פרוייקט הגמר במחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר יכול להיות תיאורטי-מחקרי או מעשי, והוא משקף את ידיעות הסטודנטים שנרכשו במהלך התואר. הפרוייקט למעשה מדמה סוג של סטארט-אפ קטן, בו הסטודנטים הם היזמים, החוקרים, המתכנתים ולעיתים אף המעצבים שלו.
העבודה על פרוייקט הגמר מתקיימת מסוף השנה השניה ועד סיום הלימודים לתואר: צוותי העבודה מתגבשים וכל צוות מתחיל בתהליך חשיבה על מנת לבחור בתחום המתאים עבורו. העבודה ממשיכה בניהול סקרי שוק, הצעת רעיון פורמלית והצגת אב-טיפוס. בסופו של התהליך מתקיימת הצגת המוצר המוגמר, כתיבת ספר פרוייקט והצגת פוסטר מחקרי, כנהוג בכנסים מקצועיים.
בסוף שנת הלימודים נערך כנס פרוייקטים חגיגי, שבו מציגים הסטודנטים את הפרוייקטים ומאפשרים לקהל הרחב להתנסות בהם.
פרויקטים מצטיינים לשנת 2022
הפרויקט המרשים ביותר - NeuralYou - גיא רחמים ודליה ויליאם, בהנחיית ד"ר עמית בן בסט.
תשתית אוטומציה עבור מפתחי משחקים שחוסכת את הצורך בבדיקות תוכנה ידניות המערכת מייצרת שחקני בינה מלאכותית המונעים על ידי רשתות נוירונים שמחפשים חולשות במבנה השלבים של המשחק.
הפוסטר הטוב ביותר - DEFX - דוד כהן, בהנחיית ד"ר גיא לשם.
תוכנה המהווה ממשק מוזיקלי, אשר ניתן להתחבר אליו עם כלי נגינה, המכילה אפקטים מוזיקליים על גל הקול הנכנס אליה, אשר צובעים ומשנים את הסאונד בזמן אמת, והופכים אותו למעניין ומיוחד. התוכנה מכילה ממשק נח למשתמש על מנת לאפשר לו להשתמש בה בצורה נוחה ויעילה לצרכי נגינה, הופעה והנאה.
הפרזנטציה הטובה ביותר - PreFix - תאיר פרנג'י ומורן אביטבול, בהנחיית ד"ר שירה צוקר.
פלטפורמה אינטרנטית המעניקה חווית לימוד חדשנית על-ידי שינוי ושדרוג מצגת טקסטואלית למצגת אינטראקטיבית. המערכת מנתחת ומתאימה את המאפיינים הויזואליים לעין האנושית, מציעה מגוון תוספות התורמות להעברת מסרים בצורה ברורה ומרתקת, כמו סרטונים, תמונות וכן בונה משחקי שאלות ההופכים את השיעור לאינטראקטיבי, מהנה ובכך מגבירים את מעורבות הלומד. מכניסים לאתר מצגת, ומקבלים בחזרה מצגת עם צבעים/עימוד טובים יותר, וכן גם עם תמונות וסרטונים מתאימים ושאלונים להפעלה אינטראקטיבית של הקהל.
צילומי הכנס: אזהאר אבו עסא