סטודנטיות וסטודנטים ממרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר 30 פרויקטים ייחודיים בסימן שיקום עוטף עזה לאחר האסון של ה-7 באוקטובר.

מרכז החדשנות והיזמות של המכללה האקדמית ספיר, ח"י בספיר, ערך כנס "דמו דיי" בו הוצגו 30 פרויקטים ייחודיים פרי יצירתם של כ-150 סטודנטים מכלל מחלקות המכללה. הסטודנטים והסטודנטיות, שעבדו במהלך השנה האחרונה ב-8 מעבדות שונות מתחומי טכנולוגיות המידע, תחומי המשפט, אתגרים בתעשייה, הגיימינג ועוד, התמקדו באיתור הצרכים ואתגרים של תקומת הנגב המערבי לאחר אסון ה-7 באוקטובר. בתום מחקר מעמיק, פיתחו הסטודנטים פתרונות חדשניים ויזמיים לאותם אתגרים, תוך הפגנת חשיבה יצירתית, יזמות חברתית ומעורבות קהילתית. באירוע השתתפו כשופטים וכאורחים מנהלי חממות טכנולוגיות אזוריות, נציגי תעשייה, נציגי הרשויות המקומיות, יזמים ואנשים אקדמיה מובילים ממוסדות שונים בישראל.

מבין הפרויקטים שהוצגו, ניתן למצוא את:

מיזם Care-Vision, שכולל משקפי מציאות מדומה (VR) מתקדמים שמטרתם להפיג לחץ, חרדה ולהקל על תסמיני טראומה. בתוך המשקפיים, המשתמשים נחשפים לעולם וירטואלי מותאם אישית הכולל תכנים טיפוליים כמו סדנאות מיינדפולנס, תרגילי יוגה ומדיטציה, ותרגילי נשימה. בנוסף, המערכת כוללת גם תכני טיפול בחשיפה ממושכת (PE) ומאפשרת מעקב אחר מדדים פיזיולוגיים כמו דופק ולחץ דם, המאפשרים ניטור בזמן אמת אחר תגובות המשתמש והתאמה אישית של התכנים והתרגילים.

מיזם "מגנה" המהווה פריצת דרך בתחום ניהול אירועי חירום בקהילות ומספקת למנהלי הביטחון תמונת מצב מלאה בזמן אמת, שמאפשרת ניהול יעיל ומהיר של מצבי חירום. זאת תוך שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים הרלוונטיים. במקביל, אפליקציית מגנה לתושב, המתוכננת בממשק פשוט וידידותי, מעניקה לכל חבר בקהילה כלי חיוני להתמודדות עם מצבי חירום.

מיזם "חי בשטח" פלטפורמה טכנולוגית להכשרת עובדים בחקלאות על מנת לתת מענה למצוקת מחסור בידיים עובדות בענף. המערכת תספק מענה בהכשרת עובדים ומתנדבים לא מיומנים והיא בעלת פוטנציאל יישום במדינות רבות הנשענות על עובדים זמניים ומתנדבים בחקלאות.

מיזם "AcdemAI" המפתח פלטפורמה לזיהוי אוטומטי של סטודנטים המצויים בסיכון לנשירה מהלימודים. זאת בהתחשב בעובדה כי תופעת הנשירה מחריפה במצבי חירום וגורמת לנזקים כלכליים הן לסטודנטים ולמוסדות האקדמיים והן למשק כולו.

ד"ר דן קאופמן, מנהל התוכנית האקדמית ח"י בספיר: "לאחר אסון ה-7 באוקטובר, אנחנו מוכיחים שמהנגב המערבי צומחים פתרונות חדשניים ויוצאי דופן שעשויים להביא לשיפור שיקום חבל הארץ היפה והמיוחד, שנפגע קשות עם פרוץ המלחמה. אנחנו גאים להוביל בח"י בספיר את הקידמה לעולם הדינאמי בו אנו מצויים ומודים לסטודנטים על שליחותם ועל מעורבותם בקהילה שהיא חלק בלתי נפרד ממכללת ספיר".

ח"י בספיר הינו מרכז אקדמי לחדשנות ויזמות שחרט על דגלו אקדמיה חדשה המבצעת למידה תוך התנסות מעשית וזאת על ידי פיתוח מיזמים העונים על בעיות וצרכים העולים מהשטח. בליבת העשייה מצויה תכנית שנתית הכוללת מעבדות חדשנות ויזמות, שמקדמות פיתוח מיזמים של סטודנטים, מרצים, עובדי מכללה ותושבי הסביבה יחד עם שותפים מן התעשייה. המעבדות מנוהלת על ידי המחלקות האקדמיות וממוקדות בתחומי תוכן מגוונים.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

כנס קהילות אמנות
לאחרונה נערך כנס קהילות מורים לומדות במוזאון ארץ ישראל עבור כל מורי קהילות האמנויות במשרד החינוך, בחסות מכללת ספיר. הכנס התקיים לזכרה של מתי וייס ז"ל, שהיתה חלק מצוות ההקמה והפיתוח של  מפעל הקהילות לאמנויות בשש שנים האחרונות ונרצחה בשבת השחורה. לכנס הגיעו כ-250 מורים ומנחים מצפון ועד דרום, אחרי שנת עבודה קשה ומטלטלת במערכת החינוך. לצידן שמחנו לארח בכנס גם מורים משתי קהילות חלוצות ללימוד השפה העברית בחברה הערבית. ההתרגשות היתה רבה מעצם המפגש, החיבוק, והצורך העז לסכם יחד שנה כה מאתגרת שעברה על כולם. שרון שפלן, המפקחת לאמנות חזותית מטעם משרד החינוך האגף לאמנויות סיכמה: "היה כנס מעולה, א
פרויקט מגנה
שתי תושבות העוטף, שחוו על בשרן את הנורא מכל ב-7 באוקטובר, פיתחו מערכת ייחודית לניהול אירועי חירום • "לא ייתכן שלוקח שלושה ימים מלאים להבין מה קורה" • המיזם הוצג לצד עוד כ-30 פרויקטים בכנס "דמו דיי" של המכללה האקדמית ספיר על סיפורן האישי מה-7 באוקטובר של הסטודנטיות גוני קופרשטיין-אבני ממפלסים ורותם שחף, ממושב ניר משה ועד לפיתוח המיזם "מגנה" ועל עוד מיזמים חשובים, שפותחו במעבדות מרכז החדשנות והיזמות בספיר, תוכלו לקרוא בכתבתה של דניאלה גינזבורג, שפורסמה בישראל היום. לכתבה המלאה