אפידמיולוגיה הולכת ונמשכת של משורר - ספר חדש לפרופ' סמי שלום שטרית, ראש ביה"ס לאמנויות הקול והמסך

הספר נכתב בתקופה מוגדרת, הן בזמן והן באופיה - בשנה הראשונה למגיפת הקורונה, וכולו נובע מתוך מצבו הנפשי של המשורר בעיקר בתקופות הסגר.

כך כתב שטרית על חוויית כתיבת השירים האלה: ״לא התכוונתי לכתוב ספר שירים ואף לא שירים בודדים בשנת הקורונה האיומה, אבל כמו תמיד המילים היו מפלטי ומקלטי בעתות הסגר והמחנק, לנפש בעיקר. הייתי לבד בכל הסגרים. תמיד לבד. כתבתי בהפסקות גדולות מבלי לתכנן שום דבר. כתבתי לעצמי קודם כל, כמו תמיד. הטקסטים הצטברו בקובץ אחד. לא קראתי אותם ולא התעסקתי בהם. לאחר למעלה משנה פתחתי את הקובץ ובקריאה רצופה הופתעתי לגלות מעין יומן פיוטי גלוי לב המתעד ללא סינון: רגעים, מחשבות, פחדים ושמחות קטנות בשנת הקורונה הראשונה. אלה הם מעין תצלומי הבזק של הנפש.״

פרופ' סמי שלום שטרית

פרופ' סמי שלום שטרית הוא ראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר. הוא משורר, סופר ויוצר קולנוע. עד היום פרסם שישה ספרי שירה. שירים רבים שלו פורסמו בכל מוספי הספרות וכתבי העת לספרות בארץ, וכן תרגומים לשיריו התפרסמו בשפות רבות כולל ערבית, אנגלית, נורווגית, גרמנית, צרפתית ועוד.

שירתו של סמי שלום שטרית קנתה לה מקום חשוב ומשפיע בשירה העברית הישראלית ורובה עוסק בשאלות של זהות, זיכרון, עוול וצדק, מלחמה ושלום וכן כתב שירי אהבה רבים. בין ספריו, הבולט ביותר הוא ״שירים באשדודית״ בהוצאת אנדלוס. רבים משירי הספר עובדו והולחנו למופע המוזיקלי המצליח ״שירים באשדודית״.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

רוב כספי התקומה יועברו למימון שכר לימוד לסטודנטים כחלק ממהלך לשיקום הנגב המערבי, החל משנת הלימודים הקרובה תוענק מלגה לשכר לימוד מלא לסטודנטים בשנה הראשונה. בנוסף, לראשונה בעוטף עזה יוקמו שתי פקולטות חדשות למקצועות הרפואה ולטכנולוגיות מתקדמות. נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר: ״תקציב מנהלת תקומה מאפשר לנו למלא תפקיד מרכזי בשיקום ופיתוח הנגב המערבי. גאים להיות מוסד אקדמי המעניק השכלה אקדמית מצוינת, ובמקביל לעודד את כל הסטודנטים שלנו להיות מעורבים בקהילות שמסביבנו". בחודש שעבר אישרה הממשלה את תקציב מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה.
ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, לימד לאחרונה בבית ספר למנהל עסקים ב Pforzheim University of Applied Sciences בגרמניה קורס בנושא ״עסקים בינלאומיים״. בקורס השתתפו עשרה סטודנטים מגרמניה, סקוטלנד ודרום אמריקה, והוא התנהל במהלך הסמסטר באופן היברידי - חלקו באופן מקוון וחלקו פנים מול פנים עם הסטודנטים ב-Pforzheim. וילי משתף בחוויה שריגשה אותו במיוחד: "באחד המפגשים הפיזיים דיברתי עם הסטודנטים על השפעת התרבות של האסטרטגיה השיווקית בזירה הגלובלית. הראיתי להם פרסומות ישראליות וגרמניות לצורך השוואה.