אוצרות
מורן אסרף, שני מילגיר, רותם סויסה דיאם, טליה לפיד, באסמה אבו חוטי, מרי קושילביץ , ג'ניפר תורג'מן

אמנית
נטע הררי נבון

במסגרת תערוכת היחיד, הציגה הציירת נטע הררי נבון סדרת ציורים המושפעים ישירות ממראות הטבח בסוריה, צילומי אסונות, זירות פשע וסצנות מיניות אותם אספה מרחבי הרשת. התערוכה מנסה להתמודד עם מציאות המאמצת באופן קבוע דימויים אלימים ומעלה את שאלת המחיר הנפשי וחברתי של חיים לצידם.

העבודות בתערוכה מבוססות על ציוריו של אז׳ן דלקרואה "מות סארדאנפאלוס" ו-"הטבח בכיוס", בהם מתוארים אירועים היסטוריים של טבח באזרחים רווי אלימות ושפיכות דמים. בכל הדימויים בתערוכה, קיימת אלימות או עקבות שלה, כשריבוי הגופות מעיד על מצבי קיצון.

האמנית נטע הררי נבון: ״התערוכה הזו היא ניסיון לעכל את מראה הגופות שמוטלות לעברינו מכל עבר במסכים ובחצרות. להבין את השתיקה מול מראות הטבח המזעזעים מסוריה שהציפו אותנו גם במקומות הלכאורה אינטימיים ביותר: במסך הטלפון הנייד בשגרת היומיום, בפיד הפייסבוק, לצד תמונות נופש של חברים. באותה המידה זה גם ניסיון להפר את השתיקה מול גופתה של בחורה שנאנסה ונמצאה מוטלת מתה בחצר בדרום בתל אביב. להפר את האופן שבו טרגדיה כזו מתקבלת בשקט. בהכנעה. כמו שהדימויים האלה פרצו לחיי האישיים הם פרצו גם לתוך הציורים שלי, ואלה הפכו לניסיון לענות על השאלה איזו מציאות נוצרת כשחיים לצד אלימות כל כך נוראה, ואיזה אנשים נוצרים בתוכה. העובדה שתהליך האוצרות נעשה על ידי אנשים צעירים היה קריטי בעיני משום שאלה אנשים שזו המציאות שהם הורגלו לחיות בה. הם מוקפים במראות כאלה כחלק משגרת היום שלהם, זו המציאות שלהם וחשוב לדבר אותה".

צילומי התערוכה
ערן ליפשטיין