המועצה האזרית שער הנגב יחד עם מעבדת החדשנות חי בספיר במכללה האקדמית ספיר השיקו את המעבדה לחדשנות קהילתית
באמצעות המיזם יוכלו בעלי תפקידים ופעילים ביישובי המועצה להטמיע חדשנות בתהליכי העבודה ביישובים

המועצה האזרית שער הנגב יחד עם מעבדת החדשנות חי בספיר במכללה האקדמית ספיר השיקו אתמול (ד') את המעבדה לחדשנות קהילתית. המיזם מיועד לבעלי תפקידים ולפעילים ביישובי המועצה המבקשים להטמיע חדשנות בתהליכי העבודה ביישובים. הפרויקט מציע הכשרה ייחודית לחשיבה חדשנית ויישומית.  המשתתפים יעברו תהליך הכשרה מקצועית, בהובלת מכללת ספיר ומעבדת החדשנות חי בספיר, במהלכה הם יקבלו כלים לפיתוח חשיבה חדשנית, ויפתחו פתרון יישומי לאתגר וצורך שאיתרו בישוב. התכנית, שתתקיים במרחב החדשנות של המכללה האקדמית ספיר. תיפרס על פני 3 חודשים ותלווה על ידי מעטפת של מנטורים מהחממה הטכנולוגית Southup וייעוץ של הקליניקות המקצועיות של מרכז ח"י בספיר  בסופה של ההכשרה כל יישוב ייהנה מתיק פרויקט לאתגר היישובי ובנוסף יוענק מענק כספי לאתגר הזוכה.

 לדברי שגית פלטין-יפרח, מנהלת החדשנות בחי בספיר: השינויים הדינאמיים בעולמות הניהול, יחד עם חיי הקהילה המשתנים נגד עיננו, מחייבים מענה חדשני לצרכי יישובי האזור באמצעות ניהול שותפויות ופתרונות יצירתיים תוך הבנה הוליסטית של ההיבטים הקהילתיים. הקורס פותח  במטרה לתת מענה לאתגרים שחוות קהילות בישובים.  התכנית תאפשר הטמעת גישות חשיבה חדשניות בהנהלות היישובים, יצירת קהילת מובילי חדשנות שתוכל לקדם את התחום ברמה המועצתית ולהנחילו לכלל התושבים ורתימת שותפים מגוונים מהמרחב לטובת התמודדות עם אתגרים יישוביים למציאת פתרונות יצירתיים.

לדברי לילך שיינגורטן, מנכ"לית מועצה אזורית שער הנגב: "מועצה אזורית שער הנגב גאה להוביל את תחום החדשנות האזורים בקהילות שלה. לראשונה, קהילת  שער הנגב הולכת להשתמש בטכנולוגיית המחר על מנת לפתור את אתגרי ההווה. הקהילות שלנו כל הזמן מחדשות ומשתדרגות. החשיבה המשותפת ורתימה של כלים חדשניים וטכנולוגיית לפתרון בעיות בתוך הקהילה - זוהי גישה פורצת דרך שאני גאה ששער הנגב אימצה ומקדמת בעזרת החממה לחדשנות שלנו, southup, ושותפים נוספים שחולקים איתנו את חזון החדשנות של הנגב המערבי.
תודה גדולה למכללת ספיר ולצוות האסקלאב על השותפות וכמובן לכל נציגי הישובים שלוקחים חלק המאיץ החשוב."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה