קליניקה שיווקית

הטכנולוגיה מהווה גורם משמעותי לפיתות הכלכלי של המשק הישראלי בכלל ושל הפריפריה בפרט. לצד זה, קיים מחסור עצום למומחים לשיווק היי-טק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט. הקליניקה השיווקית מהווה מרכז משמעותי בפיתוח שיווק היי-טק ע"י עידוד חדשנות ויזמות במרחב הדיגיטלי והענקת שירותי ייעוץ שיווקי, כגון: פילוח שוק, כתיבת תוכנית שיווקית, בניית סקרים ועוד. 
הקליניקה השיווקית הוקמה במטרה לספק לעסקים קטנים בפריפריה תמיכה שיווקית ע"מ לסייע להם לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלהם ומאידך ליצור הזדמנויות המסייעות לסטודנטים להצליח בשוק התובעני של ימינו.
הקליניקה יוצרת למידה חווייתית ומפגישה את הסטודנטים עם אתגרים שיווקיים אמיתיים. הסטודנטים מסייעים לעסקים אותם הם מלווים להסיר את האתגרים אותם הם מזהים ביחד עם בעל העסק בליווי הצמוד של מרצים מומחים בתחומם.

הליווי שמקבלים עסק קטנים מהקליניקה כולל:

  1. סיוע בכתיבת תוכנית עסקית הכוללת הגדרת החזון, יעדים, ניתוח מתחרים ועוד.
  2. מחקר שוק שמטרתו לאפיין את הן לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לזהות את צרכיהם במטרה להתאים באופן אופטימלי את השירותים ו/או השירותים שהעסק מעניק לקהל לקוחותיו.
  3. תכנון והוצאה של קמפיין דיגיטלי.
  4. בניית תוכנית מיתוג.
  5. תכנון והוצאה של קמפיין תקשורתי.

הפרויקטים מותאמים לצורכי המיזם, וכוללים שילוב אחד או יותר מהפעולות הבאות:

  1. סיוע בכתיבת תוכנית עסקית
  2. ליווי בבניית שאלות לראיונות עומק/סקר לשם זיהוי צרכים, אפיון לקוח,
  3. מחקר שוק (ניתוח מתחרים SWOT)
  4. בניית תוכנית מיתוג

ניהול

מחלקה מנהלת: שיווק טכנולוגי והמחלקה לתקשורת
מנהלי הקליניקה: מר אביעד מוסרי ונופר קוקבנקר
מנטור: מר מאור זפרני

דרישות קדם

סטודנטים לשיווק טכנולוגי: זכאות לעלות לשנה ג׳, והשלמה בהצלחה של הקורסים הבאים: התנהגות צרכנים, Talking Business, שיווק דיגיטלי, ניהול מותג ותקשורת שיווקית.