לאחרונה התארחה בספיר קבוצה של 36 סטודנטים ו-8 אנשי סגל ממכללת סוורת'מור שבפנסילבניה, ארה"ב.

מכללת סוורת'מור היא אחת המכללות היוקרתיות בארה"ב אשר ממנה ממשיכים בוגריה ללימודים לתואר שני ודוקטורט במוסדות מובילים בארה"ב ובעולם.

ביקורם בספיר התקיים כחלק מסיור לימודי שערכו בארץ במסגרת לימודיהם בתוכנית ללימודי שלום וסכסוך. את הקבוצה אירחה ד"ר עמית מרנץ-גל, ראשת היחידה לבינאו"ם אקדמי יחד עם הגב' דניס אבוטבול מהמחלקה לאנגלית אקדמית. הביקור נפתח בסיור ברחבי המכללה, שבמהלכו חברי הקבוצה התרשמו מהקמפוס הירוק והתוסס, וכמובן מפסנתר הרחוב עליו נגנו בהתלהבות.

בהמשך, הקבוצה ביקרה במרחב ה-eXlab, שם קיבלו את פניה ד"ר דן קאופמן ומר ניר ראובן העומדים בראש התכנית האקדמית, וחשפו אותם לפילוסופיה העומדת מאחורי התוכנית, תפישת העולם הפדגוגית והחברתית שבבסיסה, והפעילויות שמתקיימות בה. לאחר מכן, פרופ' ניר קידר, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, קיבל את פניהם וניהל דיון פתוח עם הסטודנטים בנושאים חברתיים, פוליטיים ואקדמיים בדגש על תפקידה הייחודי של מכללת ספיר בהקשרים אלה. הצטרפו גם סטודנטים מתוכנית "שער לאקדמיה" יחד עם הגב' מיטל רגב, ראשת היחידה לאנגלית אקדמית.
לבסוף, ד"ר דן קאופמן העביר הרצאה על הפרויקט היזמי של "פסנתר הרחוב" אותו הוא מוביל, סיפר על אתגרי היזמות שבפניהם עמד ועל עוצמתו של הפסנתר להפיג את הניכור במרחב הציבורי ולקרב בין אנשים מקבוצות חברתיות ומגזרים שונים.

ד"ר עמית מרנץ גל: "ביקורים מסוג זה הם בעלי חשיבות גדולה עבור המכללה המאפשרים לנו לחשוף את העשייה האקדמית הייחודית שלנו בזירה הבינלאומית ולבסס תשתית לשיתופי פעולה עתידיים"

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

קצינות וקצינים לומדים בספיר
לאחרונה החל מיזם חדש שך שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר לבין צה"ל, בו קצינים וקצינות מכלל יחידות הצבא מגיעים לספיר להשתלמויות בתחומי חברה, רוח וזהות בדגש על הנעשה בנגב המערבי מתחילת המלחמה. במסגרת ההשתלמויות, עוברים המשתתפים מפגשי שיח, הרצאות, סיורים והדרכות המועברות ע"י מרצים ואנשי סגל של מכללת ספיר ותושבי הנגב המערבי. בין המרצים: פרופ' ניר קידר - נשיא מכללת ספיר, ששוחח עם הקצינות והקצינים על ערך הממלכתיות בחברה הישראלית ועתיד הנגב המערבי, שירה לפידות - ראשת התכנית לתואר שני בלימודי תרבות, תא"ל במיל' רונן מנליס - דובר צה"ל לשעבר, לי נעים - כתבת חדשות 12 ומרצים נוספים. את ההשתלמות חותמי
תואר שני במשפטים
לראשונה בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר - תוכנית תואר שני במשפטים (LL.M) שתפתח בשנת הלימודים הקרובה. בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר משיק לראשונה תוכנית תואר שני במשפטים (LL.M), ללא תזה, בהתמחות בלימודי משפט, מידע וטכנולוגיה שתפתח באביב תשפ"ה (מרץ 2025). עידן המידע והפריחה הטכנולוגית משנים את פני החברה המודרנית בצורה דרמטית, בתחומי החיים השונים - חברתי, כלכלי ופוליטי. שינויים אלו מאתגרים חלק ניכר מתפיסות היסוד של המשפט המסורתי, ומחייבים חשיבה מחודשת ועיצוב פתרונות משפטיים ראויים בכל תחומי המשפט.