ספר חדש מאת רותם כרמי, מדריכת סטודנטים בבית הספר לעבודה סוציאלית, "אבל למה? שאלות ילדים על חולי ואובדן".

מה מרגישים כשמתים? מה נעשה עם הבגדים של אבא כשהוא כבר לא יהיה פה? זה יכול לקרות גם לי? אמא, גם את תמותי?

פתאום באמצע החיים, חלה זוהר כרמי ב-ALS, מחלת ניוון שרירים קשה ואכזרית. במשך 12 שנות מחלתו, התמודדה רעייתו רותם וילדיהם שירה, יובל וגלעד, עם מציאות חיים מורכבת ומלאת אתגרים. חיים שבהם שזורים פחד וצער לצד תקווה ובעיקר הרבה מאוד אהבה.

אחרי מותו של זוהר, איגדה רותם את השאלות הלא פשוטות ששאלו אותה ילדהם לאורך הדרך ואת התשובות שלה: כנות, פתוחות ובגובה העיניים של השואל או השואלת.

הספר נכתב על מנת לסייע למשפחות, העוברות מסע דומה. המידע והכלים שבספר יכולים לעזור להורים לא רק להשיב לשאלות, אלא גם לאפשר ליליהם ולילדותיהם לבטא את הפחדים הכמוסים ואת הרגשות, שלא תמיד נעים לחשוף - ולקיים שיח קרוב, אמיתי וחושב מאין כמותו. הוא עוסק במנהיגות, מודליג ושיתוף כבסיס להורות מיטיבה, תפיסת המוות אצל ילדים, שאלות שמעסיקות ילדים כאשר אדם קרוב אליהם חולה במחלה חשוכת מרפא, שאלות שמעסיקות ילדים אחרי מותו של אדם קרוב והשאלות שלא נשאלות.

רותם כרמי

רותם כרמי בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

ד"ר וילי אברהם
לאחרונה הוזמן ד"ר וילי אברהם, ראש המחלקה לשיווק טכנולוגי, מאמן עסקי ומומחה להתנהגות צרכנים ושיווק בינלאומי, להעביר הרצאה בקורס יוקרתי של ג'יי אברהם, המנטור העסקי המוביל בעולם. ההרצאה שהעביר ד"ר אברהם עסקה בנושא של מיתוג אישי כמינוף ליצרית קשרים עסקיים. היא הועברה בזום במסגרת קורס יוקרתי The Deal Maker, שג'יי אברהם מעביר ליועצים מרחבי העולם, בין היתר מארה"ב, ברזיל, ספרד, הממלכה הבריטית, סינגפור ואוסטרליה. בתמונה: צילום מסך של ההרצאה מתוך אתר הקורס.
בוטקאמפ לחברה הערבית
בוטקאמפ לסטודנטים מהחברה הבדואית. לאחרונה התקיים בוטקאמפ ייחודי בן יומיים לסטודנטים ולסטודנטיות מהחברה הבדואית, כחלק ממיזם "גשר אקדמיה - תעסוקה", בשיתוף עם מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה ותעסוקה. הבוטקאמפ נפתח בסשן של חקר עצמי וגילוי חוזקות וחלומות בהנחיית אלהאם אלכמאלת  וניצה נקן, רכזות האגף לקשרי אקדמיה - תעסוקה במכללת ספיר.