטיסטיקה תיאורית. הקורס מתקיים באופן מקוון - מועד פתיחת הקורס יפורסם לקראת סמסטר פתיחת סמסטר א' תשפ"ה.

הערה: הרישום להתמחויות מוגבל ל 25 מועמדים בכל התמחות.

תאריך עדכון 20.5.24

ד"ר רונית נדיב אברהם

ראש התכנית לתואר שני

ד"ר מריאנה דלגץ

ראשת מחלקה

ד"ר נועה שטיינברג

ד"ר נועה שטיינברג

מרצים

ד"ר גיל בוצר

מרצה בכיר

פרופ' אבי בסר

פרופסור מן המניין

ד"ר מנחם טופל

מרצה בכיר

ד"ר ניצן צרפתי רימון

מרצה בכירה

ד"ר שני קונה

מרצה בכירה

ראשת המחלקה

ד"ר מריאנה דלגץ - MariannaD@mail.sapir.ac.il

ראש התכנית לתואר שני

ד"ר רונית נדיב - ronitn@mail.sapir.ac.il

רכזת אקדמית

עירית סוסן - 077-9802869

רכזת סטודנטים

שני כהן זדה - 077-9802545

  שעות קבלה במזכירות המחלקה

ימים א'-ג' בין השעות
10:30 - 13:00
יום ד' בין השעות
10:30 - 12:00

  שעות מענה טלפוני

ימים א' - ד' בין השעות
09:00 - 10:30

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

hrm@sapir.ac.il

לפרטים נוספים וייעוץ

מרכז מידע ורישום - 6606* | 077-9802802
info@sapir.ac.il