קורסי נקודה בחדשנות ויזמות
מרכז ח"י בספיר מפעיל 14 קורסי נקודה בחדשנות ויזמות, המאפשרים לכל סטודנטית וסטודנט במכללה לקחת בהם חלק ולרכוש כישורים ומיומנויות של העולם החדש.
כל קורס מתקיים על פני יום לימודים שלם.
בחלק מהמחלקות קורסים אלו מוכרים עבור חטיבה/התמחות ביזמות. למידע נוסף, יש לפנות למזכירות המחלקה הרלוונטית.
הרשמה לקורסים בודדים ופרטים: oritb@sapir.ac.il
סמסטר א'
2 נק"ז
קורס א-סינכרוני
המרצה: מר ניר ראובן (mr.nir.reuven@gmail.com), ד"ר דן קאופמן
מושגי יסוד ביזמות
הקורס יחשוף את הסטודנטים למושגי היסוד ולשפה הנהוגה בעולם החדשנות. מטרת הקורס הינה להקנות למסיימים אותו את היכולת להשתלב ולתרום לשיח המתרחש בעולמות המקצועיים בהן נעשה שימוש תכוף במושגים אלו, דוגמת יזמים, משקיעים יועצים וכו'.
סמסטר ב'
1 נק"ז
יום נלמד: רביעי
המרצה: שני מלכה אברהם
תאור הקורס
העידן הנוכחי מאופיין בקצב שינויים אדיר ומציב בפני חברות אתגרים משמעותיים מאי פעם. חברות מבינות שעל מנת להתמודד עם המורכבות הגדולה ועם התחרות הקשה הן מחוייבות ליצירתיות וחדשנות ללא הרף. מנהלים מסכימים שיצירתיות וחדשנות (הן בצורת החשיבה, הן בתהליכים והן בתוצרים המוצעים לשוק) הן שתיים מהיכולות החשובות ביותר של עובדיהם המהוות תנאי מפתח להתמודדות עם אתגרים אלה. כיום, חברות שקופאות על שמריהן מאבדות מיתרונן בשוק ואף נעלמות מהמפה לטובת חברות יצירתיות וחדשניות יותר. יחד עם זאת, למרות הצורך הגובר בחשיבה יצירתית, מסתגלת וגמישה, מוחותיהם של רוב העובדים סובלים מקבעונות חשיבה המונעים מהם, ברוב המקרים, לחשוב באופן יוצא דופן ולספק ערך מוסף ללקוחותיהם.
בניגוד למיתוס הרווח, כל בני האדם (ולא רק יחידי סגולה) נולדו יצירתיים וניתן להשתפר ביצירתיות באמצעות אימון ותרגול. במהלך הסדנא נחקור כיצד חברות מצליחות לשמור על יתרונן התחרותי בזכות חשיבה יצירתית וניהול חדשנות. כמו כן, נלמד לאמן את התאים האפורים של מוחנו ולהתגבר על קבעונות החשיבה
סמסטר א'
1 נק"ז
יום נלמד: שלישי
המרצה: ד"ר הויל טייסון
תאור הקורס
A workshop to develop the skills necessary to present, pitch and distribute entrepreneurial ideas to relevant stakeholders. The workshop is in English for international markets and interested parties. Students will engage their own projects in the processes of the workshop to ensure greater value gain from participation
סמסטר ב'
1 נק"ז
יום נלמד: שלישי
המרצה: ניר ראובן
תאור הקורס
Lean Start-up היא מתודולוגיה לפיתוח מוצרים שמטרתה לקצר מחזורי פיתוח, להפחית עלויות פיתוח ולגלות במהירות יחסית האם המודל המוצע הוא בר-קיימא. וזאת על על ידי עריכת ניסויים מונחי השערות ויישום מחזור הכולל בניה (MVP) מדידה (נתונים) ולמידה. בנוסף מכתיבה המתודולוגיה קשר רציף עם המשתמשים והלקוחות וקבלת פידבק מתחילתו של תהליך הפיתוח ועד סופו. המתודולוגיה פותחה על ידי אריק רייס (Eric Ries).
סמסטר ב'
1 נק"ז
יום נלמד: ראשון
המרצה: ד"ר קאופמן דן
תאור הקורס
הקמת חברות הזנק הינה משימה הדורשת סנכרון מתמיד בין צרכי המימון לטווח הקצר והבינוני ובין הצורך ליצור ערך לחברה בטווח הארוך. משימה זו מעמידה לעתים קרובות את היזמים בפני דילמות משמעותיות הנוגעות לסוגי המשקיעים, לעיתוי גיוס המשאבים, לכמות המשאבים הנדרשת בכל שלב, לעיתוי הכניסה למכירות, למידת נכונותם להתפשר על איכות המוצר וכו'.
סמסטר א'
1 נק"ז
יום נלמד: חמישי
המרצה: ד"ר קאופמן דן
תאור הקורס
העלייה ההולכת ומתמדת בפגיעה בסביבה והסכנות המתלוות אליה, החל בהתחממות כדור הארץ וכלה במחלות וזיהום מקורות המזון, מציבים בפני קובעי המדיניות כמו גם החברות היצרניות אתגרים מורכבים במיוחד. בצד הרצון לצמצם באופן משמעותי את הפגיעה בסביבה, דרך מניעת זיהום ופסולת, צמצום פליטות, מניעת שימוש בחומרים מסוכנים, שימוש יעיל במשאבי טבע וכדומה, קיים הרצון לשמר צמיחה כלכלית מואצת – הכרוכה בעצמה בהגדלת רמת הזיהום. הקורס יתמקד ביכולת לנתק בין צמיחה כלכלית לבין הגדלת הנזק לסביבה התלויה, כמעט באופן בלעדי, בקידום חדשנות טכנולוגית, עסקית, ארגונית וחברתית. הקורס יבחן את המניעים לחדשנות טכנולוגית, המידה בה רגולציה סביבתית מצליחה לגשר בין שימור הצמיחה לבין קידום חדשנות סביבתית, מודלים שונים של חדשנות, סקירת טכנולוגיות חדשניות ושיטות מימון. הקורס יכלול מספר הרצאות אורח ובהם יזמים, גורמי מדיניות וגורמי מימון.
סמסטר א'
1 נק"ז
יום נלמד: רביעי
המרצה: אוראל שקד
תאור הקורס
רוצה לקחת חלק בשינוי העולמי? להתאים את ארגז הכלים המקצועי שלך למציאות המשתנה וללמוד לייצר ערך עסקי, חברתי וסביבתי ביחד?
אנחנו חיים בתקופה של אתגרים גלובלים בוערים וכולנו נדרשים לחשב מסלול מחדש, לשלב בעשייה שלנו שיקולים חברתיים וסביבתיים שיניבו ערך משותף- ערך כלכלי, חברתי וסביבתי. המגמה הזו לא הולכת להיעלם – 'האימפקט ניישן' כבר כאן.
אחת המיומנויות הכי חשובות של העולם החדש היא היכולת לייצר אימפקט משמעותי בכל דבר שאנחנו מתכננים, מפתחים, מעצבים או מנהלים. זה לא בגדר Nice to have, זה הכלי הכי חשוב בארגז הכלים של העתיד.
בקורס יזמות חברתית אנחנו נלמד על העשייה בתחום בארץ ובעולם, נכיר את יעדי האו""ם לפיתוח בר- קיימא (SDG's), נעסוק בדרכים חדשניות והוליסטיות להכרת קהל היעד והצורך שלו, נעשה יחד בריינסטורמינג ונחשוב על רעיונות פורצי דרך, נלמד לבחור את הפיתרון הטוב ביותר ונבין איך הופכים רעיון למציאות ועוד.
סמסטר ב'
1 נק"ז
יום נלמד: ראשון
המרצה: ד"ר אוהד שקד
תאור הקורס
הקורס מבוסס על ההבנה שעבודת התוכן נמצאת בתפר שבין טכניקה, מדע ואומנות. על כן, יתמקד הקורס בהקניית כלים וכיווני חשיבה שיאפשרו לכל אחד מהלוקחים בו חלק לבסס את הייחוד שלו בכל האמור להפקת תכנים דיגיטליים.
מתודולוגיית הקורס תעבור דרך לימודי תיאוריה, מקרי בוחן ויישום בפועל. כל אחד מהלוקחים חלק בקורס, יידרש להשתתף בשיעורים, להתכונן אליהם, ולקדם מיזם תוכן אישי, זוגי או קבוצתי (על פי בחירתו), תוך קבלת חניכה ממובילי הקורס. אפשרי ואף רצוי לבצע זאת על מיזמים קיימים וממשיים.
סמסטר ב'
1 נק"ז
יום נלמד: חמישי
המרצה: שירלי ממו
תאור הקורס
מטרת הקורס היא הכירות עם אומנ ות התקשורת הבינאישית, אותה אומנות שמאפשרת ליזם דרכה להזיז רעיונות, רצונות וחלומות. היכולת להזיז רעיון קדימה תלויה בהכרח ביכולת להשפיע ולהזיז אנשים. על כן לכישורים חברתיים יש חשיבות עצומה בקידום היזם והמיזם. במהלך הקורס יינתנ ו כלים פרקטיים מעשיים ו יוצגו - Stady Case"" מהעולם האמיתי"" דרכם הסטודנטים יוכלו ללמוד ולאמץ הרגלי חשיבה והתנהגות חדשים. בניהם, איך הופכים פגישה לחוויה ? במה הזדמנויות תלויות ? איך מתחילים לבנות קשרים בעולם העסקים ? איך יוצרים נוכחות ופרסונליות ברשת ולמה היא נחוצה ? ואיך מתגברים על הבושה ומתחילים ליזום מהלכים. מטרת הקורס היא לאפשר לכל סטודנט לקדם את עצמו, בעצמו ! להפוך להיות זה שיוצר את ההזדמנויות עבורו כל פעם מחדש, לאנשים שונים ולמטרות משתנות.
סמסטר א'
1 נק"ז
יום נלמד: שלישי
המרצה: איתי ורמן
תאור הקורס
הקורס יחשוף את המשתתפים למושגי יסוד בנושא של התמודדות עם כישלונות ככלי להצלחה. הקורס יסקור את ההיבטים התרבותיים, הפסיכולוגיים, הרגשיים והביולוגיים שמוב ילים לפחד מכישלון או לצמיחה מכשלון. הקורס יציג מודלים לארגונים של התמודדות עם כישלונות כדרך לגיבוש, חיזוק וצמיחה אישית וארגונית.