בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר בשיתוף פרקליטות מחוז דרום (פלילי) יקיימו ביום שלישי, ה-6.6, משפט פלילי מבויים בנושא שוחד בחירות. המשפט נערך במסגרת הפרקטיקום: הפרקליטות  הפלילית - הלכה ומעשה הפועלת בבית הספר למשפטים להכשרה פרקטית של סטודנטים תוך שילוב עבודה מעשית בפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

במשפט המבוים, משתתפים סטודנטים שנה ג' של הקליניקה שחלקם מייצגים את התביעה וחלקם את ההגנה, בליווי והנחייה של עו"ד רות עשהאל, לשעבר מנהלת מחלקה בפרקליטות והמנחה האקדמית של הפרקטיקום מאז שנת 2012.

במסגרת האירוע, הסטודנטים יטענו בפני הרכב שופטים בראשות כב' השופטת רויטל יפה-כץ-  נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע. פרקליט מחוז דרום (פלילי) - עו"ד ארז פדן; המשנה לפרקליט מחוז  הדרום (לשעבר) - עו"ד יואב קישון.

המשפט המבוים מהווה חלק בלתי נפרד וסיומת לקורס הפרקטיקום. במהלך כל השנה הסטודנטים לומדים פרקטיקה של ההליך הפלילי, מתנסים בתרגול בשיעורי הפרקטיקום במכללה וחווים התנסות אמיתית בעבודה מעשית בפרקליטות. התכלית האקדמית שבעריכת משפט מבויים הינה הבאת המציאות המשפטית היומיומית אל עולם הלימוד, התנסות של התלמידים בעמידה מול קהל, למידה והכנה של מלאכת הטיעון המשפטי וההיחשפות לרזי השכנוע -בעד ונגד, תוך התמודדות עם סוגייה משפטית מורכבת.

הדיון במשפט המבויים דן בראש עיר, מזכירתו וקבלן עשיר הפועלים בצוותא תוך ביצוע עבירות חמורות במטרה לגרום לבחירתו מחדש של ראש העיר.

ד"ר עידו עשת, ראש בית הספר למשפטים, המכללה האקדמית ספיר: "חלק משמעותי של ההוראה בבית הספר למשפטים בספיר מבוסס על התנסויות של הסטודנטים/יות בחיי המעשה ועל המשחק. המשפט המבויים השנתי של פרקטיקת הפרקליטות הפלילית בהובלתה של עו"ד רות עשהאל, השנה בנושא שוחד הבחירות, הוא דוגמה מעולה לשימוש מיטבי במשחק ככלי הוראה בבית הספר למשפטים בספיר."

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה