טיפול בטאומה ממוקד יחסי הורי-ילד
מרצה
גל תמים סיקולר, פסיכולוגית התפתחותית וחינוכית בכירה. חוקרת ומטפלת בטראומה בגישות שונות. מנהלת את השרות הפסיכולוגי חינוכי-התפתחותי בהר חברון, עובדת ביחידה הפסיכיאטרית לגיל הרך בביה"ח סורוקה ובקליניקה פרטית. חברת הועדה המקצועית בפסיכולוגיה התפתחותית ובאיגוד מנהלי השפ"ח.
תיאור הקורס ומטרותיו
CPP, פסיכותרפיה ילד-הורה, הינה מודל התערבות מבוסס-ראיות (Evidence-Based) אחד, אשר פותח בארה"ב ע"י פרופ' אליסיה ליברמן ופרופ' פטרישיה ואן הורן.
CPP הינה התערבות טיפולית במרחב היחסים ילד - הורה, הבאה לסייע בעיבוד חווית המשבר תוך ביסוס יחסי התקשרות בטוחים.
הקורס יספק למשתתפים בו כלים להבנת השפעת היחסים הדיאדיים במשפחה על התפתחותה של טראומה בגיל הרך, וכיצד ניתן להתערב בצורה מיטיבה על מנת למנוע התפתחות טראומה זו. התערבות מקדימה בגיל הרך, בדגש על נוכחות הורית, עשויה למנוע התפתחות טראומה במצבי משבר, לחזק חוסן אישי ומשפחתי וכן לחזק יחסי התקשרות מיטיבים במשפחה.
במהלך הלמידה המשתתפים יתבקשו להציג תיאורי מקרה של התמודדות במצבי טראומה ומשבר (כולל אלימות במשפחה).
אופן הלמידה
יתקיימו הרצאות פרונטאליות ובזום.
קהל יעד
כלל הפסיכולוגיות והפסיכולוגים - מתמחים, מומחים, מדריכים ומנהלים.
דרישות הקורס
נוכחות מלאה, קריאה שוטפת, עבודה בסיום הקורס.
היקף הקורס
40 שעות אקדמיות.
מקום הלימודים
קמפוס מכללת ספיר.
תאריכים
24-26/9 - מכללת ספיר
מועדים נוספים בזום: 8/10/24, 3/11/24, 26/11/24.
מבנה הקורס
מס' מפגש | התוכן | מס' שעות |
---|---|---|
1 |
השפעת הטראומה על הצרכים ההתפתחותיים הקוגניטיביים והרגשיים של הילד ועל ההורות. השפעות חוויות טראומטיות של ההורה על ההתקשרות- "רוחות רפאים בחדר הילדות". |
8 |
2 |
עקרונות CPP - תהליך ההערכה של הטראומה ושל המשפחה ופורמולציה של הטיפול. חשיבות השיח על הטראומה בתהליך הטיפולי. |
8 |
3 | עקרונות CPP - תהליך ההערכה של הטראומה ושל המשפחה ופורמולציה של הטיפול- המשך. | 8 |
4 | פורמולציה טיפולית ויצירת נרטיב טיפולי. | 6 |
5 | עקרונות התערבות דיאדיים ועקרונות התערבות בטראומה. | 5 |
6 | ports of entry בטיפול הורה ילד ממוקד טראומה | 5 |