ספר חדש בעריכת נתנאלה רון אייזנברג, מתרגלת במחלקה ללימודים רב תחומיים.

הספר, אותו כתבה אדלה פילובסקי, מספר על קלרה ויינרייט, פסנתרנית, בת לאב ניצול שואה. קלרה גדלה בצל טרגדיה המתרחשת במשפחתה במלחמת יום הכיפורים. לאחר מות אמה היא מקבלת לידיה יומן ונחשפת לסוד משפחתי. מזועזעת מן הגילוי היא עוזבת את דירתה ואת תלמידיה בתל אביב, ויוצאת לחפש אחר האמת בצי'לה, ארץ מוצאם של בני משפחתה. בחיפושיה אחר חייל בצבא הרייך השלישי, היא מרחיקה עד לאזור האגמים שבדרום המדינה, ושם, על חופו של אגם כל הקדושים, קלרה מנסה להשלים את המצרף ולצקת תוכן חדש לחייה.

המקום שבו הכל התחיל  הוא רומן יצרי, עז וססגוני, הפותח בפני הקוראים עולם תרבותי נרחב, ומצליח לפרוט על נימיה העדינים ביותר של הנפש. המחברת קושרת ביד אמן בין גורלם הפרטי של גיבוריה לגורל הלאומי, היהודי והישראלי, ומשקפת את האירוניה הכואבת המתרחשת כשהאישי והלאומי נפגשים.

נתנאלה רון אייזנברג

נתנאלה רון אייזנברג מתרגלת במחלקה ללימודים רב תחומיים בקורס ספרים גדולים בהנחיית הסופר סמי ברדוגו. היא עורכת ספרותית ומלמדת כתיבה יצירתית וכתיבה אוטוביוגרפית. בעברה ערכה את מגזין הבריאות ואיכות החיים "גלריית המומחים" בהנחיית רבקה מיכאלי בערוץ 12, כתבה טור וכתבות תחקיר לירחון "מנטה" מבית ידיעות תקשורת. בעלת תואר ראשון בקולנוע ותואר שני בספרות עברית וכתיבה יצירתית מאוניברסיטת בן גוריון. נשואה ואם לבת.

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

שופטת
כב׳ נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) השופטת אסתר חיות תלמד בשנה הבאה סדנה ייחודית בבית הספר למשפטים בספיר. בית הספר למשפטים בספיר גאה להודיע כי כב׳ נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) השופטת אסתר חיות תלמד בבית הספר בשנת הלימודים הבאה (תשפ״ה) סדנה ייחודית בנושא ״משפט ושואה״. כב׳ הנשיאה חיות החלה את דרכה השיפוטית בשנת 1990 כשופטת בית המשפט השלום בתל אביב. בשנת 1997 מותנה לבית המשפט המחוזי, ובשנת 2004 מונתה לכהונת שופטת בבית המשפט העליון.
חדש על המדף - כיצד הפכו האשכנזים לישראלים?
ספר חדש לד"ר רותם לשם, בוגר ומרצה במחלקה לתקשורת: "כיצד הפכו האשכנזים לישראלים? הגירה ורגשות במשפחות ממעמד הביניים." הספר מציע זווית רעננה לניתוח התהליכים התרבותיים והחברתיים המורכבים, שהובילו להפיכתם של עולים אשכנזים שהגיעו ארצה לאחר השואה למסמני הדגם ה"כלל־ישראלי". אמנם עלייתם נחשבת למוצלחת וקלה, אולם גם היא עמדה בפני אתגרים. באמצעות פרשנות של סיפורי חיים משפחתיים וניתוח פרקי תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "קשר משפחתי", חושף ד"ר רותם לשם את השתנות השיח הרגשי של משפחות מהגרים אשכנזיות לאורך שלושה דורות, ומציף את הדיאלוג המורכב שהן ניהלו עם הישראליוּתּ.