סמסטר ב' של התוכנית האקדמית של חי בספיר נפתח והוא יהיה בדגש על הפתרונות לבעיות שהציגו הסטודנטים ובמיזמים עצמם. כמו כן, סמסטר זה יעסוק באפיון מוצר, תכנית עסקית, תקציב ולוח זמנים. במהלכו אף ילמדו הסטודנטים כיצד בונים מצגת משקיעים, איך להציג את המיזם ואיך לבנות MVP.

במליאת הפתיחה, שהתקיימה בשני האחרון בצורה מקוונת, בירכו פרופ' שי פלדמן נשיא המכללה וניסים בר אל, חבר הועד המנהל ויו"ר מרכז חי בספיר. מיד אחריהם השתתף צליל פולק, יזם ובוגר חי בספיר ואחד מבעלי אפליקציית התיירות והפנאי המוצלחת "מטרונגב", אשר סיפר על חוויותיו כיזם.

ניסים בר אל, חבר הועד המנהל ויו"ר מרכז חי בספיר: "מה שעשינו בחי בספיר זה לתת הזדמנות לאלה שרוצים, לאלה שיש להם את האמביציה, הכול כרגע תלוי בכם, הגאווה שלנו תהיה ההצלחה שלכם". 

צליל פולק, יזם ובוגר חי בספיר, בעל אפליקציית "מטרונגב": "הייתי סטודנט בשנה ג' וקיבלתי מייל על חטיבת יזמות שעושה תכנית פיילוט שמציעה לסטודנטים להיכנס לעולם היזמי. הג'וק הזה כנראה חי בי, פניתי חזרה והתקבלתי למחזור הראשון. במהלך השנה הרבה מאוד אנשים טובים הובילו את זה. היו פעמים שהשיעורים היו נראים 'בכאילו', אבל בסופו של דבר, כשהגעתי לעשות את זה בפרקטיקה - זה עבד כמו קסם, וזה שם אותי בנקודת התחלה יותר גבוהה מכל מי שהיה סביבי שניגש לעולם הזה של יזמות, חשיבה עסקית ואיך לייצר בעולם החדש".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה