ביוזמת היחידה למעורבות חברתית במשרד הדיקן במכללה האקדמית ספיר ובשיתוף עיריית שדרות

לאחרונה התקיים טקס לזכרם של ארבעת אלפים מיהודי אתיופיה, אשר מצאו את מותם במהלך המסע העלייה לארץ ישראל ממחנות הפליטים בסודן בזמן מבצע אחים. הטקס התקיים במעונות הסטודנטים בשדרות.

הטקס ביוזמת היחידה למעורבות חברתית במשרד הדיקן במכללה האקדמית ספיר, בשיתוף עיריית שדרות ומתנ"ס שדרות. במסגרת הטקס, בהנחיית שושנה טללה ועידן חזקיס – רכזי תכנית "כנפי יונה", הוקראו קטעי עדות והוקרן סרטון עדות של רינה אינדיגאו, שמספרת על מסעה הארוך לארץ ישראל.

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "קהילת יוצאי אתיופיה היא חלק משמעותי מהפסיפס החברתי המיוחד אצלנו בשדרות. מדי שנה אנו מקפידים לציין את האירועים אשר מייחדים את הקהילה, כאשר אחד מהם הוא יום הזכרון של נספי סודן, המקפל בתוכו כאב גדול ומסירות נפש להגשמת חלום העליה לארץ ישראל. תודה לכל מי שלקח חלק ופעל להצלחתת הטקסים והאירועים לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ".

מאיר אברז'ל, מנהל היחידה למעורבות חברתית באגף דיקנאט הסטודנטים: "המסע לירוסלם של קהילת ביתא ישראל אחינו יהודי אתיופיה הוא חלק חשוב ביותר בסיפור הציוני, קהילה חזקה ואיתנה שהולכת אחר החלום ומצליחה להגשים אותו, אבל בדרך מאבדת את מיטב בנותיה ובניה, והכאב הזה חי בתוכם גם היום.  אני רוצה להודות לסטודנטים שלנו בפרויקט "כנפי יונה" הלוקחים חלק בשמירה והנצחת הסיפור כך שישמר לדורות באים ובנוסף לכך מפיקים ומארגנים את טקס הזיכרון לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרך לישראל וכמובן לצוות היחידה למעורבות חברתי במשרד הדיקן שעזרו וסיועו להם".

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה