החיים בסטורי | כוחן של הרשתות החברתיות בחיי בית הספר

רישום מקוון

יש להירשם במקביל למצפן
230416 מספר פתרון למידה לרישום במצפן

הקורס מוכר לפיתוח מקצועי במסגרת "אופק חדש" / "עוז לתמורה" ובהתאם למתווה שנה"ל תשפ"ד

מרצה

ד"ר אלה בן עטר,
ראשת המסלול לרדיו ופודקסטים במחלקה לתקשורת, המכללה האקדמית ספיר

קהל יעד

מורי יסודי ועל יסודי

מתכונת הלימודים

הלימודים במתכונת מפגשי זום ומשימות אסינכרוניות.

מקום הלימודים

המכללה האקדמית ספיר - קורס מתוקשב

תיאור הקורס

פייסבוק, אינסטגרם, ווצאפ וטוויטר הם חלק מהרשתות החברתיות שבהן אנחנו מתנהלים במאה ה 21. אמצעי התקשורת כיום הם חלק בלתי נפרד מחיינו. התקשורת מגיבה לאירועים וההתרחשויות סביבנו אך גם שותפה ביצירתם. משבר הקורונה העביר את חיינו כמעט במלואם לעולם הוירטואלי, שיעורים, מפגשים חברתיים, וחיי תרבות התנהלו ברשתות החברתיות ובאפליקציות ייעודיות. התלמידים ואנשי החינוך בילו שעות רבות מול המסכים, והתמודדו עם דילמות חברתיות מורכבות בעוצמה גבוהה יותר במהלך תקופת הבידוד. בקורס תינתן התיחסות למערכת החינוך ולניו מדיה (רשתות חברתיות, שיימינג, פרטיות בעידן הניו-מדיה ועוד) מתוך נקודת מוצא שהבנת המדיה חשובה לפיתוח צפייה ביקורתית ואורינות מדיה.

תכנית לימודים

מפגש מס' שעות תאריך נושא אופן הלמידה
1 3 08/05/24 מפגש פתיחה. שפת התקשורת החיבור בין בני נוער לרשתות החברתיות זום- סינכרוני
2 3 09/05/24 פרטיות ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות א-סינכורני
3 3 15/05/24 שיימינג, בריונות ברשת ופדופיליה, זהות בדויה א-סינכורני
4 3 16/05/24 המדיום הוא המסר, לשון הרע, הזכות לשם טוב,  האזרח כיוצר מציאות. א-סינכורני
5 3 22/05/24 פייק ניוז-  כיצד מזהים חדשות מזויפות, דייפ-פייק- מהם האתגרים העתידיים בעולם המתפתח. זום- סינכרוני
6 3 23/05/24 החיים בסטורי- מה הסוד של האינסטגרם, מה גורם לבני הנוער לבלות שעות מול המסך. א-סינכורני
7 3 29/05/24

טיקטוק כמרחב מפגש לבני הנוער.

א-סינכורני
8 3 30/05/24 הזכות להישכח ועקבות דיגיטליים, מה נשאיר אחרינו ברשת א-סינכורני
9 3 05/06/24 כוחה של מילה – תיאוריה: תקשורת כיוצרת מציאות, פלורליזם ממוסד, קביעת סדר יום ציבורי. א-סינכורני
10 3 06/06/24 מפגש סיום - תרבות הצריכה ומשמעות החינוך לצריכה ביקורתית של תקשורת. סינכרוני בזום