מלגות ורווחת הסטודנטים

אתם לא צריכים להתמודד לבד!

דיקן הסטודטים, אלון גייר
077-9802388 | dikansapir@sapir.ac.il

סגנית דיקן הסטודנטים, הגר שלמה
hagart@sapir.ac.il

רכזת פרויקטים ומעורבות חברתית, אילנה אלבז
ilanae@sapir.ac.il | 077-9802379

רכזות רווחה
לבנת כמראני 
- 077-9802368 | dikansapir@sapir.ac.il
ג'ני פציו - dikansapir@sapir.ac.il | 077-9802364

מלגות סיוע דיקן (מצב כלכלי), יאנה רוזנבאום
077-9802374 | yanar@sapir.ac.il

מלגות סיוע דיקן (מצב כלכלי), קלדנית (אוקטובר – יוני)
077-9802363 | milgot1@sapir.ac.il

רכזת מילואים, ויקי נדב
vickyn@sapir.ac.il | 077-9802373

משרדי הדיקן נמצאים בבית הסטודנט - בניין 4 קומה 1

  שעות קבלה

ימים ב' - ה' בין השעות
10:00 - 13:00
ימים ד' בנוסף בין השעות:
14:00 - 15:00

  מענה טלפוני

מערכת לניתוב שיחות: 077-9802388

  בכל שאלה ניתן לפנות אלינו

dikansapir@sapir.ac.il

להגשת בקשות למשרד הדיקן יש להיכנס למידע האישי - אפשרויות נוספות - בקשות וערעורים - אפשרויות הגשה - משרד הדיקן - בחירת הבקשה הרצויה:

  • אישור כניסת רכב לקמפוס-לסטודנטיות בהיריון
  • הכרה בנפגעי פעולות איבה לטובת זכאויות באקדמיה
  • בקשה להכרה ב2 נק"ז עבור מעורבות חברתית
  • טופס מרוכז לזכאויות ומשרתי מילואים ובנות / בני זוגם במסגרת מלחמת חרבות ברזל
  • בקשה להתאמות על בסיס היריון ולידה
  • פניה לשיעורי עזר לאוכלוסיות זכאיות
  • הגשת בקשה לטיפול רגשי או משלים או טיפול בתרפיה
  • בקשה להחזר כספי עבור טיפול פסיכולוגי/משלים
  • בקשה להצטרף למאגר חונכים של שיעורי עזר במשרד הדיקן

משרד הדיקן מפעיל מערך ענף של שיעורי עזר במגוון תחומים לסטודנטים הזכאים לתמיכה זו.
מטרת שיעורי העזר לסייע לסטודנטים במהלך הסמסטרים בקורסים בהם מתגלה קושי ויש צורך בתמיכה לימודית.

חניכים

זכאים להגיש בקשה סטודנטים המשתייכים לאחת מהקבוצות הבאות ומוכרים למשרד הדיקן:

  • לקות למידה
  • מוגבלות פיזית/נפשית/חושית
  • קרן קציר
  • סטודנטית בהריון או שישה שבועות לאחר לידה
  • משרת/ת מילואים מעל חמישה ימי מילואים בשנה
  • יוצא/ת בשאלה
  • יוצא/ת אתיופיה
  • דובר/ת ערבית שפת אם
  • מוכר/ת בביטוח לאומי
  • סטודנט/ית עולה
  • לומד/ת במכינות
  • לומד/ת במרכז הטכנולוגי להנדסאים

שיעורי העזר מסובסדים באופן מלא ע"י משרד דיקן הסטודנטים.

נהלים

  • באחריות הסטודנט, לקבל אישור בכל סמסטר מחדש, למימוש שעות שיעורי העזר- דרך הגשת בקשה במידע האישי.
  • באחריות הסטודנט לוודא שהינו עומד בתנאי הזכאות לקבלת שיעורים.
  • אין לחרוג ממכסת השיעורים שאושרה לסטודנט, סטודנט שלא יעמוד בתנאים הנ"ל ישלם את המחיר המלא של עלות השיעור.
  • קבלת הטיפולים מותנית בעמידה במסגרת התקציב המכללתי.
  • לא ניתן להעביר מכסת שעות מסמסטר אחד לשני

אופן הגשת הבקשה:

  • סטודנט נכנס למערכת המידע האישי – אפשרויות נוספות – בקשות וערעורים – אפשרויות הגשה – משרד דיקן הסטודנטים – פניה לשיעורי עזר לאוכלוסיות זכאיות
  • במידה ונמצאת זכאי ישלח לך אישור דרך המידע האישי על הצטרפותך למאגר החניכים וברגע שיימצא חונך מתאים ישלח אליך מייל עם פרטי החונך
  • באחריות הסטודנט ליצור קשר עם החונך ולתאם את שעות החונכות
  • במידה ויש אי התאמה עם החונך באחריות הסטודנט לעדכן את משרד הדיקן

חונכים

סטודנטים מצטיינים בעלי ציון משוקלל 85 ומעלה רשאים להגיש בקשה לחנוך סטודנטים.

אופן הגשת הבקשה והצטרפות למאגר החונכים:

  • יש להיכנס למערכת המידע האישי - אפשרויות נוספות - בקשות וערעורים - אפשרויות הגשה - משרד דיקן הסטודנטים - בקשה להצטרף למאגר חונכים של שיעורי עזר.
  • אם קיבלת אישור לחנוך, יש לפנות לחברת כח אדם "פידליס" להסדרת העסקה.
  • בטלפון: 08-6899964 או בווטסאפ 052-2704458. 
  • בתחילת החונכות יש לבקש מהחניך.כה לראות את הטופס ובו מצוינות שעות החונכות, שאושרו.
  • בסיום ביצוע שעות החונכות, יש להגיש את דו"ח ביצוע שעות חונכות, בטופס שנשלח מחברת כוח האדם.
  • יש למלא את דו"ח ביצוע שעות החונכות מפידליס עד לתאריך 28 בכל חודש.
  • הדו"ח ישלח להמשך טיפול בהתאם להנחיות שהתקבלו במעמד הסדרת ההעסקה.
  • התשלום יתבצע ב-10 בכל חודש. טופס שלא ימולא כראוי/יוגש באיחור - לא יתקבל.

תעריף חניכה:

  • סטודנט מן המניין יקבל עבור שעת חניכה (60 דק') 70 ₪
  • סטודנט החונך 2 סטודנטים באישור משרד הדיקן 100 ₪
  • סטודנט החונך 3 סטודנטים באישור משרד הדיקן 120 ₪
  • סטודנט עם תואר ראשון / שני יקבל תוספת של 20 ₪ עבור כל אחד מהסעיפים לעיל

סטודנט\ית יקר\ה
אגף הדיקן מאמין כי חלק ממעטפת מלאה וסיוע להצלחה בלימודים עשויה להיות גם בטיפול בנפש וכפועל יוצא מציעה לך לפנות אלינו ונשתדל לסייע.

זכאים לממש את הסבסוד סטודנטים הלומדים לפי אחת התוכניות הבאות:

  • אקדמיה - 14 נקודות זכות ומעלה או 12 נקודות זכות + לימודי אנגלית במהלך סמסטר (א' ו/או ב') בו הנך מקבל טיפול במסגרת הסדר הטיפול.
  • המכללה הטכנולוגית (הנדסאים) - 16 שעות שבועיות לפחות במהלך סמסטר (א' ו/או ב') בו הנך מקבל טיפול במסגרת הסדר הטיפול.
  • מכינות קדם אקדמיות - 16 שעות שבועיות לפחות במהלך שנת לימודים מלאה.
  • המרכז ללימודי חוץ - תשלום שכר לימוד בסך 7,000 ₪ לפחות במהלך השנה בו הנך מקבל טיפול במסגרת הסדר הטיפול.

נהלים

  • באחריות הסטודנט, לקבל אישור השתתפות משרד דיקן בסבסוד הטיפולים ע"י מילוי בקשה דרך המידע האישי.
  • סטודנט, שקיבל אישור למפגשים ולא מימש אותם עד לחודש אפריל - טיפולים אלו ימחקו לו והוא לא יוכל לממש אותם בעלות הרשומה.

סטודנט שעומד בנוהל טיפולים

  • סטודנט שהפסיק לימודיו - אינו זכאי להמשך קבלת הסבסוד מיום ההפסקה בפועל.
  • באחריות הסטודנט לוודא שהינו עומד בתנאי הזכאות לקבלת טיפולים מסובסדים גם לאחר ביצוע שינויים במערכת וביטול קורסים, ולהודיע לשירות הפסיכולוגי ולמשרד דיקן הסטודנטים אם אינו עומד בתנאי הזכאות הנ"ל.

אופן הגשת הבקשה
סטודנט נכנס למערכת המידע האישי – אפשרויות נוספות – בקשות וערעורים – אפשרויות הגשה – משרד דיקן הסטודנטים – בקשה לאישור טיפול רגשי או אלטרנטיבי.

תמיכה דרך השירות הפסיכולוגי שער הנגב - ניתן לקבל 12 פגישות אישיות בהשתתפות מינימלית של 50 ₪ למפגש , השירות ניתן  בזום ופרונטלי.

תמיכה דרך טיפול בקהילה \ טיפול משלים
הסכום המקסימלי למימוש הינו עד 3000 ₪ כולל מע"מ לטיפולים פסיכולוגים ועד 2500 ₪ כולל מע"מ לטיפולים אלטרנטיבים.*

*בכפוף לאישור המטפלים בפנקס המטפלים של משרד הבריאות.

**במידה ועולות מצוקות, על רקע אירועי המלחמה, יתן לפנות למרכז חוסן ספיר או  077-9802424 | hosen@sapir.ac.il ולקו הסיוע של נט"ל הנותן מענה חד פעמי נקודתי 24/7 לטלפון  1-800-363363.

קבלת הטיפולים מותנית בעמידה במסגרת התקציב המכללתי.
עניין התשלום עבור המפגשים יעשה אל מול מזכירות השירות הפסיכולוגי בלבד.
טלפון של השירות הפסיכולוגי: 077-9802751 או 077-9802704
מרכז השירות הפסיכולוגי (המוגדר כגוף עצמאי הנותן שירותים למכללה ולתושבי האזור) ממוקם בתוך תחומי הקמפוס,
בסמוך לבית הסטודנט (מצד החנייה הפנימית).

*** סטודנטים המוכרים כנפגעי פעולות איבה אינם זכאים.

סטודנט רשאי להגיש בקשה לוועדת חריגים בנושאים מיוחדים בלבד (בניגוד לוועדת חריגים אקדמית), כגון: היעדרות בשל מחלה קשה או אירוע חריג אחר שבגללו נבצר מהסטודנט ליטול חלק פעיל באותו הקורס אליו נרשם ובגינו מבקש הסטודנט לבטל את הקורס ולקבל את כספו בחזרה.

לשם כך מתכנסת וועדה, אשר בראשה יושבת סגנית דיקן הסטודנטים.

הוועדה מחליטה בנוגע לזכויות כלכליות והחזרים כספיים בכל הנוגע לביטול קורס או הקפאת הזכויות הכלכליות.

הוועדה מתכנסת בהתאם לצורך ותשובת הוועדה תינתן עד 60 ימים ממועד הגשת הפניה למשרד הדיקן.

את הבקשה יש להגיש דרך המידע האישי בצירוף מסמכים רלוונטיים לבקשה (אם ישנם) ולאחר שבוצע ויתור אקדמי במחלקה.
אם לא יבוצע ויתור אקדמי עבור הקורס/ים הבקשה לא תועבר לוועדה.

כניסה למידע האישי >> בקשות וערעורים >> אפשרויות הגשה >> בקשות דיקן >> ועדת חריגים

אגודת הסטודנטים מסייעת בהפניית סטודנטים המעוניינים לגור במהלך לימודיהם באזור המכללה, למעונות בסביבה.
סיוע נוסף במציאת דירה ניתן למצוא במזכירות ובאתר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות

שדרות

שם היישוב האחראי טלפון פקס \ מייל \ הערות
מעונות חדשים זיו שאולוב ⁦054-7582596 meonotsderot@gmail.com
מעונות ישנים - מופעלים ע"י חברת עמיגור, רח' פלמ"ח חנן זראד 052-6091092 יש מכבסה במקום
פרץ סנטר נטלי 054-5208930 sderot@peretzbh.co.il

ישובים הסמוכים למכללה

שם היישוב האחראי טלפון מייל הערות
כפרי איילים ביכיני / בשדרות / באופקים     https://villages.ayalim.org.il/ הרשמה דרך האתר בלבד
קיבוץ אור הנר גבריאלה שגרמן 050-6876729 וואטסאפ בלבד gab2967@gmail.com כרגע אין דירות להשכרה
קיבוץ ארז ניצן קמחי
050-6353896 וואטסאפ בלבד
Omer_k@erez.org.il  
קיבוץ ברור חיל מריו הירש 08-6803414
050-3130393
dirotbh@gmail.com לא כולל ממ"ד
קיבוץ גבים רעות חג'בי 08-6802303 reut@gevim.org.il  
קיבוץ דורות נירה זוהר

050-5223171

nirazohar1@gmail.com  
קיבוץ מפלסים עליזה רסקין 050-8857113
08-6804218
h.dirot@mefalsim.org.il יש לתאם ביקור מראש
קיבוץ ניר עם עמליה מוספי 08-6809970
050-7549713
amalia@nir-am.com  
קיבוץ סעד גדי סמואל 052-5340566 gadisamuel16@gmail.com לאוכלוסיה דתית בלבד
קיבוץ רוחמה יענקל'ה גרוספלד 054-7995211    

התאמות והארכת זמן בבחינות

כל סטודנטית שמציגה אישור הריון - זכאית לקבל התאמות בבחינות - הארכת זמן של 25% בבחינות כולל באנגלית ויציאה מיוחדת מכיתת הבחינה מעבר למקובל, כל זאת ע"י פניה במידע האישי בצירוף אישור רפואי בו מצוין תאריך לידה משוער. ההתאמות ייכנסו לתוקף במועד א' לאחר 18 ימים ובמועד ב' לאחר 5 ימים ויהיו בתוקף עד שישה שבועות לאחר תאריך הלידה המשוער כפי שמופיע באישורים.

סטודנטית נכנסת למערכת המידע האישי – אפשרויות נוספות – בקשות וערעורים – אפשרויות הגשה – בקשות דיקן – בקשה להתאמות על בסיס הריון ולידה

אישורי כניסה מיוחדים למכללה עם רכב

החל משבוע 28 זכאית הסטודנטית להגיש בקשה לוועדת אישורי כניסה לקבלת אישור כניסה עם רכב לשטח הקמפוס. את הטופס יש להגיש בקשה דרך המידע האישי בצירוף אישורים רפואיים עדכניים והאישור יהיה בתוקף עד חודש לאחר תאריך הלידה המשוער כפי שמופיע באישורים.

סטודנטית נכנסת למערכת המידע האישי – אפשרויות נוספות – בקשות וערעורים – אפשרויות הגשה – בקשות דיקן – בקשה לאישור כניסה לקמפוס על בסיס בסיס הריון ולידה

פניה לועדת חריגים בנושאי שכ"ל

סטודנטית בהיריון ולאחר לידה רשאית להגיש בקשה לוועדת חריגים בבקשה להחזר שכ"ל או ביטול חיוב על קורסים עקב היעדרויות ממושכות או אי היבחנות בשל ההיריון או הלידה.
את הבקשה יש להגיש דרך המידע האישי בצירוף מסמכים רלוונטיים לבקשה ולאחר שבוצע ויתור אקדמי במחלקה.
אם לא יבוצע ויתור אקדמי עבור הקורס/ים הבקשה לא תועבר לוועדה.
תשובת הוועדה תישלח במייל עד 60 יום מתאריך הגשת הבקשה.

סיוע לימודי לאחר לידה ו/או היעדרות ממושכת עקב אשפוז

שיעורי עזר- סטודנטית זכאית לקבל 10 שעות חונכות מחונך/ת במידה ונעדרה לפחות 10 ימי חפיפה למערכת השעות באותו סמסטר.

חדר הנקה

חדר הנקה ממוקם בבניין 4 קומה ראשונה, באזור משרדי אגודת הסטודנטים. חדר ההנקה כולל בו כורסאות הנקה, עמדת החתלה ומקרר.
חדר זה פתוח בכל שעות היום וניתן לנעול אותו מבפנים.
אין צורך להגיע לקחת מפתח ממשרדי הדיקן.

צילומים

סטודנטית, שנעדרה בשל שירות הריון או לידה, זכאית להטבה שוות ערך ל-20 צילומים או הדפסות של חומר לימודים שהפסידה, בעד כל יום שבו נעדרה.

סטודנטית נכנסת למערכת המידע האישי - אפשרויות נוספות - בקשות וערעורים - אפשרויות הגשה - בקשות דיקן - בקשה לצילומים על בסיס הריון ולידה / מילואים

לאחר הגשת הבקשה במידע האישי ישלח אליך למייל אישור בו יהיה רשום את כמות הצילומים להן את זכאית.
אישור זה יהיה עליך להציג לבראל נצר – מנהל "רוני קופי" ולקבל ממנו אישור להתחלת צילומים.

אין כפל הטבות – סטודנטית המקבלת צילומים ממשרד נגישות לא תוכל לקבל גם צילומים על בסיס הריון ולידה.

סטודנטית יולדת החברה באגודת הסטודנטים

יש לפנות ישירות למזכירות אגודת הסטודנטים בבנין 4 קומת קרקע.

היעדרויות בשל הריון ולידה

סטודנטית זכאית להיעדר בשל טיפולי פוריות או היריון מ-30 אחוזים מכלל השיעורים בכל קורס שחלה בו חובת נוכחות.

סטודנט לאחר לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה, זכאי להיעדר מ-30 אחוזים מכלל השיעורים, בכל קורס שחלה בו חובת נוכחות לתקופה של 15 שבועות מיום הלידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה; על אף האמור, סטודנטית שילדה זכאית להיעדרות חלופית מכלל השיעורים שחלה בהם חובת נוכחות לתקופה של שישה שבועות מיום הלידה, לפי שיעור ההיעדרות הגבוה מביניהם.

סטודנט לאחר לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה, יהיה זכאי להיעדרות נוספת של 10 אחוזים מכלל השיעורים בכל קורס שחלה בו חובת נוכחות בעבור טיפול בתינוק בשנת חייו הראשונה.

פנייה בנושאים אקדמיים

היעדרות מקורס או מבחינה, הגשת עבודות ותרגילים ומועדי ג' , הסטודנטית רשאית לפנות ישירות לרכזת המחלקה ולמשרד ראש המינהל האקדמי בבנין 7.

כללים וזכאות לסטודנטיות/ים בהיריון, שמירת היריון, לידה ואימוץ

תיקון כללי זכויות הסטודנט (התאמות עקב טיפולי פוריות, היריון, לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת או אומנה) תשע"ב - 2012

חוק זכויות הסטודנט התשס"ז - 2007

רכזת התאמות
ספיר שוסטר
טל': 077-9802368
מייל: dikansapir@sapir.ac.il