תערוכה ייחודית עתידה להיפתח במכללה האקדמית ספיר ב-28.12 כתערוכת קבע, במסגרתה יוצגו ברחבי הקמפוס צילומים שבהם דימויים נבחרים מתוך פרויקטים אישיים של ארבעה אמנים בתחום הצילום - יובל טבול, דניאל צ'ציק, תומר יפרח, מיכל חלבין . יצירותיהם של האמנים מתכתבות באופן מירבי עם כותרת התערוכה - "התבוננות".

כל הפרויקטים המוצגים בתערוכה צולמו מחוץ לגבולות ישראל ומאופיינים בשקט, הרהור ובמסתורין של המוצגים בהם. הבחירה לקיים את התערוכה במרחבים היום יומיים של הסטודנטים נועדה בכדי ליצור גירוי ומקור השראה של יצירתיות, מחשבה, עומק והתבוננות על מרחב וזמן.

התערוכה היא פרי יוזמתם של דיקן הסטודנטים אלון גייר ובתמיכת הנהלת המכללה האקדמית ספיר ואוצר התערוכה, יובל טבול, צלם ומרצה לצילום ומחקר במכללה האקדמית ספיר.

לדברי יובל טבול, אוצר התערוכה ומרצה לצילום ומחקר במכללה האקדמית ספיר: "ההתבוננות מחלצת מתוך הכאוס ישות ובהגדירה אותה היא מציבה לה גבולות. מעתה ואילך היא מובחנת ונבדלת מן הקונטקסט מתוכו היא חולצה. המודרניות המאוחרת, או אם תרצו הפוסטמודרניזם, מתכחשת לאפשרות שניתן להכיר את ״האמת״ ואת המוחלט ומקדשת את הריבוי וההבדל. במסגרתה מבצבצות פרצות בחוקים ובהגדרות המקובלות, אנו נמצאים בתקופה בה קיימת הצפה של נגישות המדיום החזותי לכל אדם. אוקיינוס של דימויים וטקסט מציפים מידי יום את הרשתות החברתיות, ערוצי החדשות ומגוון רחב של פלטפורמות אינטרנטיות. לפיכך התבוננות מאלצת אותנו לעצור לרגע, להקשיב ולהרגיש את מה שמתרחש לנגד עינינו ולהבין את המרחב והזמן בו אנו פועלים.

אלון גייר, דיקאן הסטודנטים: "מכללת ספיר הפכה במרוצת השנים לכר פורה לעשייה אמנותית מצטיינת שעושה לעצמה שם. אני גאה ונרגש לקראת פתיחתה של תערוכה כה ייחודית, שתשתלב בנוף בקמפוס ותאפשר נקודת מבט נוספת על המציאות שסביב לנו"

מיקום התערוכה: שביל האקדמיה במכללה האקדמית ספיר
הכניסה חופשית

צילום: מיכל חלבין

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה