חדש על המדף: גברים נעלמים

עגונות במרחב האשכנזי 1850-1648

ספר חדש לד"ר נועה ששר, מרצה במחלקה לתרבות- יצירה והפקה

גברים נעלמים מגולל את סיפוריהן של נשים עגונות שחיו במרחב האשכנזי (מרכז אירופה ומזרחה) בשנים 1850-1648. הוא מתאר את הנסיבות הקשות שבהן הפכו לעגונות ופורשׂ לעיני הקוראים את הדרמה האנושית וההלכתית של העיסוק בהתרתן מכבלי העיגון. באמצעות בחינה מקיפה של מגוון מקורות – פנקסי קהילות ובתי דין, ספרי שאלות ותשובות, מכתבים ועוד – נועה ששר קוראת תיגר על התפיסה הנפוצה כאילו פוסקים לאורך הדורות עשו ככל יכולתם להתיר עגונות ולמזער את סבלן. היא מאירה באור חדש את חיי המשפחה והקהילה היהודית בתקופה הנדונה, ומציגה מציאות חברתית והלכתית שמשמעויותיה נוגעות ישירות לחייהם של נשים וגברים יהודים עד היום.

ד"ר נוע ששר

ד"ר נועה ששר חוקרת את חיי המשפחה היהודית בעת החדשה. היא בעלת תואר דוקטור מן האוניברסיטה העברית בירושלים, מלמדת במכללה האקדמית ספיר ומתמחה בהוצאה לאור של ספרי משפחה, אוטוביוגרפיות וספרי זיכרונות. מתגוררת בירושלים, אמא לחמישה וסבתא לשניים.
 

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

מסורת פרסי ההוגנות המגדרית במכללת ספיר נמשכת. גם השנה נשלחו הצעות רבות מכל קהילת ספיר: סגל אקדמי ומנהלי, סטודנטיות וסטודנטים, אשר הכילו רעיונות מגוונים לשיפור ההוגנות המגדרית במכללה.
חדש על המדף
צדיקות למהדרין: נשים מהאמיש ונשים חרדיות מתדיינות עם המדיה Strictly Observant: Amish and Ultra-Orthodox Jewish Women Negotiating Media "מקובל לחשוב שנשים מהאמיש ונשים חרדיות הן שמרניות, צייתניות וכנועות. המחקר המשווה שערכתי מלמד שהמציאות מורכבת הרבה יותר." כיצד הצליחה חוקרת ישראלית להיכנס אל קהילת האמיש בפנסילבניה, אחת הקהילות הסגורות והמסקרנות ביותר בעולם? איך חיה יהודייה שומרת מצוות בבית נוצרי, שבו שומן חזיר מופיע בכל מתכון? כיצד הסכימו נשות האמיש לשתף פעולה עם מחקר אקדמי? איך מנהלים מחקר בחווה מבודדת, ללא חשמל וללא אינטרנט? כיצד מפיצים שאלונים עם סוס ועגלה, בקהילה שבה אין מכוניות?