מסלול לפסקול - מוזיקה וסאונד לקולנוע
מסלול פסקול הוא המסלול האקדמי היחידי בישראל המשלב לימודי סאונד לסרטים עם הלחנת מוזיקה לתמונה. השילוב של השניים הוא הפסקול הקולנועי. המסלול מציע הכשרה מעשית ועיונית בשני התחומים. במוזיקה: הלחנה, הפקה, מיקס, הקלטה ותפעול אולפן, תזמור, הרמוניה וקומפוזיציה. בעיצוב סאונד: הקלטות שטח, עיצוב אפקטים ופוליז, עריכת דיאלוגים, אווירות ומיקס. הידע הנרכש במסלול מתאים לעבודה מול כל סוגי המדיה: סרטי קולנוע & טלוויזיה, משחקי מחשב, אפליקציות ואומנות וידאו. אנו היחידים המכשירים את התלמידים והתלמידות לעבודה על תוכנות רבות שהן הסטנדרט בתעשייה בארץ ובעולם. קיובייס, פרוטולז, קונטקט וסיבליוס. אנו מתמחים בפיתוח ההלחנה באמצעות עבודה מול וידאו. בעשרים השנים האחרונות תעשיית המדיה המקומית בפריחה חסרת תקדים. מסדרות רבות שנמכרו ל- Netflix דרך זכיות בפסטיבלים ותחרויות בינלאומיות, ועד למשחקי מובייל המיוצרים בישראל. כל התוצרת הזו דורשת אנשי פסקול מעולים, וכאן אתן.ם נכנסים.ות לתמונה.
אם יש בכם.ן אהבה למוזיקה וקולנוע זה ללא ספק מסלול לימודים עבורכם.ן. הצלחה בתחום נשענת על עבודת צוות לצד יכולת העמקה ולימוד עצמי. במהלך הלימודים מתקיימת עבודת שטח רבה. על סט הצילומים, בחדרי עריכה ובאולפני הקלטה. בכל אלה, תהליך היצירה הוא מול יוצרי.ות קולנוע ולכן אנו מחפשים מועמדים ומועמדות עם יכולת הקשבה ופתיחות. קשת המקצועות שנלמדת בתוכנית, מאפשרת לכל אחד ואחת מהסטודנטים שלנו למצוא את הפינה הנכונה והמתאימה ביותר לכישוריו.יה.
מעבר לתנאי הקבלה של ביה"ס, דרוש גם רקע וניסיון מוזיקלי. הרקע המוזיקלי הנדרש מגוון וכולל יצירה על תוכנות ללא שליטה על כלי קונבנציונלי. איננו עוסקים בביצוע ולכן אין מבחני נגינה. בתחום עיצוב הפסקול אין צורך ברקע מקדים. אנו מלמדים הכל מאפס.
עם סיום לימודיהם במסלול הקימו מתן נויפלד ואסף בן דוד את פסטיבל אינדי נגב אותו הם מנהלים עד היום.
כבר בשנה הרביעית ללימודיו, הצטרף ליאור וייצמן לצוות עורכי הסאונד של אולפני די.בי. כחבר בצוות עיצוב הפסקול הוא כבר הספיק להיות חתום על יצירות כמו הסטורי של אנה, הנערים ועוד.
בשנת 2016, זכתה מיכל גדעון בפרס האקדמיה על עיצוב הפסקול של הסדרה פאודה בשיתוף עם מרצה המסלול יוסי אפלבאום.
בשנת 2012, זכה הבוגר יואב חודין, בפרס המוזיקה הטובה ביותר של פסטיבל Watersprite באנגליה על המוזיקה שכתב לסרט "ניושה". את הפרס העניק ליואב גיטריסט להקת הדייר סטרייטס האל לינדס.
עם סיום לימודיו הקים ישגב דותן את הלהקה המצליחה Lucille Crew שם הוא משמש כגיטריסט עד היום.
אדווה חיון זוכה בפרס המוזיקה הטובה ביותר של פסטיבל קולנוע דרום, על עבודתה בסרט "הביתה".
ישי אדר, ראש מסלול פסקול ויונתן בר גיורא, מרצה בכיר, מספרים לכם מה תלמדו במסלול ולמה כדאי ללמוד דווקא אצלנו בספיר.
ישי אדר
ד"ר אופיר אילזצקי
שמואל אלבז
יוסי אפלבאום
דידי ארז
יונתן בר גיורא
חגי דוידוף
חזי דוידיאן
יאיר דלאל
שחף וגשל
רמי והבה
אבי מזרחי
משה סילבר
מרסלו פילבסקי
מסלול פסקול הוא חלק מבית הספר לקולנוע במכללת ספיר. זהו מסלול המוזיקה היחידי בארץ שפועל כחלק אינטגרלי של בית ספר לקולנוע. כבר בשנה א' ולאורך כל שנות הלימודים, מתקיים שיתוף פעולה בין הסטודנטים של בית הספר (הלומדים קולנוע, טלוויזיה, אנימציה ומשחק), לבין אלה של מסלול פסקול. בית הספר מפיק מאות סרטים בשנה, והממשק היומיומי בין המסלולים, מוביל באופן טבעי להתנסות "על רטוב" בכל אפיקי יצירת הסאונד למסך: מהקלטת שטח, דרך יצירת אפקטים, עריכת דיאלוגים וטיפול באווירות ועד להלחנה והפקת מוזיקה מקורית. ההתנסות בעבודה מעשית, במקביל לידע האקדמי התיאורטי, הופכים את הסטודנטים בסיום הלימודים למקצועני פסקול לסרטים, בעלי תואר אקדמי. החיבור האינטגרלי עם יוצרי סרטים, טלוויזיה ואנימציה מעניק הזדמנות לבנות תיק עבודות גדוש פרויקטים.
תכנית הלימודים במסלול פסקול היא תואר של ארבע שנים כאשר השנה הרביעית מאפשרת התחלה של עבודה והשתלבות בתחום (תלוי בהספק בשנים שלפני). אצלנו אין צורך בהשלמה לתואר במחלקות אחרות. כל הלימודים הם בתחומי המוזיקה ועיצוב הפסקול עם טעימות מעולמות הקולנוע, טלוויזיה והאנימציה.
שנה א'
לימודים לקראת "קבלת רשיון" על תוכנות, ציוד ואולפנים, לצד פיתוח שמיעה והרחבת בסיס הידע הדרוש לכל מלחין ומעצב פסקול.
שם הקורס | שם המרצה | נק"ז |
---|---|---|
ההיסטוריה הקצרה של המוסיקה בקולנוע | מא יונתן בר גיורא | 2 |
הקלטת שטח פסקול | מר דוידיאן חזי | 2 |
עריכת פרוטולס | מר והבה רמי | 1 |
קיובייס וקונטאקט | מר אדר ישי | 1 |
מוסיקה למדיה חזויתית | מר פילבסקי מרסלו | 3 |
אולפן הקלטות מוזיקה + תרגול | מר רמי והבה | 2 |
פיתוח שמיעה מוזיקלית | מר מרסלו פילבסקי | 1 |
תאוריה של המוזיקה | מר מרסלו פילבסקי | 1 |
יסודות הסאונד | מר אורי רשף | 2 |
יסודות הקולנוע | מר לב גולצר | 2 |
יסודות המנגינות הקולנועיות | מר יונתן בר גיורא | 1 |
אסתטיקות במוזיקה מודרנית | מר משה סילבר | 1 |
שנה ב'
"נסיעת מבחן" על התוכנות, הציוד והאולפנים, בהם כבר מורשים התלמידים להשתמש ללא הגבלה, תוך שימת דגש על קריאייטיב, והתנסות מרובה בשימוש מעשי בכל הכלים. בשנה זו תלמידים רבים כבר מלחינים ומעצבים פסקולים של תרגילים ואפילו של סרטי שנה ב' וסרטי גמר. לצד אלה ממשיכים הסטודנטים בפיתוח השמיעה, אליו מתווספים לימוד הרמוניה ותזמור.
שם הקורס | שם המרצה | נק"ז |
---|---|---|
הפקה, סינטזה ומוסיקה למשחקי מחשב | מר דוידוף חגי | 2 |
עריכת קול לקולנוע | מר שחף וגשל | 2 |
עבודה מול במאים | מר אדר ישי | 1 |
מנגינה וצורה | דר' אילזצקי אופיר | 4 |
הרמוניה | מר אלבז שמואל | 1 |
מיקס מוזיקה | מר רמי והבה | 1 |
אודיו-ויזואלי | מר ישי אדר | 1 |
הרמוניה פרה-היסטורית | ד"ר מעיין צדקה | 2 |
בימוי מוזיקה לתמונה | מר יונתן בר גיורא | 2 |
ז'אנרים וכלים מוזיקליים | מר מרסלו פילבסקי | 1 |
עריכת קול לקולנוע ב' | מר אבי מזרחי | 4 |
האדם המוזיקלי - קיצור תולדות הקול המאורגן | ד"ר אופיר אילצקי | 2 |
שנה ג'
"היציאה לכביש המהיר". זו השנה בה מקבלים הסטודנטים את הליטוש הסופי, הידע, הטיפים והניסיון הדרושים על מנת להצליח מיד עם תום הלימודים (ובמקרים רבים עוד לפני) בעולם האמיתי.
שם הקורס | שם המרצה | נק"ז |
---|---|---|
ניתוח סגנונות מוזיקליים | מר פילבסקי מרסלו | 1 |
עיצוב פס קול | מר אפלבאום יוסי | 2 |
סדנת אפקטים | מר והבה רמי | 4 |
עולם המזרח - מבוא למוסיקה מן המזרח התיכון | מר דלאל יאיר | 2 |
חונכות לפרויקט גמר | מר אדר ישי | 2 |
להלחין מחדש | מר יונתן בר גיורא | 2 |
תיזמור | מר שמוליק אלבז | 2 |
סדנת עיצוב פסקול ניסיוני | מר ביניה רכס | 1 |
הרמוניה פרה-היסטורית | ד"ר מעיין צדקה | 1 |
שנה ד'
עבודה על פרוייקט גמר והשלמות לתואר.
שם הקורס | שם המרצה | נק"ז |
---|---|---|
פרויקט גמר פסקול | 4 | |
הקלטת שטח מתקדמים | מר דוידיאן חזי | 2 |
חונכות בעיצוב פסקול | מר בניה רכס | 2 |
סדנת התמחות | מרצים אורחים | 2 |
חונכות בעיצוב פסקול | מר ביניה רכס | 2 |
הקלטת שטח למתקדמים | מר חזי דוידיאן | 2 |
פרויקט גמר בפסקול | 4 |
אנחנו היחידים המעמידים לרשותכם,ן באופן שוטף ואינטנסיבי שורה של אולפנים אנלוגיים ודיגיטליים לשימושכם.ן במהלך הלימודים. האולפנים מתאימים להקלטת מוזיקה (מכלים בודדים ועד לתופים ותזמורות), קריינות, שירה, אפקטים ודיבוב.
ראש ההתמחות
ישי אדר - adar_i@mail.sapir.ac.il
רכזת אקדמית
גב' יוליה מכין-יחזקאל - juliam@sapir.ac.il | 077-9802838
רכזת לעינייני סטודנטים
גב' דניאל כהן - danielleo@sapir.ac.il | 077-9802460
רכזת מנהלית
גב' גלי לוזון - 077-9802708 | galil@sapir.ac.il
ימי ושעות קבלה | מענה טלפוני | יצירת קשר |
---|---|---|
יום ג' בין השעות יום ו' בין השעות |
יום ו' בין השעות |
לפרטים נוספים וייעוץ |