לאחר עבודה מרובה על הפרויקטים, ביום ראשון התקיים הכנס במתכונת וירטואלית ובמהלכו הוצגו 22 פרויקטים מעוררי השראה!

ברכות לזוכים:
מקום ראשון: אחמד טלאלקה והואשלה ואסילה
STL - מערכת חכמה לניהול רמזור באופן יעיל, ע"י ביצוע חיזויים, והפחתה של משמעותית של זמני ההמתנה ברמזור.
 
מקום שני: אנה פיליפוב ואורית הרצוג   
מערכת לזיהוי צמחים ומצבם הבריאותי באמצעות עיבוד תמונה.
 
מקום שלישי: יובל לסרי ואלכסיי  קליושניקוב   
מערכת מבוססת למידת מכונה לזיהוי ודיווח אוטומטי על תאונות דרכים.

תמונה מתוך פרויקט גמר מדעי המחשב


ד"ר נורית גל-עוז, ראשת המחלקה למדעי המחשב: "פרויקט הגמר הציב בפני הסטודנטים אתגרים רבים הקשורים לא רק ביצירתיות וביכולת לתכנת, אלא גם ביכולת הלמידה העצמית שלהם, ביכולת לתכנן, להציב מטרות, לעמוד ביעדים, ולהסתגל לשינויים ולמצבים בלתי צפויים. אבל לבלתי צפוי הזה אף אחד מאתנו לא התכונן. בכנס הזה, שקרה בתקופה שתיזכר לעד כמשבר הקורונה שטרף לכולם את הקלפים, אנחנו קודם כל מורידים בפני הסטודנטים את הכובע ואומרים כל הכבוד. אנחנו יודעים שהתקופה היתה מורכבת בכל היבט אפשרי: אישי, משפחתי, כלכלי, לימודי, אבל הפרויקטים המוצלחים אומרים שהסטודנטים עמדו באתגר"
 
לרשימת המיזמים המלאה, ניתן להתרשם מהגיוון והמקוריות בבחירת הנושאים לפיתוח

מתוך פרויקט גמר מדעי המחשב 2020

המחלקה למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר, בראשותה של ד"ר נורית גלעוז, מציעה תכנית לימודים, המשלבת תאוריה של נושאי הליבה במדעי המחשב לצד קורסים שימושיים וקשר לתעשיית התוכנה הישראלית. תכנית הלימודים מתעדכנת בהתמדה עם הטכנולוגיה המתפתחת, תוך שמירה קפדנית על איזון בין דרישות הבסיס המדעיות, הידע הטכנולוגי והמודעות למגמות החדשות בתעשייה. התכנית מקנה לבוגריה הכשרה המאפשרת השתלבות וקידום בתעשיית התוכנה, או לחילופין להמשיך לתארים מתקדמים.

פרויקט גמר מדעי המחשב 2020

 

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

קצינות וקצינים לומדים בספיר
לאחרונה החל מיזם חדש שך שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר לבין צה"ל, בו קצינים וקצינות מכלל יחידות הצבא מגיעים לספיר להשתלמויות בתחומי חברה, רוח וזהות בדגש על הנעשה בנגב המערבי מתחילת המלחמה. במסגרת ההשתלמויות, עוברים המשתתפים מפגשי שיח, הרצאות, סיורים והדרכות המועברות ע"י מרצים ואנשי סגל של מכללת ספיר ותושבי הנגב המערבי. בין המרצים: פרופ' ניר קידר - נשיא מכללת ספיר, ששוחח עם הקצינות והקצינים על ערך הממלכתיות בחברה הישראלית ועתיד הנגב המערבי, שירה לפידות - ראשת התכנית לתואר שני בלימודי תרבות, תא"ל במיל' רונן מנליס - דובר צה"ל לשעבר, לי נעים - כתבת חדשות 12 ומרצים נוספים. את ההשתלמות חותמי
תואר שני במשפטים
לראשונה בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר - תוכנית תואר שני במשפטים (LL.M) שתפתח בשנת הלימודים הקרובה. בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר משיק לראשונה תוכנית תואר שני במשפטים (LL.M), ללא תזה, בהתמחות בלימודי משפט, מידע וטכנולוגיה שתפתח באביב תשפ"ה (מרץ 2025). עידן המידע והפריחה הטכנולוגית משנים את פני החברה המודרנית בצורה דרמטית, בתחומי החיים השונים - חברתי, כלכלי ופוליטי. שינויים אלו מאתגרים חלק ניכר מתפיסות היסוד של המשפט המסורתי, ומחייבים חשיבה מחודשת ועיצוב פתרונות משפטיים ראויים בכל תחומי המשפט.