הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

ב-7 באוקטובר קהילת ספיר ספגה מתקפה קשה מארגון הטרור חמאס. מאז תחילת המלחמה, יותר מ-30 סטודנטים, בוגרים, סגל וחברי ועד מנהל ובני משפחתם נפצעו, נרצחו, נחטפו ונהרגו בקרבות. כ-1,500 סטודנטים ואנשי ונשות סגל, הגרים בעוטף עזה / ישראל פונו מביתם ו-1,000 סטודנטיות וסטודנטים גויסו למילואים.

כתוצאה מהמתקפה הרצחנית וממלחמת חרבות הברזל, מכללת ספיר הקימה באופן מיידי מערך חירום לטיפול בטראומה וגייסה קרן לתמיכה בטיפולי טראומה ובצרכים בסיסיים -  של הסטודנטים ואנשי הסגל המנהלי והאקדמי שלה. קרן זו לא יכלה לצאת לפועל ללא תמיכתו האדירה של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שגייס במהירות סכום נכבד ונדיב של מיליון דולר. בנוסף תורמים אדיבים מעבר לים ומישראל  תרמו לקרן.

ספיר ממוקמת 3.5 ק"מ מרצועת עזה. על אף המלחמה, המכללה פתחה את שנת הלימודים, מקוונת ברובה, כבר ב-24 בדצמבר 2023. על מנת למנוע נשירה, סטודנטים רבים בספיר היו זקוקים למחשבים ניידים. מגוון חברות ישראליות ובינלאומיות תרמו מחשבים, על מנת שאלה יוכלו להשתתף בשיעורים האקדמיים. בנוסף, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תרם עוד $39,425 לתמיכה בסטודנטים מהקהילה הבדואית במכינות ובאקדמיה, אשר נזקקו ל-75 מחשבים ניידים על מנת שיוכלו להשתתף בשיעורים. חזרתם של הסטודנטים והלימודים לקמפוס בספיר צפויה באופן הדרגתי בסמסטרים אביב וקיץ, כאשר הלימודים יתקיימו בצורה היברידית - באופן מקוון לצד נוכחות בכיתות ובמעבדות.

הנהלת המכללה, הסגל והסטודנטים של ספיר מעריכים מאוד את המחויבות הרבה של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. חברות יוצאת דופן זו חשובה לנו באופן מיוחד לאור אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת. תודה רבה לכם!

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה