פסטיבל קולנוע דרום 2017

אורחי הפסטיבל

שבי גביזון, ליסנדרו אלונסו, אמט אסקלנטה, דיאנה גאיי, לוסיאן קסטאינג - טיילור

סרט פתיחה

בכורת הסרט "אווה"

סרט נעילה

הקרנת הסרט "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה"

תחרות "קולנוע דרום חדש"

פרס מיקה אילון לסרט העלילתי המצטיין, באדיבות משפחת איילון ומרכז קניות מול 7 בשדרות ומכון גתה תל אביב הוענק לסלי אלימלך עבור הסרט "אסא בן 13". מנימוקי השופטים: ברגישות ובחפץ לב, הזמנת אותנו להיכנס לעולמך האינטימי ויצרת עולם קולנועי מיוחד, מגובש, אותנטי, ריאליסטי ופואטי. בשלושים דקות זיקקת סיפור טעון ומורכב לתמונות, קולות ודמויות שחשפו שכבות בהוויה של פריפריה גאוגרפית ונפשית תלושה ויתומה ובמהות של תרבות ומיתולוגיה יהודית.

מקום שני לסרט הטוב ביותר, באדיבות סינקופה הגברה ותאורה הוענק למניה לוזובסקי עבור הסרט "נשיקות בעברית". מנימוקי השופטים: הסרט מציף שאלה על מסורת המאתגרת את היהדות בת ימנו.הבימאית מתמודדת עם הגדרת הזהות האינדיבידואלית והחברתית דרך החוויה האישית שלה בצורה מקורית ומרעננת. התוצאה היא חשיפה של נקודות מבט חדות מוצהרות ובלתי מוצהרות על אמונה, המושרשות בדור אחד.

מקום שלישי לסרט הטוב ביותר, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק ליונתן גרינקראוט עבור הסרט "קרית החלומות". מנימוקי השופטים: התסריט היפיפה של הסרט מצליח לספר סיפור אישי באופן אוניברסלי בעזרת דיאלוגים מצחיקים ופואטיים הסרט מצייר תמונה מקורית ומלאת חיים של החברה הישראלית.

פרס סרט האנימציה הטוב ביותר, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק לרוני אשרניצקי, יוליה זאבט ונועה חן עבור הסרט "כתריאל". מנימוקי השופטים: סרט יוצא דופן במקוריות השפה הויזאולית שלו, הכתיבה הפיוטית ומלאת ההומור ובבחירות מוזיקליות מלאות משמעות. ב 8 דקות בלבד, מצליח הסרט ליצור עולם ייחודי של דמות אחת ולחבר את העבר, ההווה והעתיד בצורה נוגעת ללב.

פרס הפיילוט הטלוויזיוני הטוב ביותר, באדיבות מרכז קניות מול 7 בשדרות הוענק לאיתן בריצי עבור הפיילוט "שימוש עצמי". מנימוקי השופטים: עבור רעיון מקורי והומור שמבטא התפתחות בלתי צפויה. התרשמנו מהפוטנציאל של הדמויות ואנחנו מאמינים שבעזרת גישה מקצועית הפיילוט יהפוך לסדרה מצליחה.

פרס ההפקה, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק לנאור זנא עבור הסרט "זוגות זוגות". מנימוקי השופטים: סרט שאפתני שניחן בקפדנות יתרה לכל פרט ופרט. דוגמה מצוינת להפקה שתומכת בכל ההיבטים האומנותיים של היצירה הקולנועית. עבודה מרשימה ומבריקה הן מבחינת תוכן והן מבחינת ביצוע.

פרס העריכה, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק לענבר כץ ושיר רחום עבור הסרט "פואד". מנימוקי השופטים: הסרט הוא דוגמה נפלאה לדרך שבה העריכה מתרגמת, מפיחה חיים ויוצרת את הפעימה המדויקת של הסיפור. הבמאי והעורכות מצאו דרך חכמה לספר סיפור חיים שלם של זוגיות דרך חיתוך מדויק של סצינות ושוטים המתמצתים חיים שלמים.

פרס הצילום, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק לדמיאן צצקין עבור הסרט "פואד". מנימוקי השופטים: בסרט זה המצלמה מהווה תפקיד מרכזי בבניית הסיפור באמצעות תאורה רגישה וסגנון ויזואלי מאופק, נוצרת מערכת יחסים אינטימית והזדהות ריגשית בין הצופה לדמויות.

פרס המוסיקה המקורית, באדיבות המכללה האקדמית ספיר הוענק לליאור ויצמן עבור הסרט "ללא שם". מנימוקי השופטים: מוסיקה אשר מצליחה לקרב את הצופה לתחושת בלבול, חוסר ביטחון, מופנמות, ועדינות פגיעה. יחד עם זאת מצליחה לשרת את מתח הצפייה, ומספקת מסקנה רגשית. עומק אמירתה מתחבא בניואנסים, שינויי מקצבים פנימיים, עיוותים עדינים של צליל, ואטמוספרה זרה למציאות הסובבת.

צל"ש מקום שני למוסיקה מקורית הוענק לספיר מתיתיהו עבור הסרט "בלי  למצמץ". מנימוקי השופטים: סקור מוסיקאלי קומי ישיר וחצוף, אשר משתמש בכל תכסיס האפשרי כדי לחדד מצבים מצחיקים ומגוחכים של העלילה והדמויות. משתלב עם, ומקצין את הדיאלוג הסרט, קצב העריכה, ומתבלן את הסיפור כל אלה על ידי חוסר שיטה חצוף, שינויי סגנון, קצב, ומקצב.

צל"ש מקום שלישי למוסיקה מקורית הוענק למרק מלמד עבור הסרט "עד שנתראה". מנימוקי השופטים: מוסיקה    אשר מצליחה להעמיק משמעות ותחושות פנימיות בסיפור ההתמודדות של  אנשים יומיומיים בדרמות טריוויאליות יומיומיות של חייהם. ניחוח של כנות עמוקה משולב עם אספקט האתני של הדמויות ושפתם. הפקט צליל עמוק, נקי ומשכנע מעצים את הרגש ונקודת מבט.

פרס עיצוב פסקול, באדיבות אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית ספיר הוענק לצבי פורר, דן בן חיים ומרק מלמד עבור הסרט "יום העדכונים". מנימוקי השופטים: פס קול בעל איכויות טכניות גבוהות. דיאלוג נקי וברור, שימוש מדויק ברוורב, אפקטים מיוחדים ופוליז, מיקס מדויק טכנית ורגשית, והתמודדות בלתי מוגזמת עם עתידנות – מגבירים את חווית העלילה, רצף צפייה, ומעין קריצה תוך כדי הבעת נקודת מבט. 

צל"ש מקום שני לעיצוב פסקול, הוענק לאילן אדמון עבור הסרט "תקווה". מנימוקי השופטים: פס קול דינאמי, בלתי מתפשר ולא מתנצל. הדיאלוג והאפקטים המדויקים, והמיקס אשר לא מתבייש להבליט אלמנטים נכונים ברגע הנכון מריצים ומעצימים את חווית הצפייה והופכים את הסרט למקשה דרמטית אחידה.

צל"ש מקום שלישי לעיצוב פסקול, הוענק ל ניקיטה סמיונוב עבור הסרט "זוגות זוגות". מנימוקי השופטים: פס קול אנימציה עשיר ומהנה. אפיון הדמויות המצוין, אווירות ואפקטים התומכים בחן ובחרדה תוך כדי קריצה אירונית, המיקס המדויק של מצבים, תחושות, והמוסיקה, מסכמים את כל היצירה בחוויית צפייה מהנה תוך כדי הבלטה של המסר.

פרס חביב הקהל, באדיבות גליקסון ופוסט מדיה הוענק לאפרת חן וייס, נאור זנא ונטע בר עבור הסרט "זוגות זוגות".

במסגרת תחרות זו חולקו פרסים בשווי 45,000 ₪ 

תחרות פיצ'ינג פורמטים טלוויזיוניים

מקום ראשון: "מלקות" - סדרת דרמת מתח חרדית של יעל רוזן.

מקום שני: "כוח אפור" - סדרת דרמת פשע חברתית של גל ירושלמי ו"גאולה" - סדרה קומית של מיכל בכר.

מקום שלישי: "צחי בלטה" - סדרה קומית שחורה של דור מייזלר.
זכו בפגישות המשך לפיתוח: "#היוםיוםהולדת" של אלמוג סיוון, "קמבק" של בתאל שמחה ו"קופסת הפרעה" של אביב קאופמן.