תערוכה חדשה "מרד של תקווה" עוסקת בחיי הקהילות היהודיות באירופה לפני, בזמן ואחרי מלחמת העולם השנייה

בין התאריכים, 25-29.4, תפתח במכללה תערוכה חדשה לציון יום השואה והגבורה - "מרד של תקווה".

התערוכה של תנועת "דרור ישראל" מציינת את יום הזיכרון לשואה והגבורה מתוך חיבור עמוק לתוכן של יהדות, ציונות, מרד וגבורה. דרך קטעי תמונות סרטים ועדויות התערוכה מספרת את סיפור העם היהודי שהיה לפני השואה, התהליכים והמניעים שהובילו לעליית הנאצים לשלטון וקורות היהודים במחנות ובגטאות. בנוסף, התערוכה מתעמקת בזרמים השונים שהיו באירופה טרום המלחמה וכיצד היהודים התנהגו בסביבתם לפני השואה, כדוגמת תנועת הבונד, התפתחות האורתודוקסיה, התנועה הציונית בכלל והתנועות הנוער הציוניות בפרט.

התערוכה ומבנה ההדרכה הופקו על ידי צוות גדול של מדריכי מסעות לפולין ותיקים המוסמכים על ידי משרד החינוך ומדריכים מסעות ב-30 השנים האחרונות, ובימים שלישי (26.4) וחמישי (28.4) של אותו שבוע, מדריכים מטעם "דרור ישראל" יקיימו הדרכות בתערוכה לכלל ציבור המכללה בין השעות 9:00-15:00.

אלון גייר, דיקן הסטודנטים: "מדובר בתערוכה חשובה ונוגעת ללב. כשם שהמלים לא תמיד תופסות את המציאות המטורפת של שואת יהודי אירופה, הרי שתערוכה מסוג זה תורמת רבות להמחשה והבנה והנכחת השואה במרחב המכללתי". גייר עוד הוסיף כי "השנה טקס יום השואה מוקדש לתרבות השטייטלים שאבדה, לעולם האידיש שאבד - אלפי העיירות של היהודים במזרח אירפה שנמחקו ולשפה האידיש שאותה דיברו."

צילום התערוכה: שניר לוי, דרור ישראל

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה