השחקנית אסתי זקהיים, ראש מסלול משחק ויצירה למסך בבית הספר לאמנויות הקול והמסך, זכתה בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2023.

מנימוקי חבר השופטים, קרן ידעיה, איילת  מנחמי, דובר קוסאשווילי: "אסתי זקהיים היא עמוד  האש לפני המחנה, בכישרון, באישיות ובנתינה על המסך ומחוצה לו. אסתי יוצקת לכל דמות  שהיא משחקת, את הכריזמה והחוכמה שלה. הופעתה אמיתית, מהפנטת  וכובשת בחיות, בתשוקה ובכוח שכמו יכולים להתפורר ברגע. חשופית ללא עור, אותנטית  וטוטאלית, מקריבה את כולה ליצירה ולקהל. אסתי לא מסתפקת בעשייה אמנותית וכך בפעילות הציבורית-חברתית שלה היא מזכירה לכולנו שלהיות שחקנית, אמנית, אשת רוח מביא איתו אחריות גדולה וכבדה. בהקרבה ומתוך תחושת  שליחות אמיתית, אסתי הפכה להיות השראה-דוגמא-בית ואמא לשחקניות ולשחקנים כולם, במאבקיה למען זכויותיהם. היא מיוזמות האמנה  למניעת הטרדה מינית בקולנוע ובטלוויזיה ובתפקידה כיו"ר שח"ם, נאבקה למען חוק  הקולנוע, תאגיד השידור הישראלי, חובת הפקות מקור של גופי הרגולציה ועוד. יוזמת  פרויקטים של קולנוע לקהילה ולפריפריה. ועדת השיפוט מחכה ומאחלת שנראה אותה בעוד הרבה הופעות ותפקידים מורכבים, עמוקים ומעוררי השראה כמלכה האדומה  שהיא".

פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו ניתן כאות הוקרה והערכה למדענים, לאנשי אקדמיה ולאנשי תרבות על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

יחד עם זקהיים זכו בפרסים בתחום התרבות והאמנות על תרומה והשפעה משמעותית לחיי התרבות והאמנות בישראל: יוסי בן נון בפרס בתחום יצירת מוזיקה לבמה, רמה איילון בפרס בתחום תרגום סיפורת ו/או שירה והד מיינר בפרס בתחום עיצוב אופנה. כל אחד מהזוכים בפרס יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף שקלים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה