דרך מילים: קריאה וכתיבה במרחב טיפולי.

ספר חדש לד"ר שרית בר זקן, מרצה בתכנית לתואר שני בעבודה סוציאלית בספיר,  בשיתוף עם ד"ר אורלי וקנין

הספר מציג  מבחר מאמרים של מיטב הכותבים בארץ, העוסקים בטיפול והדרכה באמצעות טקסט נקרא ונכתב. הכותבים מדגימים כיצד הטקסט הנקרא ו/או הנכתב משמש מצע להכלה של מרחבי הנפש הלא מודעים והמודעים, ולתהליכי עיבוד של היחסים הטיפוליים ויחסי הדרכה. 

בספר שלושה שערים, האוספים וממפים את כוחם הטרנספורמטיבי של הקריאה והכתיבה בתהליכים טיפוליים ובתהליכי הדרכה של מטפלים:

  1. האיכויות הטיפוליות של הקריאה והכתיבה, מרחיב את התשתית התאורטית להבנת הפוטנציאל שמזמנים תהליכי קריאה וכתיבה במרחב טיפולי
  2. יישומים ודרכי התערבות בטיפול באמצעות קריאה וכתיבה, המאופיינים בפתיחות למציאות אקטואלית של עולם המסכים וצריכה של טקסטים בערוצים דיגיטליים, מעוגנים בתאוריה וכוללים הדגמות ותיאורי מקרה.
  3. תרומתם של תהליכי קריאה וכתיבה לטיפול באוכלוסיות ייחודיות, כגון טיפול בילדים על הרצף האוטיסטי, מחשבות על טיפול בחברה הערבית, טיפול בהורות וטיפול דיאדי, טיפול בפגיעות מיניות ועבודה עם משפחות שכולות.

הספר מציע לכל קורא העוסק בתחום הטיפול, גם כזה שאינו ביבליותרפיסט, להיות החולם, המפרש והמחבר בין ההגות והפרקטיקה הביבליותרפית לבין שפתו המקצועית וניסיונו המקצועי, ולייצר דיאלוג מפרה בין שיטות הטיפול השונות. 

ד"ר שרית בן זקן

ד"ר שרית בר זקן, מרצה במכללת ספיר במחלקה לתואר שני בעבודה סוציאלית. ראשת התוכנית לתואר שני לביבליותרפיה במכללת סמינר הקיבוצים, מטפלת ומדריכה בכירה באמצעות ביבליותרפיה. בוגרת תוכנית פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת. עוסקת בתחומי המחקר וההוראה בטיפול באמצעות אומנויות מכוון רגישות תרבותית, טיפול והדרכה באמצעים יצירתיים ונרטיביים, בשילוב היבטים של קריאה וכתיבה. מחקריה מתפרסמים בארץ ובעולם.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ניר קידר בכנס הקבלנים
אתמול השתתף נשיא המכללה, פרופ' ניר קידר, בכנס התאחדות הקבלנים שהתקיים בשדרות. פרופ' קידר הרצה על תפקיד האקדמיה והחינוך בקידום העוטף. מתוך דבריו: "יש לנו אתגר עצום בצמיחה ובבניה מחדש של הצפון והדרום לחברה הישראלית. האקדמיה חייבת לשלב ידיים עם הממשלה והתאחדות הקבלנים על מנת להכשיר את הדור הבא של המהנדסים, ההנדסאים, עובדי הבניין התשתיות והחשמל שחסרים באלפיהם בארץ.
הענקת תעודה לבוגר משפטים
בית הספר למשפטים בספיר רושם הישג מרשים. למרות השנה הקשה בנגב המערבי: 78.3% מבוגרי המכללה האקדמית ספיר עברו את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין   בחינות ההסכמה של לשכת עורכי הדין התקיימו החודש, כאשר שיעור ההצלחה של המעבר בכלל הארץ עמד על 60%. בין הנבחנים, בלט אחוז מעברם של בוגרי בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר העומד על 78.3%. ד״ר עידו עשת, דיקן בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר: ״היום כבר כמעט כולם יודעים שבבית הספר למשפטים בספיר צומחים אחרת.